Toon posts:

MSI K8T Neo en K8T Platinum achter elkaar stuk gegaan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijd geleden een MSI K8T NEO plankje aan geschafd. Na er 3 maand gebruik van hebben gemakt heefd de plank de geest gegeven. Het deed niets meer, geen ventilator die meer aan sloeg... niets meer. Kan gebeuren toch? Fabrieks foutje mischien....
Direct contact opgenomen met het filiaal waar ik de plank heb gekocht en na een paar WEKEN heb ik eindelijk een andere moederbord kunnen krijgen. Helaas kon het bedrijf mijn type plank niet meer leveren en heb ik een MSI Platium kunnen krijgen.
Na een paar weken gebruik van deze plank te hebben gemaakt heefd deze ook de geest begeven. Hij doet hetzelfde als die NEO, niets dus.
Van de een op de andere dag heefd ie het begeven, geen vast loper of spontane rebouts. Hij werkt naar mijn doen zeer goed. Ik heb geen idé waar dit aan zou kunnen liggen? Het geheugen werkt goed, is getest in mijn klasieke Duron, geld het zelfde voor mijn Videokaart. Ik kan helaas mijn processor niet testen, maar ik denk niet dat het probleem daar licht.
Zou het aan mijn voeding kunnen liggen? Ik heb er een Zalman 350watt er in hangen, ik heb helaas niet mijn volt lijnen kunnen testen. Heefd iemand hier ervaring mee of heefd een idé waar het probleem kan liggen? Reacties zijn zeer welkom.

Alvast bedankt....

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-07 11:12

NMe

Quia Ego Sic Dico.

350 watt is niet al teveel als je een beetje grafische kaart en processor erin hebt liggen. Ik zou het inderdaad daarin zoeken.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Ik denk dat het in ieder geval niet aan het mobo ligt, aangezien het twee keer achter elkaar gebeurd met verschillende moederborden. Wellicht de voeding maar Zalman is toch wel een heel goed merk (zijn er trouwens 350 watt voedingen ik dacht alleen 300 en 400). Het probleem is dat het aan van alles kan liggen, misschien zelfs wel aan de kabels die de verkeerde hoeveelheid stroom doorgeven.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:32

Wildfire

Joy to the world!

-NMe- schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 23:15:
350 watt is niet al teveel als je een beetje grafische kaart en processor erin hebt liggen. Ik zou het inderdaad daarin zoeken.
Met een kwalitatief goede voeding van 350W kun je een systeem als dat van de TS goed draaiende houden. Ik heb op 350W een systeem draaiende gehad met een Athlon 64 3200+, een ATi Radeon X800 Pro, 3 HD's, een CD-RW en een DVD+RW... kwaliteit telt.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Inderdaad, 350W is voldoende... Was er zichbare schade aan het mobo?

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

Start die ook niet op als je dat ding buiten de kast opstart? Misschien ergens kortsluiting? Misschien een ...........hoe noem je zo´n ding ook alweer........ goudkleurig schroefje waar je de schroven indraait te veel in de kast?

Als je mn sig ziet.. dat draait op een aopen 300 watt

[ Voor 12% gewijzigd door Sayko op 05-02-2005 00:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het plankje al een x los van de kast gehaald. Zonder resultaat.. Er valt ook geen externe schade te zien op de plank zoals doorverbrande connectors of translators. Ik heb dit zelfde systeempje al zien draaien op een goedkope intel voeding, en dat loopt nog steeds. Ik denk niet dat deze voeding te zwak is voor deze systeem.
Ik ga binnen kort maar ff mijn voltlijnen door meten van de voeding, op mijn nog altijd "goed werkende" Duron. Welke volt lijn zou er kunnen afwijken om de plank te laten slopen? De 3.3V is voor de processor zo ver ik weet. Ik neem aan als deze volt lijn te hoog of te laag zou wezen dat ik vast lopers of spontane rebouts zou moeten hebben gekregen.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik heb ook een MSI mobo (ook K8T) en die werkt soms niet. dan doet ie ook helemaal niks.
Er zijn meer van dit problemen met de K8T versies van MSI, ik denk dat je gewoon pech hebt dat je 2 van die brakke mobo's hebt gekregen.

Verwijderd

Denk niet te licht over de voeding! Die MSI K8 Platinums\Neo's zijn erg gevoelig voor te lage amperages. Die Zalman heeft maar 15A op de 12V-lijn en dat is denk ik toch echt te weinig. Een beetje systeem vraagt toch minimaal 20-25A. Kijk maar eens op de Ned. MSI forum waar dit onderwerp al veelvuldig besproken is. Mijn vorige voeding had ook 18 A en dat was dus te weinig. Heb nu een Tagan 28A (480W) en het loopt als een zonnetje.
Dus ga toch maar eens met die voeding aan de gang.

Verwijderd

ik heb het probleem dat mn pc op standaard settings (a64 3000+ op neo2) gewoon spontaan reboot
ik krijg dan wel eerst een zwart scherm te zien, waarna vervolgens de reboot volgt... :?
Pagina: 1