Toon posts:

Internet dochter controleren

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.075 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Graag wil de controle hebben over het internetgebruik van mijn dochter

Setup is mijn hoofdcomputer en mijn dochter aangesloten op een draytek 2200E router

Graag wil ik vanaf de woonkamercomputer de mogelijkheid hebben om mijn dochter internettoegang te verlenen of te ontzeggen op gezette tijden.

Wie weet hier een makkelijke oplossing

BVD

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Hoe oud is je dochter, dat zou ik graag willen weten. Let er wel op dat als je dochter een bepaalde leeftijd heeft je moet oppassen met privacy regels.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-11 13:08

n00bs

Het is weer Zomer!

Praten met jouw dochter hierover...

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:33
Ik denk idd dat als het moet komen tot dit soort oplossingen dat het internet gebruik wel heel ver heen is. Denk dat je idd beter met je dochter hierover kunt praten.

Verwijderd

Topicstarter
jullie hebben allemaal gelijk, maar omdat ik dit al gedaan heb ik er niet altijd zicht op heb, wil ik toch op een of andere manier hier controle op kunnen uitvoeren

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-11 17:30
hoezo dat?

Als mijn pa tegen mij zou zeggen dat ik om 23:00 moet stoppen met internetten zal me dat ook een worst wezen. De jeugd luisterd ergewoon niet naar! Neem dat van mij aan ;)

Dus zoiets zou een oplossing zijn :) nu maar hopen dat m'n pa dit niet leest :X :P

[edit]
er bestaat echter een verschil tussen kijken wat je dochter uitvoert op internet (wat imho privacy is) en het simpelweg blokeren van haar internet verbinding.
Het makkelijkste is om gewoon haar netwerkkabel uit de router te trekken (mits de router in de woonkamer staat, of elders waar dochterlief het kabeltje niet zelf er terug in kan doen)
[/edit]

[ Voor 42% gewijzigd door addictive op 04-02-2005 21:04 ]

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10 15:04
Mja Mick we zijn niet ALLemaal zoals jij heh. god forbid :o

PS

Je pa komt het mss niet te lezen maare ikke wel... i smell blackmail :Y)

[ Voor 42% gewijzigd door J0J0 op 04-02-2005 21:03 ]

specs

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 21:00:
jullie hebben allemaal gelijk, maar omdat ik dit al gedaan heb ik er niet altijd zicht op heb, wil ik toch op een of andere manier hier controle op kunnen uitvoeren
Sommige routers hebben de optie om op bepaalde tijden internetverkeer te blokkeren...

Verwijderd

Op een router zit meestal de mogelijkheid om het internet verkeer per pc te regelen.
Op een Sitecom router heet dit bijv. Access control, hier kun je per pc een schema ingeven waarop het internet verkeer wordt gestopt of juist wordt toegelaten.
Even zoeken en gij zult vinden.

Verwijderd

Support time schedule to control the restrictions and regular Internet access.

De 2200E kan dit :) (althans de 2200ePlus versie) snap het niet meer :?

had toch beter kunnen edit-en :X

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2005 21:11 ]

Verwijderd

[mad modus] Fuck off dad
[/mad modus]
Zet de pc in de kamer ;)
en je weet wat ze doen, dus niet op en achteraf zolder

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-11 21:26

Night89

Als je alles op een rijtje heb

o.a. LinkSYS routers (d8 ik), en zeker de Sitecom DC-202 hebben een optie om om die en die dag van zo to zolaat internet te blokkeren, danwel door te laten

even in je router zoeken dus!

/edit/

:X spuit 11 :+

[ Voor 10% gewijzigd door Night89 op 04-02-2005 21:05 ]

Met Vriendelijke Groet,

• addictive
J0J0 schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 21:02:
Mja Mick we zijn niet ALLemaal zoals jij heh. god forbid :o

PS

Je pa komt het mss niet te lezen maare ikke wel... i smell blackmail :Y)
offtopic:
* addictive kijkt naar Joost's icon... zucht!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-11 13:08

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 21:00:
Waarom heb je die controle nodig? waarom heb je die drang... ?

Wat ik al zeg, praat met je dochter, om constant controle overal over te willen hebben, (gebeurtenissen waar je ook niet direct bij kan zijn) is een geeste afwijking ;) dus ik zou zeggen doe er wat aan... en laat niet jouw dochter en andere mensen in jouw omgeving hier de dupe van zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Had reeds in configuratie van de Vigor gekeken maar kon niets vinden als iemand me nog ff kan waar ik precies moet zijn dan ben ik diegen dankbaar

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10 15:04
offtopic:
Kijkt naar eigen icon :9~
Kijkt naar ADDICTIVE'S icon :9~

Wat zeur je nu

Madame zal wel slechte punten halen oid?
Dat is toe te schrijven aan internet?
Mja een bovendgenoemde oplossing is best te doen.

specs

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-11 18:22
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 21:07:
Had reeds in configuratie van de Vigor gekeken maar kon niets vinden als iemand me nog ff kan waar ik precies moet zijn dan ben ik diegen dankbaar
je kan zoeken tot je een ons weegt want die optie zit er helemaal niet in ( heb zelf ook een 2200 )

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Je zou op je dochters pc een monitoringprogramma kunnen installeren, dan kan je vanaf een andere pc meekijken op haar computer, en eventueel de controle overnemen.
Let er wel op dat dit meestal niet erg bevorderlijk werkt voor de relatie ouders <> kind, en dat het privacyschending is.

Afspraken maken met je dochter lijkt me handiger.

We are shaping the future

• mrFoce
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 21:04:

De 2200E kan dit :)

had toch beter kunnen edit-en :X
Zit er niet in O-)

Verwijderd

wel in de 2200ePlus versie, althans dat staat op de site :+

Verwijderd

Topicstarter
Zo vergaand als een monitoringfunctie is wil en zij niet, maar gewoon een soort timerfunctie zou ideaal zijn,

Ik heb een gewone Vigor 2200E router dus geen Plusversie

Verwijderd

Kun je niet gewoon de internet history bekijken als je wilt weten waar erheen gesurft word?
gezette tijden kan gewoon door diehard de stekker eruit te trekken, als je je kind niet onder controle hebt is er wel iets mis naar mijn idee.

Praten is niet altijd een oplossing, vooral niet bij kinderen want die proberen op de een of andere manier toch om regels te omzeilen, kids kunnen voor zichzelf niet uitmaken wat er goed voor ze is, hiermee reagerend op een aantal replies hier :P con-se-quent zijn is belangrijk.
Het einde is ver zoek als je gaat lopen praten over praten en over eigen privacy etc. Dat noem ik niet solidariteit of aardigheid naar je kind toe, maar dit noem ik onverschilligheid.

