Toon posts:

Past dit ? (gigabyte 6600GT, 700VF & passive northbridge)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb:

Asus A8N-SLI (met maar 1 vid kaart to nu toe)
Gigabyte 6600GT

Ik wil daarop zetten een passive zalman northbridge cooler en een zalman 700VF.

De northbridege en video kaart zitten nogal dicht bij elkaar, is er maybe iemand die weet of dit gaat passen?

Ik hoop ze wel beiden stil te krijgen, de standaard northbridge cooler maakt ongeveer net zoveel herrie als die 6600GT.

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

SmokeyTheBandit in "Zalman VF700 aktieve VGA koeling"
SmokeyTheBandit schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 16:39:
[...]

Ik heb idd een A8N-SLi dus dit word geen probleem.
En mijn mening is als het niet past dan maken we het passend ;) :+

Als ik ze heb (hopelijk morgen) zal ik jullie de ervaringen laten weten.
gevonden is het grote vf700 topic

en:
SmokeyTheBandit in "Zalman VF700 aktieve VGA koeling"
SmokeyTheBandit schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 20:19:
[...]

Er zit op de 6800 PCI-X kaarten onder de core van de GPU een kleine bridge chip om de nv40 (agp chip dus agp instructies) om te zetten naar PCI-express instructies.
Dit heel kleine chipje moet dus ook gekoeld worden.

Het word moeilijk om een betere nb koeler erop te zetten als je in SLI werkt de bovenste kaart steekt net boven de nb koeler uit.
De 2e kaart echter pakt net een stukje van de nb koeler meer in de hoogte kan je dus heel weinig doen.

[...]

De temp is idle gemiddeld 52 C oid maar let op 2 kaarten onder mekaar = een hoop warmte ontwikkeling !

[ Voor 48% gewijzigd door moser op 05-02-2005 12:57 ]

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ben maar gewoon naar mycom gegaan en heb een paar eurotjes teveel betaald deze keer.

ff gekeken waar de NB zit tov de video kaart, video kaart megenomen. gekeken hoever die VF700 komt en het leek te passen.

Alles zit nu in elkaar. Zeer tevreden met de VF700 en 7000B. Allebei super stil (op laagste voltage, ik overklock toch niet)

Zeer ontevreden echter over de casefan die standaard in de antec sonata zit. Menig vliegtuig kan hier jaloers op zijn. Deze gaat dus vervangen worden door een Nexus.
De antec voeding weet ik nog niet, die heb ik er direct uitgehaald en vervangen door een zalman 400wat die ook super stil is.
De antec voeding gaat in een ander PCtje binnenkort waarvoor ik eigenlijk de zalman had besteld (die minder power nodig zal hebben, waarom ik dus bij voorbaat de voedingen maar gewisseld heb)

Het blockje op de NB is wel heeel erg warm vin ik, maar goed, als er gezegd wordt dat het genoeg koelt dan geloof ik dat maar.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2005 18:21 ]