[2003] Probleem met roaming profiles en de achtergrond

Pagina: 1
Acties:

• pizzaboertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:43
Ik ben op dit moment bezig om mijn netwerk verder af te configureren. Wanneer ik op een client een achtergrond instel en ik log vervolgens in op een andere client met dezelfde credentials dan krijg ik de eerder ingestelde achtergrond niet te zien. Wanneer ik kijk bij de display properties bij desktop dan zie ik daar wel de afbeelding staan en die is ook geselecteerd. Wanneer ik nu op ok klik dan laat hij de achtergrond wel gewoon zien.

Even alles op een rijtje wat ik heb gedaan :
1. Binnen active directory bij gebruikers als profile path ingesteld \\servernaam\profiles$\%username%
2. Bij home path ingesteld \\servernaam\home$\%username%
3. Nog geen verdere group policies ingesteld
4. Achtergrond staat op de homedrive en zo wordt hij ook ingesteld bij de settings.

De servers draaien op windows 2003 en de clients op windows xp sp1

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn ? Hij neemt verder alle settings gewoon goed over, hij laat dus alleen de achtergrond niet zien.

Verwijderd

Wat gebeurt er wanneer je voor de achtergrond het UNC-pad opgeeft in plaats van de drive-letter? Een theorie kan zijn dat de achtergrond wordt geladen voordat de drive wordt gemapt.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:31
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 00:58:
Wat gebeurt er wanneer je voor de achtergrond het UNC-pad opgeeft in plaats van de drive-letter? Een theorie kan zijn dat de achtergrond wordt geladen voordat de drive wordt gemapt.
Dit weet ik wel zeker. Ik ken het probleem en de ene keer treedt het wel op en de andere keer niet, maar volgens mij heb ik een patroon gevonden. Alleen de 1e keer op een werkstation moet hij hem opnieuw laden en anders doet hij het gewoon.

Maar ik heb hetzelfde dus en een oplossing zal inderdaad zijn wat rscp1 beschrijft.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vermoedelijk probeert Windows je background te laden op het moment dat je home-drive nog niet beschikbaar is, en dan gaat het mis.

Is er overigens een reden om een achtergrond die je centraal regelt op elke home drive te gaan zetten? Het lijkt mij in dat geval namelijk logischer om via een UNC pad naar een centrale directory die achtergrond in te stellen :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

wel een beetje overbodig om telkens bij het in-en uitloggen voor X users 1MB aan data van je server extra te gaan trekken + de vertraging bij het opbouwen van de desktop.

Ik zou 'm liever eenmalig naar %windir% kopieren en vervolgens via de policy van de lokale HDD af laten lezen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device