msi mb accepteert geen 320 gig harddisk?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:11
Mijn vader is in het bezit van een msi 865pe neo moederbord, die hij alleen gebruikt voor video-
bewerking.
Nu was zijn schijf van 120 gig de laatste tijd steeds vol, dus wilde hij er een grotere in hebben.
Ik op internet gekeken en zag een mooie 320 gig van WD staan.
Volgens de winkelbediende moest deze nieuwe schijf werken op het moederbord omdat deze nog niet zo oud was.
Na een avond aan het kloten te zijn geweest om hem aan de gang te krijgen hebben we de moed maar opgegeven, niets hielp.
De bios ziet de correcte schijf en geeft keurig 320 gig aan, maar hierna houd het op.
Winxp duurt wel 5 minuten om op te starten, waarna hij de harde schijf niet ziet.
Ook het dos opstartschijfje van WD met diagnose en installeer software werkt niet; de computer boot spontaan op tijdens het laden van de diskette.
Ik de schijf mee naar huis genomen en op mijn abit th7II-raid moederbord aangesloten. (ouder moederbord dan van mijn vader).
Tot mijn grote verbazing geen probleem, de schijf word keurig door partition magic gezien en desgewenst geformatteerd.
Ik zoeken op internet; word door msi gezegd dat mijn vaders moederbord maar tot 160 gig harddisks aankan!! ( er bestond misschien op dat moment geen grotere harddisk?)
Mijn vraag:

Als het bios de schijf goed herkend, moet de schijf toch goed werken in winxp?
Wat kan ik nog proberen, een apart ide controller erbij in zetten?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Raadpleeg eens de FAQ van dit subforum :) De FAQ's hier zijn echt niet voor nop geschreven. Kijk in OM FAQ / Beleid onder het hoofdgroep 'Harddisks'. Daarin zul je terugvinden hoe je schijflimieten kunt omzeilen.

Dit topic is gesloten.