Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

NiHM batteriijen opladen in Sony discman?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik altijd GP NiMH (oplaadbare) batterijen, omdat die zo lekker lang meegaan. Nu heeft mijn zoon onlangs een Sony discman gekocht, de D-NE711. Die heeft de mogelijkheid de batterijen op te laden! Alleen vraag ik me af of dat wel goed is voor m'n GP batterijen...

Op m'n GP lader kan ik namelijk kiezen tussen NiCD en NiHM batterijen opladen. Het schijnt niet goed te zijn voor NiHM batterijen om die te laden met de NiCD setting.

Nou lijkt het me eigenlijk voor de hand liggend dat de ingebouwde Sony oplader bedoeld is voor NiCD batterijen, en niet NiMH. Kan ik die GP batterijen nu maar beter opladen in de GP-lader, of maakt het allemaal niet zo veel uit...?

Het opladen in die Sony werkt overigens wel gewoon, maar ja, misschien wordt de levenstijd van die GP's wel gigantisch verkort door het zo te doen...

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Zou ze in m'n GP Smart lader doen, zijn ze tenminste in een uurtje weer opgeladen.....

"Grandma was slow, but she was old....!!"