Toon posts:

[Dungeon Keeper 1] 16-bits Windows-subsysteem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wilde laatst weer een een keer een ouwe game uit de doos halen, en DK1 leek me wel weereens leuk, maar als ik de autorun op de cd run krijg ik de volgende error:

http://img155.exs.cx/img155/4018/vaag7ts.jpg

ik heb dit al weleens vaker gehad met oude programma's, maar ik heb geen idee hoe ik het verhelp...

Weet iemand hier misschien iets meer van?

[ Voor 3% gewijzigd door Crash op 05-02-2005 14:29 ]

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:14
Vul je startpost eens aan met de benodigde informatie. Welke windows gebruik je etc. Wat heb je zelf al allemaal geprobeert?
(En let in het vervolg op de grote van je afbeelding ;))

Verwijderd

Topicstarter
Sorry van die afbeelding, ik ben nog niet helemaal gewend aan die nieuwe layout hier :)

maargoed:
- windows XP
- service pack 2
- alles officiële updates geinstalleerd

Ik heb gewoon de cd van dk1 erin gedaan en hij gaf me toen ie de autorun opstartte al meteen die error...
Zoals ik al zei heb ik deze error al vaker gehad met oude programma's, maar weet ik niet hoe ik het op moet lossen

Edit:

Toch gek, dit spel draaide wel op mijn oude windows 95 pc en onder windows 98 draaide hij ook nog, het lijkt er dus op dat het aan het OS ligt. Ik heb het nog eens gevraagd aan iemand en die zei dat het misschien op de lossen valt met emulators, maar hoe dat precies werkte wist ook hij niet.

Edit2:

Waarom kan ik die post btw niet meer editten? Hmmz O-)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2005 16:05 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De oplossing is om de autoexec.nt_ van je windows cd te kopieren naar de windows system dir
dus "copy x:\autoexec.nt_ c:\windows\system\autoexec.nt" en dan doet hij het. Laats een keer gehad bij een ander prog, maar na iedere reboot knalde hij het oude bestand weer terug, dus toen maar een batchfile gemaakt om te game te laten booten. Kan vast mooier maar het werkt.

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-12 20:55
Shortcut maken naar de install, en compatability mode op Windows 95 zetten wil ook wel eens helpen. Werkte in ieder geval bij Blade Runner, kreeg dezelfde error als jij dus het is het proberen waard. :)

There is no magic.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt he! :)

Ik heb mijn autoexec.nt uit c:\windows\repair gekopieerd naar c:\windows\system32 en nu werkt het!

Nogmaals hardstikke bedankt! :)
Pagina: 1