Toon posts:

Traag laden van games en levels

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vandaag het volgende probleem:

het laden van levels in games (o.a. HL2 en NFS:U2) gaat zéér traag, en dan bedoel ik zo'n 4 of 5x zo traag. Verder ingame werkt alles wél naar behoren, dus het is niet de processor of videokaart. Opnieuw opstarten werkt niet, dat heb ik uiteraard geprobeerd. Ook lijkt in Windows alles wél goed te werken, maar het opstarten van Windows zelf duurde ook heel lang. Het lijkt wel alsof de HDD heel langzaam is geworden. Kan dit?

Zelf zat ik te denken dat het misschien ook het geheugen kan zijn? Of het geheugen van de videokaart?

Enig idee iemand?

Specs:
AMD Athlon XP 2400
2x256Mb DDR 400 Mhz
Asus A7NX-X mobo
Hercules ATi Radeon AIW 9800SE 128Mb
2x Maxtor 160Gb 7200rpm HDD ATA133
Soundblaster Audigy Player
1x Pioneer DVD-rom
1x NEC 3520 DVD-writer
Chieftec kast
Chieftec voeding 360W

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:57

AzzKickah

06-CENSORED

Draai eens geheugentestjes, HD-benchmarks en defragmenteer je schijven eens. Helpt dat?

Verwijderd

Topicstarter
Defragmentatie heb ik pas nog gedaan, kan het probleem niet zijn, benchmarks heb ik zo niet, maar verwacht niet dat die een ander beeld laten zien (want wat is het verschil tussen games en een benchmark???) en geheugentest, tja die zal ik inderdaad eens gaan draaien...
Maar als het geheugen kaduuk is, dan zou ingame de boel toch ook stroef moeten draaien?

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:57

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 21:55:
Defragmentatie heb ik pas nog gedaan, kan het probleem niet zijn, benchmarks heb ik zo niet, maar verwacht niet dat die een ander beeld laten zien (want wat is het verschil tussen games en een benchmark???) en geheugentest, tja die zal ik inderdaad eens gaan draaien...
Maar als het geheugen kaduuk is, dan zou ingame de boel toch ook stroef moeten draaien?
Mwah met een benchmark kun je kijken hoe snel je HD is en zo, van dat soort dingen. Als je daar dan resultaten van hebt kun je die ergens op internet vast wel vergelijken met gegevens van andere mensen die dezelfde schijf als jou hebben.
En als dan dus blijkt dat die van jou veel langzamer is... :)

[ Voor 5% gewijzigd door AzzKickah op 04-02-2005 21:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
En weet je waar ik zo'n benchmark kan vinden? Wat is een goede?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 22:00:
En weet je waar ik zo'n benchmark kan vinden? Wat is een goede?
Vergeet niet om zelf ook even te zoeken. Er zijn tig topics over benchmarks geweest.

Verwijderd

Topicstarter
Oke maar ja dit topic bestaat nu toch al en is weer lekker recent, dus bovenaan de lijst...

Hij lijkt het toch ook wel te doen ingame, als hij moet cachen van de HDD, ik hoor niets vreemds aan de HDD, en ik krijg geen foutmeldingen, wat vaak gebeurt als het geheugen kaduuk is...toch raar hoor...

/edit
Hij doet het ook onder Windows; als ik bijv. Internet Explorer opstart, duurt dit veel langer; de HDD ratelt langer en meer dan eerder...

Dus eigenlijk hebben alle programma's er last van. Ik heb tussen dat het probleem er niet en toen wel was, géén wijzigingen aan Windows gedaan of programma's verwijderd/gewijzigd en/of geinstalleerd... dus moet het haast wel hardware zijn toch.. Dit is toch ook zonder benchmarks te doen: ik weet toch niet meer hoe de score eerder zou zijn??!!?

EDIT;

hij doet het weer, het was de harde schijf; in Partitiom Magic gaf ie error #105 aan, geen partitietabel (of in elk geval beschadigd). Opnieuw geformatteerd en hij doet het weer.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2005 09:01 . Reden: Nieuwe ontwikkelingen ]

Pagina: 1