[Java] Compilen van een Servlet

Pagina: 1
Acties:

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Ik heb een simpele servlet gemaakt, gewoon als test of dat alles werkt.

Nu loop ik tegen het probleem aan dat hij de import van de api servlet niet kan doen. Als ik dan ga zoeken naar de servlet.jar kan ik deze nergens vinden.

Ik weet dat ik iets moet veranderen aan mijn classpath of path alleen wat heb ik niet kunnen vinden. Mijn java windows is zo ingesteld dat ik op elke plaats van mijn harde schijf kan compilen en uitvoeren.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 23:15

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Heb je wel iets waarmee je servlets kan draaien geinstalleerd zoals Tomcat of Jetty?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• blender
  • Niet online
code:
1
java -cp {classpath naar servlet-api.jar als je Tomcat gebruikt} servlet.java

• BSeB
Ik heb SDK van java geinstalleerd en daarnaast de application server.

Ik neem aan dat dat voldoende was. Ik gebruik geen Tomcat.

• BSeB
blender schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 23:38:
code:
1
java -cp {classpath naar servlet-api.jar als je Tomcat gebruikt} servlet.java
Ik heb dus application server. Misschien heeft die een andere package?

• blender
  • Niet online
welke application server gebruik je? Sun One?

• BSeB
Sun Java™ System Application Server Platform Edition 8

• ronaldmathies
  • Niet online
Naast de J2SE SDK moet je ook de J2EE SDK hebben. Hier zitten de benodige .jar bestanden in die je zoekt.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• BSeB
Top, ga het meteen zoeken. Ik denk idd dat daar het verlossende antwoord ligt.

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 02:01
Het verlossende antwoord ligt eerder in je paths goed zetten. Sun Java? System Application Server Platform Edition 8 IS de J2EE SDK. (of zoals dat heet, een implementatie daarvan, er zijn anderen, zoals tomcat, jetty of orion).

Wat je ook kunt doen is even Eclipse downloaden (www.eclipse.org) en een J2EE plugin ( www.myeclipseide.com ). Deze heeft een connector voor de Sun AS. Als je een J2EE web application begint in Eclipse kun je automatisch zien welke libs je nodig hebt.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• BSeB
flowerp schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 11:40:
Het verlossende antwoord ligt eerder in je paths goed zetten. Sun Java? System Application Server Platform Edition 8 IS de J2EE SDK. (of zoals dat heet, een implementatie daarvan, er zijn anderen, zoals tomcat, jetty of orion).

Wat je ook kunt doen is even Eclipse downloaden (www.eclipse.org) en een J2EE plugin ( www.myeclipseide.com ). Deze heeft een connector voor de Sun AS. Als je een J2EE web application begint in Eclipse kun je automatisch zien welke libs je nodig hebt.
Je hebt gelijk, maar ik kan dus nog niet vinden waar ik wat moet veranderen in mijn PATH's

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-05 16:45
Kun je er niet een .war van maken en die deployen? En dat compilen door je editor (NetBeans e.d.) laten doen?

|>

• BSeB
Set the j2ee.home property to the location of your Application Server installation. The build process uses the j2ee.home property to include the libraries in <J2EE_HOME>/lib/ in the classpath. All examples that run on the Application Server include the J2EE library archive--<J2EE_HOME>/lib/j2ee.jar--in the build classpath. Some examples use additional libraries in <J2EE_HOME>/lib/ and <J2EE_HOME>/lib/endorsed/; the required libraries are enumerated in the individual technology chapters. <J2EE_HOME> refers to the directory where you have installed the Application Server or the J2EE 1.4 SDK.

Dit moest ik doen, dat ga ik nu proberen. Blijkbaar zit die servlet in j2ee.jar

Kan iemand me helpen hoe ik dit moet doen, want alleen die jar in path of classpath noemen werkt dus niet :S

[ Voor 11% gewijzigd door BSeB op 05-02-2005 15:10 ]

• BSeB
Is gelukt, op de minder defitige manier.

[ Voor 97% gewijzigd door BSeB op 06-02-2005 12:33 ]

Pagina: 1