[Win9x] DOS icm FOR, tokens en delims?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37691

Topicstarter
Ik ben bezig met een opstartcd te maken, het lukt al vrij aardig (opstarten werkt, alles laden vanaf de cd in ramdrive werkt. Nou heb ik het zo gedaan dat iedere module in de zelfde directory terecht kom, dit is echter onhandig. Nou wil ik adhv iedere module (mod_*.exe) een map aanmaken, met het sterretje (dus de modulenaam).

Onder Windows 2000 en XP kan je leuk FOR /F gebruiken met tokens en delims, dan krijg je ongeveer het volgende:
code:
1
2
set test=asd-123.exe
for /f "tokens=2-3 delims=-." %%A in ('echo %test%') do echo %%A

Ik loop echter tegen het probleem dat DOS geen for /f (dus tokens en delims) aankan. Hoe krijg ik het zelfde onder DOS voor elkaar, zonder al teveel moeite? Is er stiekem toch een manier om het zelfde voor elkaar te krijgen?

Ik heb een bestandje "instmod.bat" wat ik aanroep voor de installatie, met %1 en %2, ik wil de bestandsnaam (%1) dus splitten zodat ik een map kan aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 23:19
geheel en al offtopic: Supaplex!!!!!

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37691

Topicstarter
Osiris: Ja idd, Supaplex :)

* Anoniem: 37691 geeft een subtile schop aan het topic, in de hoop dat iemand een oplossing heeft.
Ik kan het ook oplossen door de executable's (modules, pkunzip exefile) allemaal opnieuw te maken, met een directory in te pakken. Maar om nou even 200 bestanden opnieuw te zippen vind ik een "beetje" overdreven.

Maarja, omdat ik echt niet verder kwam met mijn project heb ik het maar anders gedaan. Ik heb nou gewoon een batch script geschreven (met PK ZIP 250 voor DOS) wat exe voor exe uitpakt, directory aanmaakt, en weer inpakt. Dat heb ik onder XP gedaan, daar werkt het namelijk wel.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 37691 op 05-02-2005 19:14 ]