• Yofresh
  • Laatst online: 01-12 21:48
Waar gaat dat heen met die ouders van tegenwoordig!

In plaats van een strenge waarschuwing maar meteen internet eraf gooien

(maarja, je mag tegenwoordig ook geen corrigerende tik meer uitdelen)

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• mrFoce
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 21:11:
[...]

wel in de 2200ePlus versie, althans dat staat op de site :+
Plus versie heeft o.a

5. Flexible URL Content Filtering
Block URL (web-site) by user-defined keywords.
Preclude web surfing from using directly IP address.
Block automatic download of Java applets and Active X controls.
Block http downloads of file types:zip/exe.

Heel dat blok zit helaas niet in de gewone 2200 serie

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 21:14:
Zo vergaand als een monitoringfunctie is wil en zij niet, maar gewoon een soort timerfunctie zou ideaal zijn,

Welk OS heeft je dochter's pc? Misschien kun je daar ergens een functie/programma vinden dat op een bepaald tijdstip de internetverbinding eruitgooit.

• addictive

nogmaals: wanneer de router in de woonkamer staat kun je gewoon de kabel eruit trekken. Ander gaat inet iedere dag uit, terwijl dat misschien niet de bedoeling is. Zo heb je toch meer controle over de tijden. De beste oplossing imho :)

Verwijderd

Topicstarter
juistem Shred, alleen wil ze zelf de duidelijkheid hebben om niet in verleiding te komen, voor een dochter van 10 jaar een redelijk opmerking lijkt me.
Van sommige reactie sta ik wel te kijken hoor, de antwoorden van andere daar heb ik weer wat aan en daaruit spreekt hulpvaardigheid.

het OS van haar en mijzelf XP prof

Verwijderd

Topicstarter
kabel eruit doe ik al af en toe maarja paps werkt niet op gezette tijden

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:09

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Kun je niet gewoon de internet history bekijken als je wilt weten waar erheen gesurft word?
gezette tijden kan gewoon door diehard de stekker eruit te trekken, als je je kind niet onder controle hebt is er wel iets mis naar mijn idee.

Praten is niet altijd een oplossing, vooral niet bij kinderen want die proberen op de een of andere manier toch om regels te omzeilen, kids kunnen voor zichzelf niet uitmaken wat er goed voor ze is, hiermee reagerend op een aantal replies hier :P con-se-quent zijn is belangrijk.
Het einde is ver zoek als je gaat lopen praten over praten en over eigen privacy etc. Dat noem ik niet solidariteit of aardigheid naar je kind toe, maar dit noem ik onverschilligheid.
En ouders weten het ook niet altijd even goed...

De reden die hier door de topicstarter worden aangedragen "controle hebben" met als enkel argument hij er "niet altijd zicht op heeft" neigt toch wel een beetje naar overbezorgde ouder/control freak.

Edit: en nu zegt die dat ze 10 jaar is... dan is het natuurlijk een heel ander verhaal, maar dan nog moet je oppassen dat je niet in de verleiding komt om het gehele leven van je kind te willen controleren.

[ Voor 11% gewijzigd door Johnny op 04-02-2005 21:23 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
of van een ouder die gepraat heeft, gewacht heeft, gestraft heeft, het aangekeken heeft, een oplossing aangedragen heeft, en die er nu genoeg van heeft en besloten heeft in overleg met dochterlief een soort timer op het internetgebruik te zetten

• addictive
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 21:19:
kabel eruit doe ik al af en toe maarja paps werkt niet op gezette tijden
dan is het idd al lastig.

Je zou kunnen kijken of er een programma bestaat dat op de ahctergrond meedraait en tussen zo en zo laat alle internet connecties blokt. (dat zal vast wel bestaan ;)) Maar dan kom je misschien tegen het probleem aan dat het geld kost.

Een andere router kopen is uiteraard ook een oplossing, maar dat kost ook geld.

Je dochter erop aanspreken dat haar eigen idee goed is, maar dat ze dan wel zo sterk moet zijn om zich er dan ook aan te houden. Dat is gratis, en zal misschien nog wel beter werken :)

* addictive kent het probleem :X

• Dersan
  • Laatst online: 11:17
Als dochter een beetje slim is kan ze dit alles zo omzeilen :-)

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik lees een aantal overdreven reacties. Waarschijnlijk van mensen welke nog thuis bij hun ouders wonen.

Als ik als ouder mijn kinderen internet zou bieden zou dat zeker restricties hebben. Ik zou dan ook diegene zijn die ervoor betaald en dan bepaal ik wat er wel en niet door komt. Als ze dan het huis uit gaan kunnen ze zelf beslissen wat ze wel en niet op het internet uitzoeken; ze zijn dan oud en wijs genoeg.

Fotoed, ik denk dat je met je 2200 niet genoeg kunt wat betreft filtering. Een mooie oplossing zou een Cisco PIX zijn met Websence. Je creert dan een content filter en kunt tijden instellen.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-12 21:47
ik weet niet of dit wat is, maar dit kwam ik tegen toen ik ff snel zocht op google.
http://www.internet-timer.co.uk/

Zo te lezen kan je daar "internet tijden" toewijzen. Ik heb dit dus niet geprobeerd, maar misschien is het wat.

Verwijderd

zet router in de meter kast, zet daarop een tijdklok en zet vervolgens een slot op de meterkast deur. _/-\o_

• LoneGunman
  • Niet online
Wat staat iedereen meteen hoog op de achterpoten als het gaat om het ontzeggen van internettoegang zeg..... Het kan aan mij liggen, maar 'internetten' is nog altijd geen primaire levensbehoefte (althans voor de doorsnee mens niet). Ik kan me heel goed voorstellen dat - op bepaalde momenten- de toegang tijdenlijk ontzegd wordt. Ik heb nog niet meegekregen hoe oud de dochter van de TS is, maar tot en met de puberale leeftijd lijkt me het heel normaal om een bepaalde controle hierover te hebben.

Maar goed, dat is ook meer een discussie voor SG. Ontopic: zoek eens op downloads.com op Parental Control dingen klik hier voor een scala aan 'beheer' software.

Verwijderd

Het heet Call Schedule in de Vigor 2200E Plus!

Lees hier meer:
http://www.draytek.nl/support/features/time_setup/algemeen.html

Kijk hier voor een voorbeeld om internet toegang te reguleren: http://www.draytek.nl/support/features/callschedule/schedule.html

Er is (in vergelijking met bijv. de Sitecom DC-202) een klein nadeel: de ingestelde tijden gelden voor alle aangesloten PC's.

