[QuickTime] Filmpje belt naar huis

Pagina: 1
Acties:

• ramlal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-01 20:17

ramlal

Altijd warm

Topicstarter
Ik downloadde vanmiddag een QT filmpje, zo'n viral reclamefilmpje. Het filmpje heet breast.mov en is een reclame voor Hamlet-sigaren. In het filmpje figureren ontploffende siliconentieten, als je het hebt gezien weet je nu welke ik bedoel... :P

Maargoed: ik heb het programmaatje Little Snitch geinstalleerd, en zodra ik het filmpje wilde openen begon LS te piepen dat de Finder (waarin ik de preview bekeek) contact wilde maken met www.chortal.co.uk. Uiteraard geweigerd, en daarna even uitgezocht wat dat voor site is.

Op de site zelf staat niks, maar een whois bracht me bij DMC: The Viral Marketing Experts. Blijkbaar tellen ze op deze manier hoeveel mensen zo'n filmpje bekijken.

Komt mijn vraag: weet iemand een manier om dit soort sneaky shit uit te zetten? Ik kon in de preferences niets vinden, en Google bracht me ook niet veel verder.

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
Hebben ze toch iets afgekeken van windows asf files die kunnen hetzelfde. ;)
Blok uitgaand verkeer met een firewall. Liefst eentje die vraagt of prog x toegang tot buiten mag hebben.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• ramlal

ramlal

Altijd warm

Topicstarter
Ja - dat doet Little Snitch dus al. Maar ik vroeg me gewoon af waarom QuickTime dit soort operaties uberhaupt toestaat. Doet me inderdaad denken aan .asf-ellende, ja.. :/

Verwijderd

ramlal schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 18:17:
Ja - dat doet Little Snitch dus al. Maar ik vroeg me gewoon af waarom QuickTime dit soort operaties uberhaupt toestaat. Doet me inderdaad denken aan .asf-ellende, ja.. :/
Quicktime kan dit al zo lang :P
Quicktime kan je ook iets filmen, en dan links in je film maken, stel je maakt een filmpje van een voetbal stadion, dan kan je (als ik het goed heb begrepen) al die reclame borden een link mee geven, als je er op klikt opend dan die site oid.

Maar wat is er mis mee? ik heb nog niet meegemaakt dat die ongevraagt een site opend :S dat is wel zo irri, dat heb je met WMP dus wel heel erg vaak :(

• ramlal

ramlal

Altijd warm

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 00:07:
[...]
Quicktime kan dit al zo lang :P
Quicktime kan je ook iets filmen, en dan links in je film maken, stel je maakt een filmpje van een voetbal stadion, dan kan je (als ik het goed heb begrepen) al die reclame borden een link mee geven, als je er op klikt opend dan die site oid.
Ja, ik weet dat je kunt linken vanuit QT filmpjes - maar ik wist niet dat ze ook zelf iets kunnen openen. Dat vind ik namelijk iets heel anders. Dat betekent dat het filmpje er met je vandoor gaat - klikbare linkjes in een filmpje heb je zelf in de hand.

Maargoed, om op de vraag terug te komen: iemand een idee of/hoe je dit kunt uitzetten in QuickTime?

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

ramlal schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 13:41:
[...]
Maargoed, om op de vraag terug te komen: iemand een idee of/hoe je dit kunt uitzetten in QuickTime?
Ik heb nog (geen) Mac maar in de PC versie van QT kun je dit niet uitschakelen... niet in de settings van Player en ook niet in die van QT zelf

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:19
Lijkt me wel vet, een filmpje maken met een programma wat naar huis belt en een bandje dat zegt: "Seven days" op een hese stem :D gegarandeerd succes ;)

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 14:43

Shaidar

Google brengt me nu niet echt dichter bij dat filmpje ... iemand een link? Of is het van zo'n aard dat hier niet thuishoort??

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• ramlal

ramlal

Altijd warm

Topicstarter
Check hier!
Pagina: 1