Ok ik heb vandaag geprbeerd om internet te delen bij mijn broer thuis.
de situatie is als volgt:
-internet tiscali adsl 4mbit
-zyxel prestig 650 modem
-2 werkende pc`s
de zyxel modem staat in de router stand (hij stond hier al helemaal op).
ik heb een trust 5x hub gekocht, ik heb het modem op de hub gezet, 2 utp kabels naar beide pc`s.
Toen ik de pc`s had aangeslote deden ze het allebij, ze kregen allebij een normaal ip-adress: 192.168.1.33 en 192.168.1.34, maar na een half uur ofzo veranderde de x.x.x.33 in een heel ander adress helemaal niet in de 192.168 reeks.
pc x.x.x.34 heeft gewoon internet maar de ander helemaal niet, hij kan de modem niet pingen en ook geen sites, ik heb hem ook op een vast ip gezet en dan de modem te bereiken maar zelfs dat lukt niet.
wat moet ik nu doen? moet ik beide `pc`s handmatig instellen? zoja welke gateway moet ik dan nemen
(het ip van m`n modem?)
en welke DNS adres(sen) moet ik invoeren voor tiscali?
kan dit ook te maken hebben met het aanvragen van een mac-adress?
de situatie is als volgt:
-internet tiscali adsl 4mbit
-zyxel prestig 650 modem
-2 werkende pc`s
de zyxel modem staat in de router stand (hij stond hier al helemaal op).
ik heb een trust 5x hub gekocht, ik heb het modem op de hub gezet, 2 utp kabels naar beide pc`s.
Toen ik de pc`s had aangeslote deden ze het allebij, ze kregen allebij een normaal ip-adress: 192.168.1.33 en 192.168.1.34, maar na een half uur ofzo veranderde de x.x.x.33 in een heel ander adress helemaal niet in de 192.168 reeks.
pc x.x.x.34 heeft gewoon internet maar de ander helemaal niet, hij kan de modem niet pingen en ook geen sites, ik heb hem ook op een vast ip gezet en dan de modem te bereiken maar zelfs dat lukt niet.
wat moet ik nu doen? moet ik beide `pc`s handmatig instellen? zoja welke gateway moet ik dan nemen
(het ip van m`n modem?)
en welke DNS adres(sen) moet ik invoeren voor tiscali?
kan dit ook te maken hebben met het aanvragen van een mac-adress?