In de Vigor 2200E zit geen Call Schedule.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2005 21:31 ]

• AJ1815
  • Laatst online: 15-08-2021
Ik hoop niet dat zij hier ook op GoT rondzwerft, andersr leest ze zo met de oplossing mee :+ :+

Verwijderd

Topicstarter
router meterkast is geen oplossing, wil zelf kunnen blijven internetten, maar de oplossing van de internet timer ga ik ff verder bekijken

bedankt

Verwijderd

spuit 11 :X

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2005 21:30 ]

• Steephh
  • Laatst online: 00:04
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 21:26:
zet router in de meter kast, zet daarop een tijdklok en zet vervolgens een slot op de meterkast deur. _/-\o_
Klinkt bekend, maar dat hadden wij toen we isdn hadden. Om te zorgen dat ik niet de telefoonrekening te hoog maakte :P

_@/'

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Kijk even in deze topics: http://gathering.tweakers...TERS%5D=XF10---A#hitstart :)

(Waarom die zoektermen: meestal vraagt met het voor kleine zusjes en MSNMsgr ;) )

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 21:29:
router meterkast is geen oplossing, wil zelf kunnen blijven internetten, maar de oplossing van de internet timer ga ik ff verder bekijken

bedankt
Kijk hier eens voor een vergelijking van NetNanny's (internet filters):

http://internet-filter-review.toptenreviews.com/?ttreng=1&ttrkey=Netnanny

• Alex)
Je kan ook een walled garden aan gaan leggen, dan kan je alleen binnen een aantal voorgedefinieerde sites surfen, maar of dat zo'n pretje is....

Tijdklok op het router lijkt me handiger...
Of doe het zo:
Afbeeldingslocatie: http://int.alex-web.nl/netwerkje%20met%20tijdklok.jpg
Dan kan je zelf nog wel surfen :+

[ Voor 8% gewijzigd door Alex) op 04-02-2005 21:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al eental dingen gehooord waarmee ik verder kan, iedereen bedankt voor de moeite van het meedenken

Tijdklok lijkt me niet zo'n elegante oplossing, hiermee word de pc gewoon hard uitgezet.

nogmaals dank allemaal

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Een pakket als netnanny werkt prima. Doet naast het op tijden afsluiten van internet ook content filtering. Ik heb het bij de dochter van een vriendin ook geinstalleerd (14) en dat werkt prima. Vraagt wel wat resources, maar ja, op een PC vol MSN en achtergrondjes en de usual meisjes-van-14-shit merk je dat toch al niet meer: die bakken zitten toch al onder de troep ;)

• Alex)
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 21:47:
...
Tijdklok lijkt me niet zo'n elegante oplossing, hiermee word de pc gewoon hard uitgezet.
...
Als je de tijdklok op het HUB zet, en dan die ergens opbergen, wordt alleen het HUB afgesloten. Zet wel 2 HUB's weg, anders kan je zelf niet internetten (* Alex wijst naar bovenstaande plaatje...)

[ Voor 4% gewijzigd door Alex) op 04-02-2005 21:53 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat wil je inderdaad niet doen, niet goed voor de PC :+
Maar een hub ertussen die op een tijdklok zit kan wel: dan ligt alleen het netwerkverkeer plat (al zou ik voor een softwareoplossing gaan: of in een router of in een server/PC).

edit:
Spuit 5+6 = spuit11 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 04-02-2005 21:54 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Koop een oude pentium I achtige computer, bouw er twee netwerkkaarten in en installeer er smoothwall op. Dan heb je:

1) Je internetverkeer mooi beveiligd qua firewall
2) Een perfect loggingsystem dat van elke pc apart bijhoudt waar er wordt heen gesurft, wie wanneer en hoelang aanlogt enz.
3) Je kunt de smoothwall benaderen via elke pc. Als je er een goed wachtwoord op zet dat je dochter niet kent, kun je de smoothwall uitzetten, zonder stekkers te trekken enzo.

1 maar: Dit is niet gezond voor de ouders>kind relatie. Het lijkt mij niet verstandig dat je zo met je kind mee kijkt in de zin van waar iemand heen surft. Dat zou je zelf ook niet willen, maar een kind moet voor een groot gedeelte zelf ontdekken wat het wel vind kunnen en wat het niet vind kunnen. Je kunt natuurlijk wel langzaam beginnen als zoon/dochter nog jong is, en dan geleidelijk aan meer toelaten, maar kijken waar zoon/dochter mee bezig is vind ik zelf eigenlijk niet kunnen.
Als je dat zelf wel vind kunnen, en je hebt het er voor over om een oude pc in te richten als smoothwall, dan kun je op die manier heel mooi bijhouden wat zoon/dochter doet.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01-12 22:00

B4tman_DH

To the Bat.....

ik heb al eental dingen gehooord waarmee ik verder kan, iedereen bedankt voor de moeite van het meedenken

nogmaals dank allemaal
Die tijdklok zet je ook niet op de PC, maar gewoon op een switch ervoor...
Hup, netwerk verbinding weg ;)

hmmm das al gezegt B)

[ Voor 4% gewijzigd door B4tman_DH op 04-02-2005 22:07 ]

• Alex)
Als je een WLAN hebt liggen kun je ook nog iets doen met de PublicIP ZoneCD (zoek ff op Google, vind je 't wel). Daarmee kan je ook tijdsrestricties e.d. instellen...

• Xof
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Is idd de beste oplossing gewoon een switch tussen pc van dochter en de router neerzetten en deze op een tijdklok laten lopen. :)
En daarbij de switch natuurlijk goed opbergen in een afgesloten kast ;)

• Yofresh
  • Laatst online: 01-12 21:48
Dit is natuurlijk niet echt verantwoord he?

-Ten eerste moet een kind de kans krijgen de wereld zelf te ontdekken, de wereld zit vol enge dingen, laat haar zelf de enge dingen ontdekken, je kan tegen iemand 10x zeggen iets niet te doen en doet ie t nog, maar als die gezien heeft dat dat niet goed is, is die het in 1x afgeleerd
-Verbied en ze gaat gezellig bij der vriendinnen computeren, of wilde je daar ook een router gaan plaatsen?
-Dit zorgt alleen maar voor verwijding van jullie relatie, je kan van je dochter niet verwachten dat ze elke avond in een ijzeren ritme om half 11 de computer uitzet, en dat kan je ook niet dwingen.
-In plaats van een timer zou ik een keertje naast haar gaan zitten als ze aan het internetten is. Of vragen op wat voor sites ze nou zit, kijk haar geschiedenis af en toe een keer na.

