Toon posts:

Sitecom WL-521 verbreekt steeds internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een irritant probleem.
mijn sitecom wireless router gooit zo om de 30 minuten steeds me internet er uit.
dat is behoorlijk zwaar ittitant want ik moet dan weer naar me kamer om dat ding
te ressetten of een 1 tot 10 minuten wachten voor ik weer verbinding heb...
En het is niet op 1 computer het is op alle 4 de systemen die zijn aangesloten.. waarvan
1 draadloos en de andere 3 met kabel.

1 daarvan is een thuis server en staat 24/7 aan.

Het probleem moet wel aan de router liggen want ik zit nu dit bericht te typen
in het kladblok op de computer waar ik GEEN verbinding heb en stuur dit bericht
zodadelijk via de SERVER (die er nu dus ook mee ophoud)

nu dus geen verbinding meer.. maar ze vallen iig niet allemaal tegelijk uit.
Oh.. zojuist start msn weer op me eigen pc op dus heb ik daar weer verbinding...

Ik weet echt niet wat het probleem is.. aan het begin had ik er geen last van maar de
laatste 3 dagen wel.. maar ik heb naar mijn weten alleen maar wat poorten voor bittorent
opengezet (lijkt mij toch niks ergs aan)

Heeft iemand een idee ?

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:56
Geef eens wat meer info aub.

Verbinding, ADSl of kabel? Modem, merk en type? Treed het ook op als er geen Bittorent client draait? Heb je al een firmware update voor de router geprobeerd? Draait de router een DHCP server? Hoe is je netwerk geconfigureerd? En al wat ik zoal vergeten ben.

Leef je uit.

Verwijderd

Topicstarter
uhm.. nou het merk staat duidelijk in de topic titel verwerkt...
en wat mijn internet verbinding er nou weer mee te maken heeft weet ik ook niet.. maar het is chello classic...

Verder kiest ie zelf de ip adressen jah en looppt ook zonder bittorent het internet vast.
firmware lukt niet want de software word wel geinstalleerd maar loopt te fucken met me netwerkkaarten en het BIN bestand word niet ingelezen omdat dat blijkbaar volgens de router niet het juiste bestand of update is.

Hoe is me netwerk geconfigureerd ??
nou zoals een router dat doet denk ik... gewoon kabeltjes er in een het werkt (lan werk wel maar ik heb geen verbinding met internet, als het dus uitvalt.)

Nou ik neem aan dat ik het wel beantwoord heb.....

• EricJH
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 20:31:
uhm.. nou het merk staat duidelijk in de topic titel verwerkt...
en wat mijn internet verbinding er nou weer mee te maken heeft weet ik ook niet.. maar het is chello classic...

Verder kiest ie zelf de ip adressen jah en looppt ook zonder bittorent het internet vast.
firmware lukt niet want de software word wel geinstalleerd maar loopt te fucken met me netwerkkaarten en het BIN bestand word niet ingelezen omdat dat blijkbaar volgens de router niet het juiste bestand of update is.

Hoe is me netwerk geconfigureerd ??
nou zoals een router dat doet denk ik... gewoon kabeltjes er in een het werkt (lan werk wel maar ik heb geen verbinding met internet, als het dus uitvalt.)

Nou ik neem aan dat ik het wel beantwoord heb.....
Het klinkt als dat je de interne IP adressen van de lan door de DHCP server laat toewijzen. Da's normaal. Ik neem aan dat je voor de server een vast intern IP adres ingesteld hebt staan. Heb je voor de computer die de Bittorrent client draait ingesteld dat je een vast intern IP adres hebt.

Wellicht heb je bij het openzetten van de poorten voor Bittorrent per ongeluk ook een andere setting veranderd. Als je een router bij Chello gebruikt dan moet je het mac adres (van de modem?) in de router invoeren. Is het mac adres nog steeds in de router ingevoerd?

Wat gebeurt er als je de router terugzet naar zijn fabrieksinstellingen?

• mtjoeng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 21:45
UPnP uitzetten?
administrative tools > services
kijk of ie aan staat 'started' door 'automatic'
UITZETTEN = stop
zet op manual of diabled

[ Voor 101% gewijzigd door mtjoeng op 05-02-2005 21:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb dat UPnP uitgezet.. maar volgens mij (weet ik al niet eens meer :P) had ik dat al aangezet toen het internet steeds uitviel..

Maar ik vind je beschrijving een beetje kortaf...
dus kan je me wat gedetaileerde uitleggen wat ik evt. moet veranderen ?

En over die fabrieks instellingen... nou die zijn er niet meer denk :P... ik kan nergens een manier vinden om dat te doen... geen optie intern in de router en de resetknop lang indrukken help ook niet echt...

• EricJH
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 21:47:
nou ik heb dat UPnP uitgezet.. maar volgens mij (weet ik al niet eens meer :P) had ik dat al aangezet toen het internet steeds uitviel..

Maar ik vind je beschrijving een beetje kortaf...
dus kan je me wat gedetaileerde uitleggen wat ik evt. moet veranderen ?

En over die fabrieks instellingen... nou die zijn er niet meer denk :P... ik kan nergens een manier vinden om dat te doen... geen optie intern in de router en de resetknop lang indrukken help ook niet echt...
Je kunt uPnP uitschakelen bij Software bij WIndows onderdelen toevoegen of verwijderen. Vink hier netwerkservices af.

Hoe zit het met het klonen van het MAC adres? Is die nog op orde?

