[2003] RIS Server opzetten?*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.094 views sinds 30-01-2008

• ameliusvtwil
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-01 15:13
Ik ben bezig om een ris server op te zetten, maar ik kan er nog niet echt uit komen.

Ik heb al in de search gezocht naar een faq voor het stap voor stap opzetten van een ris server.
Ik heb een Windows 2003 SBS en wil daar ook een ris server van maken.

Weet iemand misschien hoe ik dit moet doen of weet iemand een link waar staat hoe ik het moet doen. (liefst in het nederlands, maar engels mag natuurlijk ook)

Met vriendelijke groet

Verwijderd

Voeg RIS toe bij Windows Components in het Software gedeelte van je Control Panel.
Volg de stappen van de Wizard. Klaar.

that's it...

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:29
Heb je [rml][ Howto] RIS[/rml] al gelezen? Verder is je topic start een beetje magertjes, wat heb je bijvoorbeeld zelf al geprobeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door leon1e op 04-02-2005 18:05 ]

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:41
Ik heb net mijn stageperiode afgerond en daar heb ik als project een ris opgezet met windows 2003. Documentatie is hier te vinden:

Niet verstandig om hier de key + namen te noemen, wil je even een schone versie posten?

[ Voor 37% gewijzigd door leon1e op 04-02-2005 23:36 ]

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:41
Ah, Dom van mij. Uit de documentatie was de serial wel verwijderd, maar niet uit het .sif bestand. }:O

http://skategoat.solidbas...t/files/Stageopdracht.doc

Verwijderd

Inderdaad een aardig document. Ben ook net mijn RIS installatie aan het documenteren en is aardig om te zien hoe een ander het aangepakt heeft. Neem aan dat het bij jou meer over bestaande pc's ging en om gebruikers makkelijk hun vernaggelde pc opnieuw te laten installeren. Ik ben zelf bezig geweest om RIS op te zetten voor een PC bouwer zodat deze makkelijk nieuwe pc's via het netwerk kon installeren. Meer op gespitst dus om snel programma's en nieuwe drivers toe te voegen aan een bestaande image i.p.v. voor elke pc configuratie een image te maken en ook een volledige setup te laten doorlopen om te kijken naar stabiliteit van de nieuwe pc.

Als dat is wat onze topicstarter zoekt wil ik mijn documentie voor zover ik hem af heb al wel beschikbaar maken i.p.v. naar leon1e sturen om de RIS howto aan te passen.

• ameliusvtwil
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-01 15:13
Sorry dat ik hier zo laat pas op reageer, maar dat is precies wat ik zoek. Het was even op de lange baan gezet, maar wil nu het ris gebeuren weer oppakken. Als je zo vriendelijke zou willen zijn op de "handleiding" beschikbaak te maken dan stel ik dat graag op prijs. Ja mag het naar me mailen op ameliusvtwil@zonnet.nl

Alvast bedankt

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-02 18:49
Heeft iemand dit document nog?
Ben zelf ook met RIS bezig op een 2003 server.
Snap alleen niet hoe ik nou die xp moet gaan distribueren.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wordt toch een kwestie van beter zoeken, RIS bestaat al erg lang, en er zijn zat handleidingen te vinden. Daarnaast is het erg moelijk iets fout te doen met een server met RIS en een XP CD. Topics omhoog halen zonder aan te geven wat je zelf al hebt ondernomen en enkel een simpele vraag zien we hier niet graag. Open een nieuw topic, met daarin duidelijke vragen en duidelijke blijk van jouw inzet.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.