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• LoneGunman
  • Niet online
Yofresh_750 schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 22:45:

-Ten eerste moet een kind de kans krijgen de wereld zelf te ontdekken, de wereld zit vol enge dingen, laat haar zelf de enge dingen ontdekken, je kan tegen iemand 10x zeggen iets niet te doen en doet ie t nog, maar als die gezien heeft dat dat niet goed is, is die het in 1x afgeleerd
-Verbied en ze gaat gezellig bij der vriendinnen computeren, of wilde je daar ook een router gaan plaatsen?
-Dit zorgt alleen maar voor verwijding van jullie relatie, je kan van je dochter niet verwachten dat ze elke avond in een ijzeren ritme om half 11 de computer uitzet, en dat kan je ook niet dwingen.
-In plaats van een timer zou ik een keertje naast haar gaan zitten als ze aan het internetten is. Of vragen op wat voor sites ze nou zit, kijk haar geschiedenis af en toe een keer na.
Ah, een opvoedingsdeskundige. Naast het feit dat dit helemaal het onderwerp van de discussie niet is slaat het ook nog eens nergens op. De TS wil gewoon controle over het internetgebruik (lees: tijdsduur) van zijn kind. Hij heeft het helemaal niet gehad over het uitsluiten van bepaalde sites o.i.d. Misschien dat iedereen hier wel heel erg vrij is opgevoed, maar toen ik nog een klein LoneGunmannetje was had ik gewoon een bedtijd (en hier viel niet over te onderhandelen), mocht géén TV kijken als ik mijn huiswerk niet deed of een proefwerk niet kende en de PC ging gewoon uit als mijn ouders dit wilden. En waarom? Omdat ik op dat tijdstip in m'n leven nog bijster weinig inspraak had in huis :)

Daarnaast, de TS heeft nog helemaal geen leeftijd genoemd. De meeste van dit soort reacties komen waarschijnlijk ook van gefrusteerde pubers die zelf ook niet meer na 11'en op internet mogen >:)

edit, hoe kun geboren zijn in '89 en het 4e jaar gymnasium doen? Van een gymnast had ik trouwens ook wel een wat intelligenter antwoord verwacht.

[ Voor 7% gewijzigd door LoneGunman op 04-02-2005 23:58 ]

• Alex)
Hahahaha gedist, Yofresh!
Het kan overigens wel hoor, ik ken Yofresh namelijk... en ja, hij zit in de 4e.

Verwijderd

Van zodra je dit doet staat je dochter hier om te vragen hoe ze haar vader kan omzijlen.

Je weet toch wat voor soort dingen kinderen zeggen over ouders die zulke dingen doen? :)

Verwijderd

:D topic

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 00:17
offtopic:
"edit, hoe kun geboren zijn in '89 en het 4e jaar gymnasium doen? Van een gymnast had ik trouwens ook wel een wat intelligenter antwoord verwacht."
Kan wel hoor :) 1 klas overslaan en je bent er (ik was 11 toen ik naar de middelbare ging)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:02
Ja, zo werkt het tegenwoordig allang niet meer. Op de leeftijd van 13 jaar gaan die meisjes tegenwoordig allemaal experimenteren en de combinatie van seks/webcam is ook op een gegeven moment aan de beurt. Als dit één keer fout gaat (iemand anders neemt het op en verspreid) is zo'n kind voor de rest van haar leven getekend.

Als ik later een dochter heb zou ik ook eerst dingen afdwingen, totdat ze oud en wijs genoeg is om dat soort dingen te begrijpen.

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-11 21:17
Jongens, letten we er even op dat dochterlief 10 jaar is en dat het niet gaat om het filteren van content of andere controle fantasiën? Het gaat eigenlijk gewoon om een bedtijd voor internet. Ik kan me best voorstellen dat dit goed is voor een kind van 10.

Persoonlijk ben ik voorstander van de tijdklok + extra switch optie. Kosten ongeveer 30 euro en redelijk foolproof.
Als echt Nederlands kind vind ik trouwens dat zoiets nou ook weer geen 100% waterdicht moet zijn, als iemand slim genoeg is om de mazen te vinden is dit blijkbaar nodig ;)

Ik moet zeggen dat toen ik de TS las ik ook even dacht dat we hier een zeikerd te pakken hadden die altijd wil controleren wat z'n kinderen doen, maar het valt redelijk mee dus.

Over wel of niet vrij opvoeden: Ik heb _nooit_ een tijd gehad dat ik thuis moest zijn sinds m'n elfde, t/m de 5e klas ben ik nooit later dan 0130 thuis geweest, maar vaak nog veel eerder. Ik geloof dus niet in bedtijden, maar dat ben ik.

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-12 14:54
[...]
Vroegah, toen we nog zo'n 56K geval hadden(* Bram kan het zich bijna niet herinneren..), moest je eerst inbellen (lees: wachtwoord intikken), en aangezien ik nog niets van het bestaan van keyloggers afwist >:) kon ik ook niet altijd op inet, ik zou nie weten waarom je het als ouder niet uit zou moeten kunnen zetten :)

• bigfoot1942
  • Niet online
LoneGunman schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 23:54:
[...]
Misschien dat iedereen hier wel heel erg vrij is opgevoed, maar toen ik nog een klein LoneGunmannetje was had ik gewoon een bedtijd (en hier viel niet over te onderhandelen), mocht géén TV kijken als ik mijn huiswerk niet deed of een proefwerk niet kende en de PC ging gewoon uit als mijn ouders dit wilden. En waarom? Omdat ik op dat tijdstip in m'n leven nog bijster weinig inspraak had in huis :)
idd, bovendien zegt de TS ook niks over de tijden en lijkt het mij dan ook geen recht van een kind om op internet te kunnen tot diep in de nacht.
bij elke leeftijd is ieg wel een redelijke tijd te vinden, en sommige ouders zijn conservatiever dan hun kinderen willen, maar dat is ook goed.
Wanneer je jonge kinderen zelf laat bepalen of ze hun tanden poetsen, hebben ze op hun 14e al een kunstgebit nodig. Wellicht dat bepaalde regels op internetgebied eenzelfde uitwerking hebben.

Verwijderd

Topicstarter
jeetjemina, wat lezen een hoop mensen slecht
Ik wil niet weten waar mijn dochter naar toe surft, ik wil haar privacy niet schenden, ik wil niet haar beperken, ik heb geen slechte relatie met haar, ik vertrouw haar volledig, ik vind haar zelfstandig genoeg, ik wil geen controle hebben over haar, ik praat veel met mijn dochter, ik heb geen drang om haar te controleren.

