Toon posts:

8 Mbit Connection, beperking opzetten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sinds gisteren ben ik overgegaan naar een 8 Mbit connectie waarop een usb speedtouch modem is aangesloten. Alleen kan die het niet echt goed aan, te weinig stroom op de usb poort en daardoor deconnecteert ie vaak van het internet.
Zal later een hubje kopen maar voorlopig zou ik een beperking op me internet verbinding willen zetten, dat de modem maar de helft van de verbinding kan gebruiken bv tot 4 mbit en niet tot het uiterste. Bestaan zulke programma's waarmee je dit kan doen?

Bedankt,
Cédric

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2005 22:31 ]

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 22:28:
Hoi,

Sinds gisteren ben ik overgegaan naar een 8 Mbit connectie waarop een usb speedtouch modem is aangesloten. Alleen kan die het niet echt goed aan, te weinig stroom op de usb poort en daardoor deconnecteert ie vaak van het internet.
Zal later een hubje kopen maar voorlopig zou ik er een beperking willen opzetten, dat de modem maar de helft van de verbinding kan gebruiken bv tot 4 mbit en niet tot het uiterste. Bestaan zulke programma's waarmee je dit kan doen?

Bedankt,
Cédric
Heb je geen netstroomadapter bij je modem gekregen? Dan trekt hij de stroom niet meer uit je USB poort.

Snelheid beperken kan onder andere met NetLimiter.

[ Voor 5% gewijzigd door MissingDog op 04-02-2005 22:31 ]

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
NetLimiter is een goed voorbeeld.

By the way: google is your friend.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
USB modem wegmikken en een ethernet modem halen. De meeste USB modems kunnen nieteens 8Mbit aan, en aangezien heel USB1 maar 12Mbit theoretisch is zit je gewoon aan het max van je USB poort.

Ik heb zelf ooit zo'n groene rog getest op een 8mbit lijn (Bbned) en dat ding kwam nieteens harder dan 380k/sec.

Als je die USB modem wilt houden en 4mbit genoeg vind kun je ook gewoon downgraden naar een lichter abbo: bespaart je geld, en je hebt meteen geen 8mbit meer (en geen problemen icm je modem meer)
vage schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 22:36:
klopt de usb modems kunnen echt geen 8 mvbit aan.
Sommige wel, ik heb ooit een USB modem gehad (m'n testmodempje, ligt hier nog in de rommelbak ergens) van eminent, en die trok vrolijk 820k/sec via Cistron toen ik m getest had @ work, analoge lijn, bbned. Maar goed, zoiezo heb ik iets tegen adsl usb modems.........

[ Voor 57% gewijzigd door DJSmiley op 04-02-2005 22:38 ]

• vage
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-06-2025
klopt de usb modems kunnen echt geen 8 mvbit aan.

kijk eens bij vraag en aanbod, voor 15 euri heb je een alcatel home modem. moet je wel klooien met een vpn ofsow, maar dan heb je tenminste je 8 mbit

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Kun je in je bios de spanning van de USB-poorten niet verhogen?

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Fire_escape schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 23:22:
Kun je in je bios de spanning van de USB-poorten niet verhogen?
5 volt is 5 volt en dat zal het ook blijven. Ik gok meer op het USB modem die de snelheid niet aankan. Ik heb iets tegen USB modems, onstabiel, geen netwerk (en dus niet meer pc's zonder rare router cq server).
Pagina: 1