[Printserver] Canon Printer op HP Printserver

Pagina: 1
Acties:

• Coreantes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-02 11:53

Coreantes

But you can call me 'Core'...

Topicstarter
Beste mensen,

Ik zit met een probleem. De search levert me niet heel veel meer informatie op!

Op een één of andere manier blijkt het vaak niet mogelijk zijn om een Canon printer op een HP printserver aan te sluiten. Een klant bij mij op werk heeft problemen. Ik weet niet precies welke printer en printserver, maar het blijkt dat dit wel een veel voorkomend probleem is.

Ik belde vanmiddag een vriend van me, en hij had er ook wel van gehoord. Volgens hem was het de slechte relatie die Canon heeft met HP en daarvoor een soort van trick heeft ingebouwd waardoor de printer dus gewoon niet met HP printerservers communiceerd.

Iemand hier opheldering voor mij m.b.t. Canon vs. HP printservers?

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-02 14:03

Orac

Ik mis je papa.

Het is wel handig om te weten welke printers en servers. Wat een onzin trouwens dat het niet met elkaar kan werken. Sterker nog, de meeste laserprinters van HP worden (grotendeels) gefabriceerd door Canon.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 20:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik heb wel eens meegemaakt dat bepaalde printers niet met een printerserver overweg kunnen omdat de printerdriver (voor Windows) wil kunnen babbelen met de printer en dit kan nietals de printer niet is aangesloten op de lokale Pc. Ook HP Deskjet printers kennen dit probleem, maar dan heb je ook een printer die niet bedoelt is om als netwerk/workgroup printer te functioneren. Maar ik zou verder niets kunnen verzinnen waarom het niet zou kunnen werken.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/