WIJ (dochter en ik) willen alleen maar een soort technische oplossing om haar in de verleiding te brengen om meer te interentten dan nodig is

Verder ierdereen met een daadwerkelijk oplossing, bedankt

Verwijderd

of probeer het softwarematig, enuff is zo'n programmatje.

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Dat is duidelijke taal.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• Wokkel1982
  • Laatst online: 29-11 01:06
Ik snap ook niet waarom al die mensen zich druk maken over de privacy etc. als de TS en zijn dochter samen tot een conclusie zijn gekomen dat ze niet te veel moet kunnen internetten,
dat lijkt me toch wel anders als een pap die alles van zijn dochter logged, scanned, meekijk enz. (8>

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11 23:13
Het viel mij inderdaad ook op dat er schijnbaar een hoop mensen zo slecht lezen. De TS heeft namelijk een stukkie eerder al aangegeven dat zijn dochter er om gevraagd heeft omdat ze het ZELF in de hand wil houden.
De TS is echt geen eng oud mannetje die zijn dochter in de gaten wil houden want stel dat ze.... Nee het is een verzoek van dochterlief die voortgekomen is uit een normaal gesprek tussen vader en dochter.

Dus mensen lees alsjeblieft ff goed en haal niet gelijk allemaal opvoed regeltjes erbij enz, denk namelijk dat de TS het beste weet hoe hij zijn kinderen op moet en wil voeden.
En dit is voor iedereen anders dus die regeltjes kunnen wel de prullenbak in, ieder doet het toch op zijn manier.

• jevn
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 20:53:
Graag wil de controle hebben over het internetgebruik van mijn dochter

Setup is mijn hoofdcomputer en mijn dochter aangesloten op een draytek 2200E router

Graag wil ik vanaf de woonkamercomputer de mogelijkheid hebben om mijn dochter internettoegang te verlenen of te ontzeggen op gezette tijden.

Wie weet hier een makkelijke oplossing

BVD
Hebben jullie ueberhaupt wel de TS doorgelezen voor je blaat. Controle over internet gebruik betekent hier: de internet verinbinding open of dichtzetten, niet iets loggen, meekijken of iets anders! Dat staat er ook duidelijk in. Of ben ik nou gek en staat er in de TS dat hij wil weten wat zijn dochter op internet doet? Je kan het niet maken om iemand anders te vertellen hoe zijn/haar kind opgevoed moet worden, daar heb je simpelweg niets mee te maken, heel de bovenstaande discussie is dus grote onzin. Laat staan het priviciy deel... Voel je je ook op je privacy getrapt op school? Even voor de duidelijkheid, er wordt er-rug veel gelogd, zo ook bij jullie internet provider!

edit: met electrofinger 8)

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-11 19:54

twi

Tsja, in dat soort gevallen zou ik gewoon de PC in de huiskamer zetten. Niet om te kijken wat ze erop doet, maar gewoon een bepaalde drempel creeeren. Dat lijkt me direct de meest gezonde oplossing. Netnanny en dergelijke, 'k heb er nog nooit mee gewerkt. Maar dat lijkt me niet beter werken dan die natuurlijke barriere en zal alleen meer frustraties opwekken.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Er bestaat wel zoiets als een timerfunctie in windows denk ik (al vanaf 2000, dus wschl ook in Xp). Bij ons in België - en misschien ook in Nederland - wordt daar gebruik van gemaakt. Je mag gratis de pc op, maar je sessietijd is beperkt (meestal max. 2x 30'). Als je sessie afloopt krijg je gewoon een berichtje dat je afgelogd wordt en dat internet afgesloten wordt, daarna word je uitgelogd.
Misschien niet zo'n elegante oplossing, maarja, wel in de richting dacht ik.
Je kan hem natuurlijk ook nog altijd gewoon uitzetten die pc, als je vindt dat je dochter teveel/genoeg gesurft heeft... (waarmee ik louter zoals anderen een oplossing aandraag en niet zeg dat ik dat zou doen of zo, is gewoon een mogelijkheid).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

richard_1st schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 11:36:
Het viel mij inderdaad ook op dat er schijnbaar een hoop mensen zo slecht lezen. De TS heeft namelijk een stukkie eerder al aangegeven dat zijn dochter er om gevraagd heeft omdat ze het ZELF in de hand wil houden.
De TS is echt geen eng oud mannetje die zijn dochter in de gaten wil houden want stel dat ze.... Nee het is een verzoek van dochterlief die voortgekomen is uit een normaal gesprek tussen vader en dochter.

Dus mensen lees alsjeblieft ff goed en haal niet gelijk allemaal opvoed regeltjes erbij enz, denk namelijk dat de TS het beste weet hoe hij zijn kinderen op moet en wil voeden.
En dit is voor iedereen anders dus die regeltjes kunnen wel de prullenbak in, ieder doet het toch op zijn manier.
Wat ik niet begrijp: als het op verzoek van zijn dochter komt, waarom luistert (jaja, oude hiërarchische term :) ) ze dan niet wanneer hij haar vraagt om ermee te stoppen. Het is maar, als je van jezelf al vindt dat je genoeg gesurft hebt, waarom stop je er dan niet mee? Of ben je op 10j nog niet voor zoveel rede vatbaar 8)7

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
Er bestaat ook nog van die (vage) software die sites blokkeert met minder kindvriendelijke content, en/of alle sites binen bepaalde tijdslimieten. Natuurlijk werken die filters nooit perfect en zijn ze altijd wel op een of andere manier te omzeilen, maar het is maar dat je van het bestaan af weet.
Ik zou echter nooit kiezen voor zo'n oplossing omdat het een duidelike blijk geeft van wantrouwen. Daarnaast kan je wél bepaalde restricties opleggen , vind ik. Maar dan moet je di wel kaderen in goede afspraken. Bijvoorbeeld als je afspreekt na 22u geen internet meer en om 22u15 valt het uit (router/hub whatever laat geen verkeer meer door bijv), sja dan zal hij/zij ook wel weten waarom niwaar?
Ook qua sites met bepaalde content kan je het gelijkaardig oplossen: harde filters die bepaalde sites niet toestaan (desnoods in de hosts-file of hard in de router geklopt) kunnen zeker zinvol zijn, maar je loopt het risico op discussies waarom dit of dat niet, én je loopt het risico dat hij/zij er een hobby van maakt de boel te proberen omzeilen. Daarnaast is het misschien ook niet zo leuk om je (jong) kinderen uit te leggen waarom ze niet op de site van hun vriendje kunnen omdat die in het groot "XXX" bevat, terwijl dat "toch maar kusjes zijn :? " :/

Om nog ff op de eigenlijke vraagstelling van TS in te gaan: je kan natuurlijk op elk moment haar kabeltje uit de router trekken ook, en dat kan vanaf je eigen werkplek, als de router daar natuurlijk ligt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door the_stickie op 05-02-2005 12:32 ]

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Het is werkelijk van de gekke hoeveel mensen hier menen dat zij zich met de opvoeding van andermans kind moeten bemoeien. Daar hebben deze mensen niets mee nodig.