Verwijderd

Topicstarter
Klonen van MAC adres ?... jah ik denk wel dat dat in orde is toch ???
ik snap het niet helemaal...

ik kan het MAC adres wel copieren maar wat heb ik daar aan dan ?

edit:
Dat UPnP had ik uitgezet maar internet valt nog steeeeeds heel regelmatig uit.... :?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2005 14:27 ]

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde probleem. Bij tijd en wijle valt zowel de vaste- en wirelessverbinding weg. Ben er al anderhalve maand mee bezig om dat op te lossen. Ik heb zelfs van de leverancier (Quickspot) een nieuwe router gekregen maar het porbleem blijft. Met de helpdesk van Sitecom heb ik regelmatig contact hierover. De laatste tip om de firmware van het Speedtouch modem te upgraden boodt ook geen soelaas. Een kennis van me zei dat het gewoon een slechte router is en wijt het aan oververhitting. Wie zal het zeggen? Ik denk dat ik maar m'n geld terug probeer te vangen ...

Bijzonderheden:
Configuratie:
------------
Installatie is gedaan volgens het boekje
Laatste firmware is geinstalleerd
PC met OS Win XP-Pro SP2 verbonden met switchport
Notebook met OS Win XP-Pro SP2 wireless
Sitecom WL-521 aangesloten op Alcatel: Speed Touch Home Network
Terminator (April 2002)
ISP is Planet Internet

Verwijderd

Topicstarter
overhitting... :S.... vaag... nou ik had net ff de stroom er een anderhalf uur af en heb zogoed mogelijk geprobeert de settings terug te zetten.. en het werkt tot nu toe al weer een half uur lang zonder onderbreking :P

Heb nu alleen 1 computer aangesloten en zal als het een tijdje volhoud meerdere aansluiten...

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-03 20:40
Ik heb dezelfde router en heb er ook last van. Ik had een goedkoop draadloos thuisnetwerkje nodig en dit was het ideale pakket voor 60 euro. Ik heb het ook op alle pc's, maar voornamelijk bij de pc's die via utp zijn verbonden. Heb maar mijn oude router (sitecom s4) weer aagesloten en de nieuwe daarmee verbonden. Dat werkt ook goed want draadloos wordt niet intensief gebruikt :)

Heb ook al diverse malen contact gehad met Sitecom over dit probleem...Laatste firmware gedownload...heeft het probleem alleen maar erger gemaakt. Nu moet zelfs de ingebouwde DOS-attack beschermer uitgeschakeld worden want anders loopt de router vast bij het testen via Speedtest.nl :X

edit: Ik heb ook Chello Classic. Modem is een Motorola 5100.

[ Voor 6% gewijzigd door matel op 07-02-2005 19:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou ik had um dan vorige week voor 40 euro :P
maarja... dacht ook van lekker goedkoop... als je zoon wireless kaartje moet kopen ben je al 30 euro kwijt ofzo.. en die routers krijg je ook niet kado...

Maar ik had um dus ff "terug-naar-af" gezet.. en zit alweer 5 uur ongestoort te internetten...
heb zojuist weer de bittorent poorten geopend.. maar ik zal morgen wel zien of ie het volhoud.

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-02 13:54

hannos

pardon me

Heb exact hetzelfde gehad met een Eminent (EM4115 802.11g ADSL Modem/Router Annex B ), bij de helpdesk zeiden ze dat ik daarvoor de firmware moest upgraden.

Dit heb ik niet gedaan omdat het slechts om een leenrouter ging omdat m'n 3com was opgestuurd voor RMA. Deze heb ik weer terug en het probleem is er niet meer (en voordat die 3com was opgestuurd had ik ook geen problemen).

Kortom het ligt waarschijnlijk gewoon aan de instellingen/firmware/router.

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-02 11:58
Hier hetzelfde probleem. Heb het ding vandaag gehaald, ook al had ik gelezen over de problemen hier. Hij was goedkoop en meer geld wil ik er ook niet aan uit geven. Het werkt perfect, alleen nog steeds disconnects af en toe terwijl signaal kwaliteit en sterkte heel goed zijn.
morgen ga ik nog eens proberen om de firmware te upgraden. Is het probleem dan nog niet opgelost, dan gaat de hele set terug naar de winkel en vang ik mn geld terug en blijf ik lekker internetten via UTP kabel.
Maar ach was ook bijna te verwachten.
Losse normale router 60 euro, willekeurige wireless netwerk kaart zo'n 30 euro, samen 90 en dan deze set opeens voor 40 euro.
Wel jammer, als ik gewoon verbinding heb doet ie het echt prima.

-edit-
Ik zal sitecom ook eens eff mailen, je weet tenslotte maar nooit.

[ Voor 24% gewijzigd door Aurelium op 10-02-2005 23:44 ]

Verwijderd

Goedkoop of niet, het ding behoort gewoon te doen wat het behoort te doen. Ik heb wederom de afdeling Technical Support van Sitecom Europe BV met het probleem benaderd en ze adviseren me om de router te ruilen voor een ander type. Ze wijten nu de klacht aan de combinatie router en Speedtouch modem. Lijkt me stug want in dat geval zou het moeten regenen aan klachten. Maar goed, ik ga proberen om de router te ruilen. Het liefst tegen een ander merk ;)

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-02 11:58
Vandaag geprobeert een firmware update te doen. Precies gedaan zoals het volgens de website moest maar die upgrade utility vond em de router niet ofzo.
Toen was ik het zat heb ik de hele zooi ingepakt en terug gebracht.

* Aurelium is weer 40 pegels rijker.
Pagina: 1