Kras op CRT, Garantie?

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik heb "ineens" een kras op mijn Iiyama LS902UT 19". De winkel zegt dat het niet onder de garantie valt, maar ik heb niet opzettelijk, nog niet ens perongelijk deze kras gemaakt. Ik heb tot nu toe de winkel gemaild, en dit gevonden Schoonmaakbusje CRTs, maar helpt dit wel tegen krassen? De kras is 2cm lang en 1mm (oid) breed. Hier kun je zien waar hij zit (zo groot is hij niet in werkelijkheid). Het is goed te zien op egale achtergronden, erg irritant..
Heb ik recht op garantie, of geeft iiyama zelf hier misschien garantie op? (Sorry, ik kan nou eenmaal niet veel vinden :'( )

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Als die kras er op zat toen je hem kocht heb je een kans, maar had je gelijk terug moeten gaan. Als die kras er daarna op is gekomen is het je eigen schuld.

Zie het eens vanuit het oogpunt van Iiyama of die winkel, die kunnen er niks aan doen dat jij niet goed met je spullen omgaat, die gaan dat toch echt niet betalen....

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

• Ilya
  • Niet online
Hij zat er toen ik thuis kwam ineens op, zonder dat iemand nog maar eraan gekomen is..erg vreemde zaak.

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-07 07:05

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Als de kras er vers uit de doos al op zat dan had je meteen moeten reageren. Maar krassen op je CRT krijg je niet zomaar ( tegen de beeldbuis scheuren met je riemsluiting helpt, heb er ervaring mee :( ) en vallen dan dus altijd onder 'onoordeelkundig gebruik' oftewel vette pech en geen garantie. Je behoort met je monitor voorzichtig om te gaan en een kras op de beeldplaat is niet echt voorzichtig omspringen met..

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Sorry maar heb jij ooit sptontaan krassen zien ontstaan in een glasplaat. Nou ik niet :X
Waarschijnlijk heb je/iemand anders er toch tegen aangestoten want een kras ontstaat gewoon simpelweg niet uit zich zelf :)

Lijkt me absoluut geen garantiegevalletje.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Taro
  • Niet online

Taro

TheFrozen schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 19:39:
Hij zat er toen ik thuis kwam ineens op, zonder dat iemand nog maar eraan gekomen is..erg vreemde zaak.
Ja, maar daar kan die winkel of Iiyama niks aan doen, en een schoonmaakmiddeltje al helemaal niet, die haalt hoogstens het vuil uit die kras :)

Denk dat je ermee moet leren leven.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-07 15:37
nope, geen Garantie.. ;(

Heb zelf ook een kras op m`n Iiyama gehad..maar die kreeg bij mij kuren in de Garantie periode..dus toen heb ik een andere gekregen. En daar zit geen kras op :9

btw..het staat gewoon op de Iiyama site hoor :?

• Ilya
  • Niet online
Jammer, ja, ik weet dat het ongelofelijk klinkt, maar het is echt zo.. Het enige dat er ooit lang gekomen is zijn kleenex doekjes (extra soft :P ) :(

Verwijderd

Heb je een moeder? :+

Verwijderd

Denk niet dat iiyama die pakt als garantie...... een kras komt niet zomaar op een beeldscherm.

• Ilya
  • Niet online
Ja, ik heb een moeder vreemd genoeg, maar die ligt al de hele dag ziek in bed, en kan amper lopen, laat staan mijn CRT mollen 8)7

• qwertyuiop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-06 12:19
nonsense

[ Voor 90% gewijzigd door qwertyuiop op 04-02-2005 19:49 ]

• Ilya
  • Niet online
Die kras heb ik erop "getekent" met photoshop... Dat is niet de werkelijk kras.
Oops, nu staat er een leuk email adress =.=

[ Voor 28% gewijzigd door Ilya op 04-02-2005 19:50 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

een kras dat op een screenshot te zien is, dat vind ik wel heel knap moet ik zeggen :P

[edit]
ok, is dus nep.

Tja, enige wat ik dan kan zeggen is leer er mee leven of als je dat niet wilt een nieuwe monitor kopen.

[ Voor 44% gewijzigd door TERW_DAN op 04-02-2005 19:51 ]

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
misschien heeft ie wel een screenshot genomen en nadien de "kras" er in gesoept ;)

edit: hehe jij was sneller met editten dan ik met quoten ;)

[ Voor 16% gewijzigd door the_stickie op 04-02-2005 19:51 ]

• Taro
  • Niet online

Taro

Terw_Dan schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 19:49:
een kras dat op een screenshot te zien is, dat vind ik wel heel knap moet ik zeggen :P

[edit]
ok, is dus nep.

Tja, enige wat ik dan kan zeggen is leer er mee leven of als je dat niet wilt een nieuwe monitor kopen.
Misschien heeft ie wel een monitor met feedback functie ofzo, zou wel mooi zijn voor het instellen etc :)

• Ilya
  • Niet online
Ik heb "ineens" een kras op mijn Iiyama LS902UT 19"
image fixed..

[ Voor 25% gewijzigd door Ilya op 04-02-2005 19:54 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:18
TheFrozen schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 19:49:
Oops, nu staat er een leuk email adress =.=
Ja... en iedereen vraagt zich nu natuurlijk af wat er in de map "boyz" staat ;)

Overigens, dit valt dus zeker niet onder garantie. Misschien dat als je wél wist waar die kras vandaan kwam dat je zelfs nog meer kans had, zou die kras er namelijk inkomen als je er gewoon even met je vinger tegenaan drukte zou het misschien een constructiefout kunnen zijn waardoor de toplaag niet stevig genoeg is ofzo... 8)7 maar een kras die spontaan in een monitor komt... lijkt me sterk toch ;) (geen huisdieren? :P)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Ilya
  • Niet online
2 Hondjes, die kunnen er niet bij komen, en de map "boyz" is een phpBB skin, geen gaygedoe of iets dergelijks :P . Ach, misschien heb ik nog een kansje, het ding viel in het begin 1x uit met de boodschap: no cable input, maar nu steeds vaker 8)7 ...

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Onzin topic.

Een door een onbekend iets of iemand veroorzaakte beschadiging aan je monitor die al geruime tijd bij jou thuis staat valt, uiteraard, niet onder garantie.

Zou wel mooi zijn, ik heb nog wel wat andere dingen in huis met krasjes.

Krijg zomaar een idee: Slaapwandel je?

[ Voor 10% gewijzigd door Guardian Angel op 04-02-2005 19:59 ]

ARME AOW’er

• Ilya
  • Niet online
Als je nou is leest...
Ach, misschien heb ik nog een kansje, het ding viel in het begin 1x uit met de boodschap: no cable input, maar nu steeds vaker 8)7 .

En nee, sterker nog, 's ochtends zat de kras er zeker niet, 's middags wel, en de enige die thuis waren zijn m'n zieke moeder en die 2 honden, die het onmogelijk gedaan kunnen hebben..

Verwijderd

Vaak heeft de CRT een anti-reflectie coating. Deze is veel zachter dan glas en krast heel snel.

• Ilya
  • Niet online
Ziet er naar uit ja! Het is namelijk nu een soort van "regenboog streepje" , zoals als je heel dicht op de tv kijkt. Is er een spray voor ofzo?

Verwijderd

Vraagje: voel je de kras duidelijk of lijkt het alsof hij aan de binnenkant zit?
Een collega van mij heeft namelijk het laatste (binnenkant) meegemaakt.
Maar ook hij kreeg hier geen garantie op.
Dus accepteren of een nieuwe kopen.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:38
Ja sorry, maar krassen ontstaan niet zomaar uit het 'niets'. Of je moet een theorie over virtuele krassen naar analogie van Hawkin's straling aannemelijk weten te maken. Maar vooralsnog geef ik je nul procent kans van slagen dat de winkel of Iiyama daar in gaat trappen 8)7

M.a.w. pech. Je kunt het altijd proberen maar wij kunnen je daar niet mee van dienst zijn. Succes :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.