Toon posts:

[17 Inch TFT] Iiyama AS4431D naar 19 Inch TFT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Pfff, ik weet niet hoe het met jullie is maar wat is het kiezen van een upgrade voor je scherm tegenwoordig een uitgebreide klus...

Situatie nu:
17,4 Inch Iiyama AS4431D TFT Active Matrix (MVA) Scherm
24 bit 16,7m, 25 ms response time, Contrast 400:1, Brightness 220
Aangelsoten vid DVI-D (Ati Radeon 9700 Pro)

Doeleinden:
70% Games: HL2, MoHaa, Call Of Duty
20% Browsing
10% Diversen
0% DVD bekijken

Gewenste situatie:
In eerste instantie wilde ik de upgrade naar een 20 Inch vanwege de 1600*1200 resolutie. Hiervoor had ik 4 kandidaten:
  • Dell FP2001
  • Viewsonic VP201b
  • BenQ FP2091
  • 20-inch Apple Cinema Display
Echter gaat "styling" een belangrijker rol spelen aangezien de pc in de woonkamer komt te staan en de vrouw des huizes het huidige scherm al te log vind.
De dikte van het scherm en de voet is gezien de recente 19 Inch schermen aanzienlijk "log" (afgezien van de ACD, maar een echt antwoord of je lekker kan gamen op dit scherm heb ik nog niet gevonden.)

Daarbij ook de moeie die je moet doen om een scherm te kunnen bekijken (dell geen winkel, en de andere twee bijna nooit op voorraad) maakt dat ik tot geneigd ben naar een 19 Inch te kijken.

Maar dat is nog niet zo eenvoudig en elke dag na het lezen van alle reacties in de forums maakt dat ik "onzeker" ben over de kleuren en prestaties van de huidige snelle schermen.

Zal ik het verschil zien tussen een 16,2 en 16,7 mj kleuren aangezien de snellere schermen bijna allemaal 16,2 miljoen kleuren hebben.

Eigenlijk zijn er qua "looks" 2 schermen die mijn aandacht trekken:
Samsung 193P en de LG 1980U

Qua specs zou ik eerder voor de Samsung 193N gaan maar deze vind ik in verhouding tot de 193P lelijk. Ook de Benq waar veel over te lezen valt in het forum is niet mijn favoriet qua looks.

Helaas is er geen enkele winkel in Nederland die de LG op vooraad heeft en te bezichtingen is.
ANR en Gistron kunnen de monitor leveren maar ze bieden niet de mogelijkheid tot bezichtinging. Aangezien er ook nog geen reviews te vinden zijn over deze monitor twijfel ik of ik de gok ga wagen. Ergens heb ik gelezen dat dit scherm hetzelfde panel heeft als de Philips 190x5, de berichten hierover zijn niet altijd even postief. Nu heeft het LG scherm wel een DVI aansluiting en de Philips niet. Ik neem aan dat dit wel verschil maakt, toch?

Je kan zeggen neem de gok en als je het niet bevalt stuur je de monitor terug binnen 8 dagen, maar na mailing met beide leveranciers merk ik dat ze zichzelf goed indekken door te zeggen dat een geopende verpakking niet geheel valt onder de "afkoelingsperiode"???? Hoe kan ik anders het scherm testen? Ik snap ze wel waarom ze het doen, maar toch!

Wat vraag ik eigenlijk:
- heeft iemand al ervaringen met dit LG scherm? (heeft iemand heb al thuis staan ter bezichtiging :*)
- Het samsung scherm heeft een response time van 20 ms, mijn iiyama 25: wordt de ghosting zichtbaar minder als ik voor dit scherm ga?
- Wie heeft er ervaringen met gaming op de apple 20 inch ACD?
- Andere suggesties met in je achterhoofd: min 19 Inch, zo smal mogelijk design, DVI-D, geld speelt geen rol (zonder dollen, heb een goede deal met mn vrouw ze legt het verschil bij zodat zij inspraak heeft in de keuze van het scherm (of ze hem mooi vind en of bejeweld erop kan draaien, wat een schatje O+

Gr Niek

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2005 00:16 ]

