Ik heb al een hoop site's afgezocht inclusief GoT, maar nog steeds niet echt gevonden wat ik zocht.
Ik zal eerst even het probleem schetsen;
De index.php include de bestanden header.php (header), left.php (linker navigatie), right.php (rechter navigatie) en heeft als body switch het volgende
In de index wordt ook $id aangemaakt met waarde 1.
Als ik nu echter wil navigeren gebruik ik dit soort links
Het probleem hiervan is dat de originele $id wordt overschreven nog voordat ik 1.php als pagina op het scherm heb. Dit is probleem 1.
Aangezien ik ook 2 pijlen wil gebruiken (links en rechts) om chronologisch door de pagina's te wandelen (links van 5 naar 4, 4 naar 3, enz en rechts van 1 naar 2, 2 naar 3, enz), moet $id wel continu overschreven worden om te bepalen waar de pijlen links en rechts naar verwijzen.
Als code voor de pijlen had ik
en
Ik hoop dat ik het probleem enigszins duidelijk heb opgeschreven.
Ik zal eerst even het probleem schetsen;
De index.php include de bestanden header.php (header), left.php (linker navigatie), right.php (rechter navigatie) en heeft als body switch het volgende
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <?php $allowedpages=array("errordoc.php","1.php","2.php","3.php","4.php","5.php"); if (isset($id) && in_array("$id.php",$allowedpages)&& file_exists("Php/".$id.".php") ){ include ($allowedpages[$id]); } else{ include("Php/errordoc.php"); } ?> |
In de index wordt ook $id aangemaakt met waarde 1.
Als ik nu echter wil navigeren gebruik ik dit soort links
PHP:
1
| <a href='index.php?id=<?php echo ($id=2); ?>'>ONROEREND GOED</a> |
Het probleem hiervan is dat de originele $id wordt overschreven nog voordat ik 1.php als pagina op het scherm heb. Dit is probleem 1.
Aangezien ik ook 2 pijlen wil gebruiken (links en rechts) om chronologisch door de pagina's te wandelen (links van 5 naar 4, 4 naar 3, enz en rechts van 1 naar 2, 2 naar 3, enz), moet $id wel continu overschreven worden om te bepalen waar de pijlen links en rechts naar verwijzen.
Als code voor de pijlen had ik
PHP:
1
2
3
| <a href='index.php?id=<?php --$id; echo $id; ?>'> [img]'Images/larrow2.jpg'[/img] </a> |
en
PHP:
1
2
3
| <a href='index.php?id=<?php ++$id; echo $id; ?>'> [img]'Images/rarrow2.jpg'[/img] </a> |
Ik hoop dat ik het probleem enigszins duidelijk heb opgeschreven.
Rebuilding knowledge database