Toon posts:

[C/C++] Bandwidth monitor zelf poorten in te stellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al een tijd zit ik te zoeken naar een bandwidth monitor voor internet gebruik. Ik zoek een monitor die per poort kan kijken hoeveel er aan data verstuurd is over die poort bijv 80, 21, 27015 (halflife).

Ik heb nog nergens zo'n bandwidthmonitor gezien die gratis is dus zit ik te denken kan ik die niet zelf programmeren. Ik heb enige kennis C++ builder en C kan iemand mij vertellen waar ik moet beginnen etc en wat de makkelijkst prog taal hiervoor is het is bedoeld dat de bandwidth monitor op een win2003 server gaat draaien.

Als iemand een programma weet die dit kan en gratis is dat ook welkom. Maar met google heb ik niet veel kunnen vinden.

alvast bedankt

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Verwijderd

Topicstarter
Alleen jammer dat ik geen orginele Microsoft Visual C++ heb, want het is namelijk voor een bedrijf.

maar maybe heb ik iets aan de sourcecode thnx in ieder geval

Verwijderd

Topicstarter
Hieronder staat een driver omzelf een Bandwidth progie te maken voor wie interesse heeft :

http://winpcap.polito.it/

Er staat tevens documentatie, ik ga van het weekend aan de slag.

Als ik wat verder ben zou ik dit wel posten.

grtz :P

Verwijderd

Topicstarter
Alle voorbeelden die zijn geschreven bij die drivers zijn voor MFC bedoeld maar ik heb zoals al eerder vermeld staat BCB 6.0 nu wil ik de volgende dingen doen :
How to create an application that uses wpcap.dll

To create an application that uses wpcap.dll with Microsoft Visual C++, follow the next steps:

* Include the file pcap.h at the beginning of every source file that uses the functions exported by library.
* If your program uses Win32 specific functions of WinPcap, remember to include WPCAP among the preprocessor definitions.
* Set the options of the linker to include the wpcap.lib library file. wpcap.lib is generated compiling the WinPcap source code and can be found in the WinPcap developer's pack.
* Set the options of the linker to include the winsock library file (for example wsock32.lib). This file is distributed with the C compiler and contains the socket functions for Windows. It is needed by some libpcap functions.
Het eerst punt lukt wel de tweede vind ik wat vaag uitgelegd.

Derde en vierde lukt mij niet omdat ik niet weet waar ik ze moet toevoegen wie kan mij helpen.

alvast bedankt

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:35

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Project -> Options. En daar staan opties om libs toe te voegen e.d. (dit had je zelf ook wel kunnen vinden toch?)

Let erop dat als de libs bedoeld zijn voor MS VC ze waarschijnlijk niet gaan werken onder BCB. Je zult dan nieuwe libs moeten maken. Hier is een tooltje voor bij BCB, waarvan ik even de naam kwijt ben, maar met de search is dit vast wel te vinden ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
En een socket erin voegen daar legt de helpfile van borland niks over uit wie weet daar meer van?

De socket die ingevoegd moet worden staat inderdaad standaard in bcb maar hoe kan ik die invoegen in mijn project. Dit kan volgens mij niet met project-> options

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 22:08
.libs worden door de linker gebruikt, dat zou je moeten helpen desnoods in google

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Pagina: 1