Verwijderd

http://www4.alternate.nl/html/nodes_info/v3lp18.html
Anders samen met tv:
http://www4.alternate.nl/html/nodes_info/el5l02.html
Of deze (ziet er ook heel tof uit)
http://www.lge.com/catalo...000&unit=NOTHING&model=40
Xerox heeft ook goede en mooie schermpjes (met glasplaat geloof ik):
http://www.xerox-displays.com/products.html
De Sony-tjes zien er ook goed uit en zijn kwalitatief zeer goed (snel, hoog contrast en goede kleuren - wel even opletten want ze gebruiken een special coating: reflectief!)
http://www.prad.de/shop/d...l-tft-monitor-silber-dvi/

Nu heb je er genoeg zeker :)
Veel plezier met het uitkiezen! Maar de beste tip die ik (en iedereen) je kan geven is: ga kijken! Een scherm dat er lelijk uitziet op een foto is misschien wel tof in het echt (en omgekeerd).

Verwijderd

Topicstarter
Mad_boy1986, bedankt voor de lijst:
  • De alternate: zonde van de speakers, niet mooi genoeg
  • De lg, 23 inch: is deze niet de traag voor games?
  • De Xerox, 25 ms evenals de 26 inch alternate!!! Deze is gewoon te groot voor op tafel.
  • De sony, persoonlijk niet mooi. als je deze vergelijkt met de samsung 193p dat vind ik deze te log voor een 19 inch scherm.
Ik begrijp dat een lelijk scherm niet slecht hoeft te zijn maar het oog wil ook wat, je moet er toch 3 jaar naar kijken.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Als Oud-Beijerland niet te ver is dan zou je eens kunnen bellen naar Sunteam, kleine zaak maar wel meestal alle LG's op voorraad. Nooit de goedkoopste winkel. De eerste pagina van mijn site bevat een link. www.dierencentrale.nl

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Heb sunteam een mailtje gestuurd, bedankt voor de tip Guaridian Angel.

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:27

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Guardian Angel schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 12:24:
[...]De eerste pagina van mijn site bevat een link. www.dierencentrale.nl
offtopic:
how to generate more traffic on your website?
:7

An Explanation of l33t Speak

Verwijderd

Topicstarter
Buzz_Lightyear schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 12:35:
[...]

offtopic:
how to generate more traffic on your website?
:7
offtopic:
voor een gouden tip heb ik dat er wel voor over!

Verwijderd

Je moet je niet blind staren op het aantal ms van een scherm. Ik heb schermen gezien van 25ms die perfect waren voor games, zo zijn er ook schermen met minder ms die slechter zijn op gebied van games. Maar, zoals ik al zei, het beste is zelf eens te gaan kijken. Je hebt geen idee hoe afhankelijk schermen zijn van persoon tot persoon (net zoals op audio-gebied).
Natuurlijk is het niet gemakkelijk een winkel te vinden waar je het allemaal kan bekijken, maar het is de moeite waard denk ik, aangezien je er zoveel geld in wil steken.

Hier nog een aantal links (ik geef er gewoon een aantal, jij kijkt maar wat je goed vindt)

http://www.viewsonic.com/...cddisplays/xseries/vx910/ (PRACHTIG!)
http://www.viewsonic.com/...isplays/optiquest/q190mb/ (25 ms, wel ultradunne rand)
Ik heb wel minder goede ervaringen met de support en voor het kopen van dat scherm zal je al even op zoek moeten gaan denk ik, ViewSonic verkoopt niet goed in de Benelux...

Veel plezier (?) met het zoeken naar je scherm. Ik weet het, het perfecte product vinden is niet gemakkelijk...

Verwijderd

Topicstarter
Ik staar me ook niet blind op de ms (anders had ik al een 8ms scherm aangeschaft :P )
Wel grappig om te merken dat ik elke dag weer een ander scherm als favoriet heb, tot op het moment dat er ergens negatieve berichten te lezen zijn over dat betreffende scherm. Inderdaad het perfecte scherm bestaat niet.
Op dit moment is de Apple Cinema Display 20" mijn favo, looks great, goed panel voor gaming...1000 euro's , wel erg veel maar toch _/-\o_
Pagina: 1