De vader vraagt om een technische oplossing en die is al meer dan 100x aangedragen. Van een tijdschakelaar op een extra switch die je tussen router en pc stopt tot speciale software voor op haar pc. Mits zij een account op haar pc heeft dat beperkte rechten heeft (en zij die software dus niet zelf kan uitschakelen) is een software oplossing het netst.

• the_stickie
Q schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 12:34:
Het is werkelijk van de gekke hoeveel mensen hier menen dat zij zich met de opvoeding van andermans kind moeten bemoeien. Daar hebben deze mensen niets mee nodig.
ik denk dat het allemaal goed bedoelt is, en dat TS zelf kan uitmaken of het waardevolle/zinvole commentaar of niet is
De vader vraagt om een technische oplossing en die is al meer dan 100x aangedragen. Van een tijdschakelaar op een extra switch die je tussen router en pc stopt tot speciale software voor op haar pc. Mits zij een account op haar pc heeft dat beperkte rechten heeft (en zij die software dus niet zelf kan uitschakelen) is een software oplossing het netst.
Spijtig genoeg zal ik je dus hierbij uit de illusie moeten halen dat zulke software waterdicht zou zijn. Op internet zijn zelf handleidingen te vinden om dit soort software te omzeilen, en er zijn ook proxy's te vinden/gebruiken die XXX content alsnog kunnen doorgeven, door bijvoorbeeld selectief bepaalde woorden uit de content te halen. Daarnaast is een blacklist (zelfs indien gebaseerd op keywords) zeker niet altijd volledig, en is een whitelist op internet zo goed als niet bruikbaar: je kan toch niet zegen dat iemand op die en die sites mag komen maar op geen énkele andere 8)7

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik ben in 88 gebore en zit in de 5e dus dan kan in 89 gebore zijn en in de 4e zitte hoor ;) (eve opkome voor een mede-gymnast hoewel ik er di jaar mee gekapt ben >:) )

• LoneGunman
  • Niet online
almar schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 13:23:
Ik ben in 88 gebore en zit in de 5e dus dan kan in 89 gebore zijn en in de 4e zitte hoor ;) (eve opkome voor een mede-gymnast hoewel ik er di jaar mee gekapt ben >:) )
De 'n' op je toetsenbord is kapot. :p

Maar na alle discussie en tips over dit onderwerp: heeft de TS al een programma en/of oplossing gevonden voor het 'probleem'? Er zijn inmiddels al wel bruikbare oplossingen genoemd toch?

Edit: nog even zitten rond te surfen, en het freeware programma dat hier wordt aangeboden ziet er ook wel ok uit.
Cafe Cop (Desktop Edition) is a freeware desktop utility for system administration, internet billing, Web site blocking & filtering. It can be used for a variety of purposes and places like internet cafes, gaming centres, homes, offices etc. It is a desktop (single client) prototype of Cafe Cop (shareware) which has many more features. A brief list of Cafe Cop(DE) features is given as below:

1. Internet Timer
2. Website Blocking
3. Report Generation
4. Application Launching
5. System Utilities
6. Speeding up internet surfing
7. Internet Explorer security options

Cafe Cop (Desktop Edition) facilitates a better surfing experience, provides control over the content that can be viewed on any computer. It provides reports regarding internet usage and cash generated.

[ Voor 51% gewijzigd door LoneGunman op 05-02-2005 16:30 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 11:35

Korakal

Up up up!

Wellicht kun je overstappen op een andere router, een Linksys WRT-54G heeft in ieder geval de mogelijkheid tot access-restriction in de router zelf, gespecificeerd per PC.

Screenshot uit de handleiding:
http://www.korakal.nl/got/wrt54g-art.png

Wellicht dat de non-draadloze versies dat ook hebben.

Overigens nogmaals de vraag om alleen technisch-inhoudelijk te reageren.

• Q
  • Nu online

Q

The_Stickie schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 13:06:
[...]

ik denk dat het allemaal goed bedoelt is, en dat TS zelf kan uitmaken of het waardevolle/zinvole commentaar of niet is
Nee, deze mensen hebben zich niet met de opvoeding van andermans kind te bemoeien, goed bedoeld of niet. De TS vraagt tevens ook niet om opvoedkundige tips maar voor een technische oplossing om restricties aan het internet gebruik op te kunnen leggen. Dus alleen technisch inhoudelijke reacties zijn relevant.
Spijtig genoeg zal ik je dus hierbij uit de illusie moeten halen dat zulke software waterdicht zou zijn. Op internet zijn zelf handleidingen te vinden om dit soort software te omzeilen, en er zijn ook proxy's te vinden/gebruiken die XXX content alsnog kunnen doorgeven, door bijvoorbeeld selectief bepaalde woorden uit de content te halen. Daarnaast is een blacklist (zelfs indien gebaseerd op keywords) zeker niet altijd volledig, en is een whitelist op internet zo goed als niet bruikbaar: je kan toch niet zegen dat iemand op die en die sites mag komen maar op geen énkele andere 8)7
Als je dit topic goed zou door hebben gelezen dan wil de TS alleen maar de tijdstippen beperken waarop geinternet kan worden. Geen contentfiltering etc. Het gaat helemaal niet om contentfiltering, de TS vertrouwt zijn dochter daar mee. Dat wij hij dus niet.

Als de dochter op haar computer geen administrator rechten heeft dan kan de vader gewoon middels de juiste software restricties aan het internet gebruik opleggen. Alle handleidingen ten spijt. Anders deugt de software niet. Dat heeft tevens als bijkomend voordeel dat dochterlief haar eigen pc niet overhoop kan halen. Ik heb niet het idee dat een meisje van 10 in staat is om al die software te omzeilen.

Ik zeg hierbij dat ik zelf geen ervaring met dat soort software heb maar gelukkig hebben anderen al een flinke bijdrage geleverd.

