Ik zie dat als ik met mce2005 naar een zender kijk hij deze automatisch ook begint op te nemen. Handig als ik wil terugspoelen wellicht maar niet vreselijk nuttig. Is dit in te stellen zodat het uit staat of dat hij alleen opneemt als ik op pauze druk en het bewaarde weer wegooit als het bekeken is?
Ik heb dit gedrag ook al gezien bij SageTV.
Naar mijn mening wordt het gebruikt als buffer, mocht zich iets voordoen waardoor de weergave mocht haperen. Waarom dit echter op MCE gebeurt (het is immers een toegewijd TV-systeem) snap ik alleen niet.
Naar mijn mening wordt het gebruikt als buffer, mocht zich iets voordoen waardoor de weergave mocht haperen. Waarom dit echter op MCE gebeurt (het is immers een toegewijd TV-systeem) snap ik alleen niet.
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Hij gooit het weg als je van zender wisselt, iets anders af gaat spelen (dvd, mp3, ... ) of als je media center afsluit. Dus ik zie het nut niet in van het uitschakelen van de buffer, tenzij je aan het klooien bent met een 10GB schijfje ofzo, maar kijk dan maar gewoon tv op je tv!
Opnemen moet toch voordat media center het afspeelt, media center speelt altijd af vanaf de harde schijf, nooit realtime vanaf de input van je tv-kaart. Daarom kun je ook niet lekker je spelconsole aansluiten op je MCE-bak want je spelbesturing wordt te traag.
Opnemen moet toch voordat media center het afspeelt, media center speelt altijd af vanaf de harde schijf, nooit realtime vanaf de input van je tv-kaart. Daarom kun je ook niet lekker je spelconsole aansluiten op je MCE-bak want je spelbesturing wordt te traag.
Het voordeel hiervan is dat, wanneer je op de pauzeknop drukt, de opname meteen 'gestart' wordt en je dus niets mist. Om MCE achter een spelcomputer te zetten vind ik op zich al een idioot ideeW1LL3M schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 01:12:
[..]
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
je moet MCE natuurlijk wel gebruiken voor het doel waarvoor het gemaakt is. Waarom zou je de buffer-functie eruit willen halen??
Als je met een settopbox werkt is die buffer wel irritant, kanalen wisselen duurt super lang. Maar uitschakelen lijkt niet te kunnen.
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Dat was bij mij ook de rede om de setbox sagem van upc eruit te halen gewoon analoog te gaan. Vond ten eerste al teleurstellen dat je voor 2 tuners ook 2 decoders nodig hebt. Aan de andere kant natuurlijk wel logisch. Ondanks dit ben ik toch blij met mce 2005 en ik begrijp dan ook niet waarom je timeshift eruit zou willen slopen?sWORDs schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 02:17:
Als je met een settopbox werkt is die buffer wel irritant, kanalen wisselen duurt super lang. Maar uitschakelen lijkt niet te kunnen.
Ik ben gewoon benieuwd of er iets aan in te stellen was .. niet dat dat nutting zou zijn maar ja. je blijft een tweaker he ?
wellicht dat er voordeel uit te halen is.
Pagina: 1