Toon posts:

scart probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit met het volgende probleem:
ik heb vorige week de Logitech Z-5500 gekocht (gruwelijk ding trouwens;)), maar nu zit ik met het volgende probleem. mijn Xbox moet met een speciaal kabeltje op de decoder van dat setje worden aangesloten. die heb ik dus maar gekocht van de rooie centen die ik nog over had. maar dan komt het echte probleem: aan dat kabeltje zit een gewone scart stekker, maar die kan niet in mijn tv. in mijn tv kan alleen 2 tulpjes (een gele en een witte, mono geluid). dus heb ik een mooi verbindingsstukje gekocht om die stekker in te doen en nog een scart kabel met tulpjes in te doen. ik zal het voor de duidelijkheid even tekenen:)

[decoder]
|
[coax kabeltje]
|_______________
|
[xbox]-------[kastje met coax contact]---------[scart]--[verbindinsstuk]--[scart]-------------[drie tulpjes]--[tv]

maar op de een of andere manier werkt dat niet. geluid heb ik wel, via de z-5500. maar het beeld lukt echt niet. kan iemand me zeggen of deze opstelling verkeerd is? ik heb het laaste stukje met 2 verschillende scart kabels geprobeerd

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2005 21:23 ]

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Moet de decoder via de xbox naar de tv lopen? Lijkt me raar, omdat een xbox geen ingang heeft, anders klopt je tekening niet helemaal en uit de tekst kan ik niet opmaken hoe het anders zou zijn.
Kan je even vermelden wat voor een kabeltje het is? En eventueel de decoder.

[ Voor 17% gewijzigd door Felixje op 04-02-2005 21:39 ]

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Verwijderd

Topicstarter
nee, tekening klopt idd niet helemaal, komt omdat meerder spaties in een post worden negeerd.
maar het zit zo:

in het kabeltje van de xbox naar de tv zit een kastje met een coax aansluiting, daar zit het gewone coax kabeltje naar de decoder in, maar aan het eind van het xbox kabeltje zit dus een gewone scart, maar die kan ik niet gebruiken

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:39

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 21:48:
nee, tekening klopt idd niet helemaal, komt omdat meerder spaties in een post worden negeerd.
Dat kun je regelen met die code-tags, toch? :)

Verwijderd

Topicstarter
geen verstand van, maar snap je hem nu wel?

[xbox stekker]---------------[kastje met coax aansluiting]----------[scart]
het gaat me eigenlijk alleen maar om de scart. ik moet eentje hebben met van die tulpjes, maar hoe sluit ik die daarop aan?

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:17
Als ik het goed begrijp heb je op de scart stekker een audio- en video-signaal (met de laatste in composiet vorm) dat je wilt overbrengen naar de tv (voorzien van tulp aansluitingen voor video- (composiet) en audio-in), waarvoor dus een type verloop nodig is. Doordat je geluid kunt overbrengen is het waarschijnlijk geen verwisseling van in/out aansluitingen probleem. Levert het apparaat dat je op de tv wilt aansluiten wel een composiet signaal? Is er misschien een omschakel-mogelijkheid op dat apparaat, tussen s-video en composiet als video-uitgangs signaal, die nu op s-video staat? (Zodat je geen beeld krijgt doordat je enkel composiet kunt gebruiken.) Check it out. ;)
Pagina: 1