Ik probeer een eigen gemaakt VCL component om te zetten naar een ActiveX component mbv Delphi' ActiveX wizard (Delphi7 pro).
Het probleem is dat de component niet in de lijst van VCL componenten verschijnt.
In de help staat:
Ook mijn eigen component verschijnt niet in de lijst als de component van TWinControl is afgeleid maar wel wanneer deze van TButton is afgeleid.
Na wat zoeken ben ik erachter gekomen dat er (kleine?) verschillen zitten tussen verschillende versies van Delphi waardoor de lijst met VCL componenten kan verschillen.
Kent iemand dit probleem en/of is het te omzeilen?
Het probleem is dat de component niet in de lijst van VCL componenten verschijnt.
In de help staat:
Veel componenten die van TWinControl zijn afgeleid verschijnen echter niet in de lijst. Zo staat TButton wel in de lijst maar TBitBtn (afgeleid van TButton) niet.In the wizard, select the name of the VCL control that will be wrapped by the new ActiveX control. The dialog lists all available controls, which are descendants of TWinControl
Ook mijn eigen component verschijnt niet in de lijst als de component van TWinControl is afgeleid maar wel wanneer deze van TButton is afgeleid.
Na wat zoeken ben ik erachter gekomen dat er (kleine?) verschillen zitten tussen verschillende versies van Delphi waardoor de lijst met VCL componenten kan verschillen.
Kent iemand dit probleem en/of is het te omzeilen?
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment