Overnemen van videobanden naar DVD recorder

Pagina: 1
Acties:
  • 2.041 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Laat ik eerst zeggen dat we een week hebben getobt en ik heel GoT en google heb afgeschraapt om een antwoord te krijgen :)
Mijn ouders hebben vorig weekend een DVD recorder gekocht, van Aristona, namelijk de Aristona ARV 645 .
We hebben nog wat oude banden liggen die we graag op DVD willen hebben, maar het lukt ons niet om het gedaan te krijgen.
Aangezien de tv maar 1 scart aansluiting heeft, zit de videorecorder in de 2e scart van de DVD recorder (in de handleiding staat ook dat je in die aansluiting een VHS ofzo kan aansluiten).
We kunnen wel videobanden bekijken, maar opnemen lukt niet. Het enige wat wat de DVD recorder zegt is : No signal....terwijl opnemen van tv enzo wel goed gaat..
We hebben op tv en op de DVD recorder het video recorder signaal ingesteld, maar op de DVD recorder doet dat kanaal het niet als we een video afspelen..wel als we op op de DVD recorder ext2 selecteren.
We hebben geprobeerd op te nemen met als bron kanaal 28 (het nummer waarom we de freq van de videorecorder hebben geprogrammeerd), maar dat lukte dus niet. En als we de video aanzetten en op ext2 overschakelen en dan de DVD recorder starten, neemt ie ook niet het gewenste op (we hebben wel een keer NL1 opgenomen, met een of ander volendam slachtoffer wat verzorgd werd :X :{ )
Waarschijnlijk doe ik iets gigantisch niet goed, maar ik kom er niet uit na een week klooien en zoeken...dus help is welkom :)

Verwijderd

En als je een coax kabel tussen de video en de dvdrecorder doet ?

Verwijderd

De gebruiksaanwijzing van mijn DVDR75 zegt het volgende over "No signal":
  • controleer of de kabel nog goed vast zit,
  • Wanneer de opname door de videorecorder is opgenomen, wijzigt u op de videorecorder de instelling "Tracking",
  • Bij slechte, niet standaard videosignalen herkent de DVD-recorder soms het signaal niet.
Dus, is de kabel goed, zit de kabel goed in de scartconnector (mijn ervaring is dat die dingen nogal gammel zijn, kabels zijn veel te stug voor zo'n slappe connector)? Tracking altijd even goed instellen is altijd wel belangrijk en bekijk op TV even de kwaliteit van de banden.

Zijn het geen beveiligde banden (Hoewel mijn recorder dit gewoon herkent als "Copy protect")?
Ik heb al een aantal keer banden gekopiëerd er het moet gewoon gaan.

Edit: en staat de DVD-recorder op de juiste ingang (EXT1/EXT2 enz)?
nog eens edit :P : weet je wel zeker dat je TV op EXT1 van de dvd-recorder zit en de videorecorder op EXT2? Ik krijg de indruk dat ze verwisseld zij bij jou.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2005 11:41 ]

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 11:37:
• Wanneer de opname door de videorecorder is opgenomen, wijzigt u op de videorecorder de instelling "Tracking",
Ik heb het internet en de manual van de videorecorder compleet doorzocht, maar kon niets over tracking vinden...wat is dat precies en heeft iemand enig idee hoe ik dat instel op een philips vr 742 videorecorder?
Edit: en staat de DVD-recorder op de juiste ingang (EXT1/EXT2 enz)?
nog eens edit :P : weet je wel zeker dat je TV op EXT1 van de dvd-recorder zit en de videorecorder op EXT2? Ik krijg de indruk dat ze verwisseld zij bij jou.
Nee, ze zijn niet verwisseld, opnemen van tv gaat prima met de DVD recorder (zou anders niet gaan als de scarts omgewisseld zouden zitten) en wat je waar in moet proppen staat achterop de DVD recorder bij de scart dingen aangegeven, dus dat is goed gegaan :)
Ik ga even proberen of het met coax gaat, maar mijn ervaringen met signaal over coax zijn niet echt geweldig :P

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Glacier schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 11:22:
We hebben op tv en op de DVD recorder het video recorder signaal ingesteld, maar op de DVD recorder doet dat kanaal het niet als we een video afspelen..wel als we op op de DVD recorder ext2 selecteren.
Oke, hier leid ik dus uit af dat er tussen de videorecorder en de DVD recorder geen coax kabel zit, maar wel een SCART (prima op zich).
Glacier schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 11:22:We hebben geprobeerd op te nemen met als bron kanaal 28 (het nummer waarom we de freq van de videorecorder hebben geprogrammeerd), maar dat lukte dus niet.
Vergeet dat videokanaal (28), dat werkt alleen via de coax (antenne), niet via SCART. Maar dat kanaal heb je niet nodig, immers je kunt (zoals je al aangeeft) de SCART verbinding gebruiken (i.i.g. om af te spelen). Opnames van SCART zullen van betere kwaliteit zijn dan opnames via dat videokanaal.
Glacier schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 11:22:En als we de video aanzetten en op ext2 overschakelen en dan de DVD recorder starten, neemt ie ook niet het gewenste op (we hebben wel een keer NL1 opgenomen, met een of ander volendam slachtoffer wat verzorgd werd :X :{ )
Wat schakel je dan om naar EXT2? Je DVD recorder? Of je TV?

Even voor de duidelijkheid: zo zou je je apparatuur moeten aansluiten om met de DVD recorder van TV en van de VCR op te kunnen nemen:
SCART: VCR (EXT1) naar DVD-R (EXT2) & DVD-R (EXT1) naar TV (EXT1).
COAX (antenne): naar DVD-R antenne ingang & van DVD-R antenne uitgang naar TV antenne ingang.

Opnemen zou nu als volgt moeten werken: DVD kan gewoon van alle TV-kanalen opnemen. Wil je van de VCR opnemen, schakel dan de DVD-R naar EXT2.

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Glacier schreef op zondag 06 februari 2005 @ 13:22:
Nee, ze zijn niet verwisseld, opnemen van tv gaat prima met de DVD recorder (zou anders niet gaan als de scarts omgewisseld zouden zitten)
Volgens mij snap je het toch nog niet helemaal. Het opnemen "van TV" heeft niets te maken met de SCART tussen de DVD-R en de TV. De DVD-R neemt op van een TV-kanaal dat binnenkomt via de coax/antenne "uit de muur" die als het goed is aangesloten in op de antenne ingang van je DVD-R. Zie mijn post hierboven.
Pagina: 1