alternatief video out op laptop?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 16:19
hi,

Ik heb een laptop MSI 510M van nog geen 2 maanden oud. Bevalt prima maar helaas zit hier GEEN video out op. Nu wil ik graag dvd'tje bekijken op de tv in de slaapkamer en dacht ..wat zonde als ik buiten de video om ook weer een dvd speler moet neerzetten als ik ook gewoon een laptop heb waar dat op kan.

Ik wil dus op mijn video (2X tulp voor video en audio) mijn laptop op aansluiten maar hoe doe ik dit. Het kan natuurlijk met zo'n usb pinnacle ding maar dan hangt er meteen weer een apparaat aan. Is er geen simpelere manier (pcmcia) om zoiets te realiseren voor geluid en beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:38
Er zijn wel schemas voor te vinden, google ff want als je je hsycn en je vsync samen knoopt met een ictje kwee ff niet welke dan genereer je een csync die dan weer kan dienen als svideo out.

google is je vriend dus moet je daar maar ff naar googlen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:58
Technokiddy schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 11:06:
Er zijn wel schemas voor te vinden, google ff want als je je hsycn en je vsync samen knoopt met een ictje kwee ff niet welke dan genereer je een csync die dan weer kan dienen als svideo out.
Hier ben ik ook wel in geinteresseerd, van bovenstaande snap ik echter niets.
Ik ben zelf nog niet verder gekomen dat een externe TV-tuner via USB aansluiten, maar dat is een extra apparaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-a-holic
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-03-2023
Is hier nog een oplossing voor gevonden, ik zit namelijk met hetzelfde probleem.

I just wanna make fake love to you...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sathlon_nl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-03-2024
op deze site: http://www.epanorama.net/links/videocircuits.html#converters

staan diverse oplossingen om met de vga aansluiting van de laptop een tv aan te sluiten (via scart en video)

het zijn wel allemaal zelfbouw projecten

specs: intel core2 duo, 2048mb 7600gt, 2x 80 maxtor sata in raid 0, 2x160 gig maxtor, samsung 2x 19"tft, mx500 en logitech ultrax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:42

SeatRider

Hips don't lie

Sathlon_nl schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 09:42:
op deze site: http://www.epanorama.net/links/videocircuits.html#converters

staan diverse oplossingen om met de vga aansluiting van de laptop een tv aan te sluiten (via scart en video)

het zijn wel allemaal zelfbouw projecten
Zeker als het alleen maar gaat om DVD kijken lijkt me voor de TS (die natuurlijk geen 10 maanden op deze oplossing heeft zitten wachten ;) ) handiger en goedkoper toch gewoon een blokker dvd speler te halen voor 39 euro... Tenzij je ook audio en video bestanden wilt spelen die op je laptop staan, maar in dat geval heb je gewoon VGA naar scart convertors. Heb er wel eens een gehad, kwaliteit is niet echt om over naar huis te schrijven.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:59

Valkyre

Kitesurf FTW!

vet hier was ik ook naar op zoek.
raar eigenlijk dat er nog geen pcmcia kaartje is voor alleen tvout :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-a-holic
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-03-2023
Ja ik had ook een laptop gekocht, maar ben nu bezig met wat vj-werk en had geen tv-out. Dus dacht ik koop even een pcmcia met video-out. Maar helaas.

Daarom heb ik vandaag dan maar een TeleViewer V2 gekocht maar eens kijken wat daar de kwaliteit van is. Anders misschien toch maar een nieuwe laptop aanschaffen (gelijk over op een appeltje)

Is er iemand die al zelf een van de oplossingen zelf gebouwd heeft?

I just wanna make fake love to you...

Pagina: 1