Ik heb wat hulp nodig bij het opnieuw opzetten van een back-up schema in Veritas 9.1 in een Windows 2000 server (up-to-date) omgeving.
De situatie:
5x Windows 2000 server voorzien van een extra Gigabit nic, verbonden aan een aparte Gigabit switch. Een apart local back-up netwerkje dus.
De volgende middelen staan tot mijn beschikking:
1x Ultrium 2 scsi 200/400 GB Streamer aan een 39320 adaptec.
Een 210 GB raid-0 scsi volume (320 MB/s) in de backup-server.
Veritas 9.1 (up-to-date) backup server + 5 remote agent licenties.
Wat wil ik:
Zo min mogelijk terugvallen op de tape voor het restoren van gegevens, met een historie van 1 maand.
Mijn idee:
Elke 1e van de maand een Full back-up op de raid-0
Iedere dag een incremental append job op de raid-0.
De raid-0 set wordt iedere dag compleet op de Ultrium gezet.
Op een of andere manier moet ik een handige mappen structuur op die schijf maken (back-up folders).
Door naar schijf te back-uppen, krijg je .bkf bestanden. Zodra deze op tape staan is het dus niet mogelijk files te selecteren, zonder eerst alle .bkf bestanden terug naar schijf te zetten. Met dit in het achterhoofd wil ik dus voor elke server een eigen back-up map, zodat het terugzetten van een back-up ouder dan 1 maand niet betekend dat ik een complete tape moet terugzetten. Ik kan immers op tape geen files in .bkf bestanden selecteren.
Waar blijf ik steken:
Hoe behoud ik de historie van 1 maand op de schijf.
Omdat dit alles plaats moet vinden in een productieomgeving, zijn de test mogelijkheden beperkt.
Kan iemand mij in juiste richting wijzen.
Opm.
Een ander back-up pakket is geen optie.
Uiteraard weet ik hoe je diverse jobs/sets moet maken. Het gaat in dit geval om de juiste strategie/methodiek.
De full backup incl. de incrementals van 1 maand passen op de riad-0 set.
Aanschaf van extra hardware behoudens evt. een extra schijf voor de raid-0 set is geen optie.
De situatie:
5x Windows 2000 server voorzien van een extra Gigabit nic, verbonden aan een aparte Gigabit switch. Een apart local back-up netwerkje dus.
De volgende middelen staan tot mijn beschikking:
1x Ultrium 2 scsi 200/400 GB Streamer aan een 39320 adaptec.
Een 210 GB raid-0 scsi volume (320 MB/s) in de backup-server.
Veritas 9.1 (up-to-date) backup server + 5 remote agent licenties.
Wat wil ik:
Zo min mogelijk terugvallen op de tape voor het restoren van gegevens, met een historie van 1 maand.
Mijn idee:
Elke 1e van de maand een Full back-up op de raid-0
Iedere dag een incremental append job op de raid-0.
De raid-0 set wordt iedere dag compleet op de Ultrium gezet.
Op een of andere manier moet ik een handige mappen structuur op die schijf maken (back-up folders).
Door naar schijf te back-uppen, krijg je .bkf bestanden. Zodra deze op tape staan is het dus niet mogelijk files te selecteren, zonder eerst alle .bkf bestanden terug naar schijf te zetten. Met dit in het achterhoofd wil ik dus voor elke server een eigen back-up map, zodat het terugzetten van een back-up ouder dan 1 maand niet betekend dat ik een complete tape moet terugzetten. Ik kan immers op tape geen files in .bkf bestanden selecteren.
Waar blijf ik steken:
Hoe behoud ik de historie van 1 maand op de schijf.
Omdat dit alles plaats moet vinden in een productieomgeving, zijn de test mogelijkheden beperkt.
Kan iemand mij in juiste richting wijzen.
Opm.
Een ander back-up pakket is geen optie.
Uiteraard weet ik hoe je diverse jobs/sets moet maken. Het gaat in dit geval om de juiste strategie/methodiek.
De full backup incl. de incrementals van 1 maand passen op de riad-0 set.
Aanschaf van extra hardware behoudens evt. een extra schijf voor de raid-0 set is geen optie.