Toon posts:

Mail uit mbox moven op basis van datum

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een mailbox waar veel mail in binnenkomt welke bewaard moet blijven voor 2 maand wil ik een script draaien welke het volgende doet.

Alle mail ouder dan een maand verplaatsen naar een andere mbox.

Dit moet via een commandline script. Via de mailclient zou makkelijker zijn maar dat is helaas geen optie.

Ik heb grepmail gevonden maar dat is ERG traag op onze mailserver en daarmee kan ik alleen maar de mail selecteren die ik wil bewaren die pipen naar een nieuwe mailbox en dan moven naar de oude mailbox.

Zijn er misschien eenvoudigere oplossingen waarmee ik elke nacht de mail van een maand en ouder kan verwijderen/verplaatsen?

Het gaan om een mailbox in het mbox formaat. op een Sun machine.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je weet hoe het mbox formaat werkt? Volgens staan daar alle mailtjes achter elkaar in 1 groot bestand; wat dus een nachtmerrie wordt om specifieke mailtjes uit te vissen en weer te mergen. Dit zou met een Maildir een stuk eenvoudiger zijn :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad,

Dat is exact het probleem. Sterker nog als het proces te lang duurt moet ik eerst de huidige mbox moven. touch doen zodat er weer een lege staat. bewerking doen op de gemovede en dan de mail weer plakken aan de mbox die ondertussen misschien al weer mail ontvangen heeft.

Maar maildir is voorlopig geen optie :(

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Kun je niets met de perl-Mail-Mbox-MessageParser?

Wat je ook zou kunnen schrijven:

• grep met linenumberoutput op zoek naar mailheaders met datum erin
• bepalen waar de scheiding ligt
• mbox splitsen adhv linenumbers met head en tail
• het tail-gedeelte wordt de nieuwe mbox (ik neem aan dat nieuwe mailtjes aan het einde staan)
• het head-gedeelte is oud; en moet worden geplakt onderaan de archief mailbox.

Als de archief mailbox ook mailtjes ontvangt naast van bovenstaand script heb je een lastiger probleem op te lossen.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 23:13

jvhaarst

Eendracht maakt macht

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Verwijderd

Topicstarter
jvhaarst:ziet er goed uit, echter het purged daadwerkelijk de emails. Maar ik ga kijken of ik de code kan gebruiken. Het zier er naar uit dat het in perl is gemaakt.

spider: Ik ga beide manieren bekijken. Mbox parser wordt ook door grepmail gebruikt dus misschien kan ik dat wel zelf in een programma gebruiken inderdaad.
Het idee met grep en head, tail lijkt me minder "failsafe" echter misschien wel de makkelijkste en vooral snelste oplossing.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als je op je cmd-line pine of mutt kan gebruiken dan kan je in één van die twee wel een action / macro maken.
Pagina: 1