Toon posts:

[NT4] SUS Server opzetten voor 2000 clients*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem met betrekking tot een SUS (software update server) van meneer microsoft.
ik heb wat eisen waaraan ik wil voldoen zodra ik de updates naar clients ga pushen. ik heb wat gegoogled en heb een handleiding gevonden met de instellingen die ik wil MAAR dat geld voor een AD en daar zit het probleem:

Wij draaigen nt4 en er moeten group policies gezet worden.
mijn eisen zijn als volgt

*updates moeten gepushed worden van server zodra een computer inlogt;
*de gebruiker moet de updates niet kunnen afbreken;
*de computer moet niet gerestart worden zodra de updates geinstalleerd zijn, dit moet de gebruiker zelf doen zodra hij klaar is.

De gebruiker is geen localadmin en logt gewoon met users in.
Kan het bovenstaande geregeld worden via local grouppolicies ? of via policies in een nt4 bak

thnx in advane

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
De clients draaien ook NT4? Zo ja:
Q. Which client operating systems does SUS support?

A.

The Automatic Updates component is supported on Windows 2000 Service Pack 2 (SP2) and later operating systems.

If you are running Windows 2000 SP2 (either Professional or Server family) or Windows XP RTM, you will need to install the Automatic Updates component using the appropriate language-specific MSI file.

If you are running Windows 2000 SP3 or later, Windows XP SP1 or later, or Windows Server 2003, the Automatic Updates component comes with the operating system, so there is no need to install the client MSI file.
http://www.microsoft.com/windowsserversystem/sus/susfaq.mspx

Verwijderd

Topicstarter
nee, clients draaien xp, 2000!
sorry was ik even vergeten te melden

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-04 18:37
ik heb daarvoor een GP ingesteld ja. (screenshotje)
Zou je je trouwens niet méér zorgen moeten maken over het feit dat support voor NT4 afloopt?

[ Voor 23% gewijzigd door 0siris op 04-02-2005 19:10 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

• leon1e
  • Nu online
Even een kleine titel edit dan is het allemaal iets duidelijker :). Heel mischien krijg je de sus service goed aan het werk op een oudere iis op je nt4 controller maar het is niet default ondersteund.

Die gpo's zijn niks meer dan een paar regkey's dus dat moet makkelijk lukken met bv. kixtart of een mooi vbscript :).

Verwijderd

ten eerste je kan met sus niet indelen waneer die updates erop gepushed worden.. tenzij ze al eens een nieuwere versie hebben waarbij je dat wel kan instellen...

Verwijderd

Topicstarter
0siris schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 19:02:
Zou je je trouwens niet méér zorgen moeten maken over het feit dat support voor NT4 afloopt?
is dit in 2000/xp local policys of is dit op een NT of 2000 machine ?

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Zo te zien is dit plaatje gemaakt op een domaincontroller, een GPO dus.

We are shaping the future

Verwijderd

Topicstarter
0siris schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 19:02:
daar hebben we het al uitgebreid over gehad, wat mij bezorgt als stagaire bij het bedrijf is dat het open source wordt.
maar ik ga niet over de beslissingen en er zijn geode punten waaorm we nog niet overstappen op een ad 2000/2003

• Alex)
Noem ze eens? Een NT4 domein is nou niet wat je noemt hypermodern, eerder achterhaald.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-04 18:37
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 19:14:
ten eerste je kan met sus niet indelen waneer die updates erop gepushed worden.. tenzij ze al eens een nieuwere versie hebben waarbij je dat wel kan instellen...
zie hier. Je kunt zelfs afdwingen dat de clientpc's herstarten. Works like a charm :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
0siris schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 22:52:
[...]

zie hier. Je kunt zelfs afdwingen dat de clientpc's herstarten. Works like a charm :)
even voor alle duidelijkheid, niet dat ik maandag met voorgebakken lucht kom aanzetten.
kan je dit afdwingen op de clients station of op nt machine ?

bedankt voor alle response btw

• Alex)
Het lijkt me dat dit allemaal met GPO's wordt ingesteld. Op de server dus, en je clients laden het beleid in.

• leon1e
  • Nu online
Sark,

Ik zou je dringend willen verzoeken om de white papers + diverse got topics eens goed door te nemen. 99% van je vragen staan hier heel duidelijk beantwoord. De settings die uit de gpo komen zijn gewoon reg keys, zoals ook al eerder vermeld. Verder pushed sus niet, maar downloaden de clients op een vooraf ingesteld tijdstip de updates van de server pull dus.

• Alex)
Het heet eigenlijk 'pull', leon1e :p

Pagina: 1