Windows Media player + Blijft hangen / traag + Xvid / Divx

Pagina: 1
Acties:

• Mystiqes
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-12-2022
Windows Media player probleem / Xvid / Divx[/b][/b]

Wanneer eenmaal een bestand van Xvid / Divx format in windows media player wordt afgespeelt,
wordt het meestal correct weergegeven, echter wanneer het een tweedemaal en/of meer (na sluiten van de eerste) wordt opgestart is het na 5 sec traag en gaat het schokken / blijft het systeem hangen (kan het nog wel weg klikken).

Wanneer ik gebruik van BS-player heb ik er geen last van. Zodra een player gebruik maakt van de windows media player functie doet het probleem zich voor. Vaak gekeken of het proces tweemaal draait, dit is jammer genoeg niet zo. Windows eenmaal opnieuw opstarten en ik kan weer 1 bestand bekijken.

Al gedaan:
- Systeem opnieuw geinstalleerd
- Verscheidene codecs geprobeerd (10 of meer)
- Swapfile vergroot
- Windows media player versie 10 (nieuwste, probleem deed zich ook voor bij vorige versies)

Misschien dat iemand het probleem al eerder is tegengekomen.....

Bedankt.

Windows XP professional SP2

Systeem:
AMD XP 2000+
DDRAM 256 MB
GF FX 5600 XT
80 GB MAXTOR
20 GB MAXTOR

Verwijderd

*schop*

Ik heb precies hetzelfde probleem! Is er iemand die ons uit de brand kan helpen? Ik stoor me er zwaar aan. Ik draai de nieuwste NVidia drivers (Geforce 5200) en heb enkel de nieuwste DivX codecs staan.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2005 01:41 ]

• Mystiqes
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-12-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 01:35:
*schop*

Ik heb precies hetzelfde probleem! Is er iemand die ons uit de brand kan helpen? Ik stoor me er zwaar aan. Ik draai de nieuwste NVidia drivers (Geforce 5200) en heb enkel de nieuwste DivX codecs staan.
Ik heb er de laatste tijd minder last van sinds ik mijn besturingssysteem van Fat32 of NTSF heb gezet....maar moet naar mijn mening niks uitmaken. De oplossing is gewoon: Gebruik media player niet meer!!!

Ik maar nu gebruik van 'VLC media player' inclusief codecs. Is zeer licht en draait echt heel goed. Je kan er echt alles mee afspelen, ideaal ding! Hier kan je em vinden:

http://www.videolan.org/vlc/

Gegroet.

Verwijderd

Bedankt voor je hulp!

Ik heb de afgelopen dagen ook wat zitten experimenteren. Ik heb de DivX Bundle van me PC verwijderd en heb in de plaats daarvoor de XviD codec geïnstalleerd. Tot nu toe draait hij soepel. Mocht het vroeg of laat tegenvallen, kan ik altijd VLC proberen. Hartelijk bedankt nogmaals.