Hoe data redden uit "niet toegewezen ruimte HD"?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• Jerone.
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 08:08
Het volgende is er gebeurt:

In mij PC zitten 2 Hd's. Een kleine (10GB) voor mijn systeem en een 60GB voor data opslag.
Bijde zijn als NTFS geformateerd en niet onderverdeeld in partities. Gewoon een C en D schijf dus.

Bij het instaleren van W2K heb ik per ongeluk (a.u.b. geen opmerkingen hierover, ik weet hoe enorm dom dit klinkt) in plaats van de partitie van mijn systeemsschijf, waarop W2K op moest komen, de partitie met mijn data verwijdert. Dat wil zeggen in het menu van de W2K cd waarbij je de HD kiest waarop je instaleert heb ik dus de partitie van deze 60GB gewist. En nu zie ik die dus in mijn Disk management als "Niet toegewezen" Ik heb nadat ik deze wiste de HD niet geformateerd! Maar de Setup afgesloten.

Mijn Vraag is nu dus: Kan ik de data hier nog uit redden? Zo ja met welk programma?

Ik heb met de GoT search al op vele termen gezocht maar kon geen antwoord vinden. Ook met google kon ik geen oplossing vinden.

Ik hoop dat iemand een oplossing weet, alvast bedankt voor de reacties

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Searchen is goed, maar de FAQ had je veel eerder bij de hand moeten nemen :)
Zoals ook in de "Let op" tekst bovenaan in de [New Topic] van dit subforum staat:
Heel veel informatie en antwoorden zijn als volgt te vinden: 1) in de (online) handleiding; 2) op de supportsite van de fabrikant; 3) in de OM FAQ; 4) via de GoT-Search; 5) via Google.
1 en 2 zijn hier dus niet van toepassing. De volgende stap is het checken van de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum. En dat is dus OM FAQ / Beleid. Kijk onder "Hoe krijg ik verloren gegane data terug?". Duidelijk zat ;)

FAQ-gevalletje, dicht.

Dit topic is gesloten.