Ik wilde vooral even kwijt dat ik het ongehoort vind van sommige mensen hier dat ze het nodig vinden om andere mensen ongevraagt van opvoedkundig advies te voorzien.

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:05

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

ik had een bokoude 2200E en die ondersteund volgens mij toch echt scheduling.

ma ma ma ma ma macron one

• swampy
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 21:15:
[...]

Welk OS heeft je dochter's pc? Misschien kun je daar ergens een functie/programma vinden dat op een bepaald tijdstip de internetverbinding eruitgooit.
Alles wat je aan de CLIENT zijde doet kan uitgeschakeld worden... je moet het echt op router of inlogserver niveau doen..aangezien TS geen domein draait..dus op router niveau!

There is no place like ::1

• Alex)
Swampy, als je die dochter niet als admin laat inloggen, maar iets dergelijks wel als admin erinzet, dan krijg je het volgens mij al redelijk voor elkaar hoor.

• the_stickie
Q schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 18:09:
[...]
Ik heb niet het idee dat een meisje van 10 in staat is om al die software te omzeilen.
ik heb anders wel eens een jongetje van 8 geweten die bovengenoemde "Cyberpatrol" anders mooi omzeild had, eerst door een software tooltje te installeren om de keyword filter te omzeilen, later zelfs door een knoppix cd'tje te gebruiken al ie wou surfen naar xxx content. :o
Alleen minder leuk als pappie erachter komt :+

Als (met grote A) je dan toch restricties wil gaan opleggen doe het dan niet op een heel eenvoudig te omzeilen manier (zoals software op de betreffende client pc ofzo dus). Ga niet uit van de domheid van je gebruikers, hoe jong ook ;)

• TrafeX
  • Laatst online: 27-11 22:16

TrafeX

Tuned for life!

edit:

Sorry had niet gezien dat er meerdere pagina's waren.
Mijn oplossing was al gegeven...

[ Voor 83% gewijzigd door TrafeX op 05-02-2005 18:30 ]

TrafeX.nl - Clipboard.ninja

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

The_Stickie schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 18:24:
Als (met grote A) je dan toch restricties wil gaan opleggen doe het dan niet op een heel eenvoudig te omzeilen manier (zoals software op de betreffende client pc ofzo dus). Ga niet uit van de domheid van je gebruikers, hoe jong ook ;)
idd, straks gaat de jonge gebruiker nog voor een admin-opleiding gaan om meer "powers" te krijgen over het netwerk/computerpark. _/-\o_ vrouwelijke admin _/-\o_ Dus in de router gaan instellen en niet vergeten iets betere paswoord dan "admin" gebruiken. En de router moet ergens opgesloten worden om het gereset te voorkomen.

(by the way: als ze naar GoT kan surfen, dan is een slechte beveiliging te omzeilen)

[ Voor 31% gewijzigd door rapture op 05-02-2005 18:42 ]

• wildow
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-11 21:54
Ik weet nog wel een goede oplossing: Zoek uit op welke groep van de meterkast de computer zit en je spreekt met haar een tijd af; bv half 10 's avonds en een beetje marge mag vind ik. Niet te streng worden, maar om vijf over half 10 draai je gewoon de stop eruit(of je schakelt deze om als je van die automatisch hebt).

Beste remedie is duidelijke afspraak maken en hier ook consequenties aan verbinden mits het niet opgevolgd wordt(niet slaan ofzo, want daar worden ze alleen maar bang van; denk aan vroeg op bed met de lichten, radio etc uit). En evt de stop er tijdelijk(ze moet 's nachts wel naar wc kunnen) uit, zodat de pc uitschakeld.

zow voel me net een opvoedkundige en wil ook nog ff kwijt dat de beste stuurlui aan wal staan! :+

Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos

• bigfoot1942
  • Niet online
wildow schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 18:48:
Ik weet nog wel een goede oplossing: Zoek uit op welke groep van de meterkast de computer zit en je spreekt met haar een tijd af; bv half 10 's avonds en een beetje marge mag vind ik. Niet te streng worden, maar om vijf over half 10 draai je gewoon de stop eruit(of je schakelt deze om als je van die automatisch hebt).

Beste remedie is duidelijke afspraak maken en hier ook consequenties aan verbinden mits het niet opgevolgd wordt(niet slaan ofzo, want daar worden ze alleen maar bang van; denk aan vroeg op bed met de lichten, radio etc uit). En evt de stop er tijdelijk(ze moet 's nachts wel naar wc kunnen) uit, zodat de pc uitschakeld.

zow voel me net een opvoedkundige en wil ook nog ff kwijt dat de beste stuurlui aan wal staan! :+
hm, ik zou een betere oplossig zoeken dan de stroom eraf, ik zou dat een pc niet zomaar aandoen. Bovendien had de TS aangegeven dat hij niet altijd thuis was. Hierbovenop komt nog dat je niet zo blij wordt als je wekkerradio niet afgaat omdat de stroom eraf is geweest. en wanneer je de stroom er weer opzet snachts kan ze gewoon weer verder computeren.
dit is dus geen oplossing.

Verwijderd

Maar het is wel te regelen hoor in XP.

Je geeft je dochter een normale account (met eventueel het recht om sotfware te installeren) en vervolgens stel je bij Administrative tools en vervolgens de local policy instellen, gewoon even kijken tot hoe ver je wilt gaan maar je kunt zelfs ervoor zorgen dat de pc alleen maar op bepaalde tijden werkt

• Mauridia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08 14:29

Mauridia

Spotify Artist: Tjodh

Chaperone Professional gebruiken:

Parental Control Software
Chaperone is the perfect Windows parental control software utility for preventing minors from excessive use of any program

With Chaperone you never have to worry about your children using their computers at times they are not permitted to, or accessing forbidden programs. For example, Chaperone is the ideal tool to limit access to online chatting such as MSN Messenger, AOL instant Messenger (AIM), or Yahoo Messenger

www.css-software.com :Y)

Beam this message up, Scottie!

• Q
  • Nu online

Q

The_Stickie schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 18:24:
[...]

ik heb anders wel eens een jongetje van 8 geweten die bovengenoemde "Cyberpatrol" anders mooi omzeild had, eerst door een software tooltje te installeren om de keyword filter te omzeilen, later zelfs door een knoppix cd'tje te gebruiken al ie wou surfen naar xxx content. :o
Alleen minder leuk als pappie erachter komt :+

Bovenstaande illustreert deels de domheid van de 'beheerder'. Uiteraard werkt het jongetje onder een account dat installatie van software niet toetstaat en ook zorg je er voor dat bios beveiligd is met een WW (AWARD_SW werkt toch niet meer bij award biossen?!) + alleen booten van hd.

