[c/c++] Snippet nodig voor DES/MD5 encryptie

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• phaas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01-2025
Unix/Linux kan voor passwords zowel DES als MD5 gebruiken, nu heb ik dus een stukje code nodig voor beide encrypties om dit evt. ook op een andere platform te doen.
crypt() onder Unix gebruiken heeft dus niet zoveel zin aangezien het ook op bv. Windows moet werken.

En ja, ik heb ook al op Google en GoT-search gezocht maar ik kwam snippets voor elk algoritme tegen behalve DES en MD5

Bedankt _/-\o_

BTW, kunnen Unix passwords eigenlijk voor komen in andere vormen dan DES en MD5?
BTW2, wat gebruikt Windows als algoritme voor z'n passwords?

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

• phaas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01-2025
Tja, zoeken is ook een kunst hè...
Ik trouwens met dezelfde query niets op DES vinden :?

Maarre, misschien dat iemand nog ff mn twee BTW's kan beantwoorden? :+

edit:
Op diezelfde pagina stond ook een 3DES implementatie, die ook gewoon DES kan ;)

[ Voor 28% gewijzigd door phaas op 05-02-2005 11:56 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:35

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

phaas schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 11:00:
Unix/Linux kan voor passwords zowel DES als MD5 gebruiken, nu heb ik dus een stukje code nodig voor beide encrypties om dit evt. ook op een andere platform te doen.
crypt() onder Unix gebruiken heeft dus niet zoveel zin aangezien het ook op bv. Windows moet werken.

En ja, ik heb ook al op Google en GoT-search gezocht maar ik kwam snippets voor elk algoritme tegen behalve DES en MD5

Bedankt _/-\o_
Zie P&W FAQ - Scriptrequests. Het draair hier om het zelf programmeren. Vragen voor stukken code horen hier dan ook niet.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.