Random vastloper in Windows(duh) / BeOS / Linux (??)

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 14:08

Valium

- rustig maar -

Topicstarter
Mijn computer vertoont sinds kort erg rare symptomen.

Windows: random crashes (meer dan normaal, namelijk iedere paar minuten, soms alleen prog, soms hele systeem)
Linux: random crash, complete vastloper, kernel panic, zomaar rebooten.
BeOS: Kernel panic, bootup crash...gewone crash.....

EN Als klap op de vuurpijl: na een reboot vindt mijn bios dat mijn primaire master HD maar eens niet bestaat.
NO SYSTEM DISK IN DRIVE. INSERT DISK AND PRESS ANY KEY
Mijn HD draait gewoon, wordt niet heet en wordt herkent door de bios.
Ik heb een gewone P2-350 (niet overgeklokt) op een Abit BX6-2.0....
Ik heb zelf pas geleden een nieuwe bios geflashed. Misschien is dat het probleem. (versie BXRNW)
Heeft iemand anders een BX6-2.0 met problemen???
Weet iemand iets hierop of kan ik maar meteen beter een Telraam gaan kopen om stabiel te zijn??

Alvast bedankt.

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:52
eh als de kernel van linux 'zomaar' crashed, is het wel heel erug fout, maar 'k zou geen idee hebben . . .

hebbie nog garantie :)

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Klinkt als geziek met je PCI-bus of IDE controller. Lijkt me ook een garantie zaakje

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Ja mij lijkt het ook een foutje met de ide controller...
je moet gewoon ff experimenteren met je controller..
Probeeer een andere hd erin te zetten of zet m in een andere com, koop of leen een ata66 controller en ga zo maar door... als je gewoon wat uitprobeert dan kom je wel achter het probleem zo verhelp ik mijn problemen ook altijd....

Verwijderd

Ze hebben in die nieuwe BIOS lopen kloten met de IDE aansturing. Als je een ATA66 schijf hebt kun je nog proberen het firmware van die schijf te vertellen dat ie ATA33 moet lullen, gezien je ATA33 IDE controller.