Een software oplossing is uitstekend maar niet als de gebruiker administrator rechten heeft. Zorg voor een 'gewoon' user account met beperkte rechten en er is niets aan de hand.

[ Voor 11% gewijzigd door Q op 05-02-2005 19:40 ]

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Alex schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 18:16:
Swampy, als je die dochter niet als admin laat inloggen, maar iets dergelijks wel als admin erinzet, dan krijg je het volgens mij al redelijk voor elkaar hoor.
Vraag me af, het idee van een hoofdgebruiker maken is leuk maar ja..als zelfs al sims 2 admin rechten nodig heeft.

Natuurlijk kun je een verborgen achtergrond gebruiken maar weet je niet zeker dat bijvoorbeeld een buurtjochie een "wizkid" is....

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mauridia schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 19:13:
Chaperone Professional gebruiken:

Parental Control Software
Chaperone is the perfect Windows parental control software utility for preventing minors from excessive use of any program

With Chaperone you never have to worry about your children using their computers at times they are not permitted to, or accessing forbidden programs. For example, Chaperone is the ideal tool to limit access to online chatting such as MSN Messenger, AOL instant Messenger (AIM), or Yahoo Messenger

www.css-software.com :Y)
En toen zette jantje van de buren het monitor programma van Chaperone uit.....

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 17:32

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 11:00:
WIJ (dochter en ik) willen alleen maar een soort technische oplossing om haar in de verleiding te brengen om meer te interentten dan nodig is
:?
Ok, ik begrijp wat je bedoelt. Ook al staat het er niet zo duidelijk ;)

Maar via de policy's kan je heel veel instellen inderdaad. Ook inlogtijden etc. Zelfs een keuze of je de pc om bijvoorbeeld 21:00uur automatisch uit te laten loggen voor die ene gebruiker of dat die dan aan moet, maar zo snel die uitgelogt is, dan kan er niet meer ingelogt worden tot de volgende dat om xx:00uur. Dit is ook mogelijk met lokale policy's, volgens mij hoef je daar geen domein structuur voor te hebben met server.
Zie http://support.microsoft....d=kb;en-us;307882&sd=tech

[ Voor 6% gewijzigd door Gé Brander op 05-02-2005 20:39 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Mauridia

Mauridia

swampy schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 19:57:
[...]

En toen zette jantje van de buren het monitor programma van Chaperone uit.....
Hoezoo ken je dat programma? Heb je het ooit weleens gebruikt???

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mauridia schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 23:00:
[...]

Hoezoo ken je dat programma? Heb je het ooit weleens gebruikt???
Jantje kan alle programma's op de achtergrond uitzetten...

Als Jantje ( 10-12 jaar oud ) niet pr0n zit te kijken via de proxy die zijn vriend Bob hem gegeven heeft dan is hij namelijk een jonge tweaker.

Vandaag de dag zijn er genoeg kiddo's die kinder veilige sloten zo kunnen omzeilen!

• Alex)
Tussen 10 en 12 al pr0n kijken? Is ie daar niet te jong voor? Hoort hij dan geen Pokémon te kijken? Pr0n komt pas rond je 13/14e om de hoek kijken, tenminste bij de meeste mensen wel... weet niet hoe het bij jou zit ofcourse...

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Alex schreef op zondag 06 februari 2005 @ 01:09:
Tussen 10 en 12 al pr0n kijken? Is ie daar niet te jong voor? Hoort hij dan geen Pokémon te kijken? Pr0n komt pas rond je 13/14e om de hoek kijken, tenminste bij de meeste mensen wel... weet niet hoe het bij jou zit ofcourse...
Lolz, duidelijk een gevalletje van een voorbeeld te letterlijk opvatten ;)

Nee maar het is moeilijk om alleen maar een client te beveiligen.... het is veel veiliger het op een andere plaats te beveiligen!

• Mauridia

Mauridia

swampy schreef op zondag 06 februari 2005 @ 00:08:
[...]

Jantje kan alle programma's op de achtergrond uitzetten...

Als Jantje ( 10-12 jaar oud ) niet pr0n zit te kijken via de proxy die zijn vriend Bob hem gegeven heeft dan is hij namelijk een jonge tweaker.

Vandaag de dag zijn er genoeg kiddo's die kinder veilige sloten zo kunnen omzeilen!
Knap hoor dat jij er van uit gaat dat het allemaal whizkids zijn, valt wel mee hoor! en het gaat hier niet om Jantje, maar om een meisje (dochter), en die zijn over het algemeen niet echt geinteresseerd in beveiligingen omzeilen...

• the_stickie
Mauridia schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 14:07:
[...]

Knap hoor dat jij er van uit gaat dat het allemaal whizkids zijn, valt wel mee hoor! en het gaat hier niet om Jantje, maar om een meisje (dochter), en die zijn over het algemeen niet echt geinteresseerd in beveiligingen omzeilen...
ik herhaal wat ik elders in dit topic ook al gezet heb: ga niet uit van de domheid van je gebruiker(s) om een "veilige" omgeving te creëren.
Als je ervan uit gaat dat ze het niet wil of kan, en ze "wil" het wel, dan komt dat "kunnen" er snel genoeg bij ;)
Kinderen hebben misschien (nog) niet dezelfde kennis als wij, maar zijn meestal niet dom :)

• Tyf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 20:18

Tyf

Idd mensen toch, waar jullie je druk over maken. Als deze maatregel nu gewenst is door de ouders dan is er toch geen probleem. Moest je met mijn broer altijd praten wanneer hij wat mist doet blijf je maar praten. Soms gewoon eens goed straffen. Geen internet ofzo :) dan is hij weer een weekje kalm.
En nu om te helpen:
Time Control allows you to limit Internet surfing, chatting and game playing to a time and duration appropriate for each child. Schedule the number of hours each child can use the computer, per day or by week. Automatically log your child out of their computer when its time for lights out. Lock down the computer to prevent your child from pirating music or installing inappropriate software. Easily share computer time among siblings.

http://www.kidswatch.com/

Speciaal gemaakt voor wat jij wilt. Geen Internet Café software ofzo.
Het limiteerd ook niet welke programma's ofzo je kan draaien. Gewoon wat het moet doen.
Internet uit om ... en internet aan om ... of max aantal uren dat je kind mag ofzo.

[ Voor 15% gewijzigd door Tyf op 10-02-2005 15:45 ]

Pagina: 1 2 Laatste