Toon posts:

[CSS] stylesheet importeren en effecten begrenzen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

Voor mijn site heb ik 1 standaard layout en ik heb nog een reeks andere layouts waarbij ik andere stylesheets gebruikt.

Nu is er een specifieke situatie waarbij ik in de standaard layout een heel kleine stukje van een van de andere layouts wil tonen.

Weet iemand of het mogelijk is om een css-bestand te importeren die alleen binnen een bepaalde regio: <div>regio</div> effect heeft? Dit geimporteerde bestand mag dus niet de layout om deze div heen beinvloeden.

(Op dit moment heb ik als oplossing een iframe waarbij met javascript de stylesheet wordt verandert. Niet ideaal vanwege browsers compabiliteit.)

• RwD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

RwD

kloonikoon

enige probleem met je oplossing is javascript, maar dat kun je ook zonder javascript doen normaal gesproken. iframe is geen probleem tenzij je IE3.0 of Linx wil gebruiken als browser (Gisteren nog gelezen trouwens)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 16:42

André

Analytics dude

Kun je in dat CCS bestand niet gewoon voor alle selectors een #idvandiv zetten? Dan geef je die ene div dat id?

/edit:
Je wilt natuurlijk de originele CSS bestanden gebruiken dus bovenstaande zal niet werken voor jou. Dan zou ik kiezen voor een iframe of een nieuw scherm. Of eventueel gewone screenshots.

[ Voor 48% gewijzigd door André op 04-02-2005 16:41 ]

Verwijderd

RwD schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 16:29:
enige probleem met je oplossing is javascript, maar dat kun je ook zonder javascript doen normaal gesproken. iframe is geen probleem tenzij je IE3.0 of Linx wil gebruiken als browser (Gisteren nog gelezen trouwens)
bij mij werkt CSS ook helemaal niet in IE3.0, dus dan heeft het toch geen nut.
of heb ik IE3.0 dan verkeert ginstalleert?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 17:00:
[...]
bij mij werkt CSS ook helemaal niet in IE3.0, dus dan heeft het toch geen nut.
of heb ik IE3.0 dan verkeert ginstalleert?
Ik wil het graag modulair houden. Ik wil niet in de standaard layout iets aanpassen omdat ik weer een nieuwe layout heb toegevoegd.

Ik heb nu de oplossing van iframe gebruik maar dan niet met javascript maar met php. Dit is gelukkig wel browser onafhankelijk.

Desondanks ben ik nog steeds geintresseerd of het mogelijk is. Dat zou toch iets sneller gaan dan een php bestand laden

Bedankt voor de reacties tot dusver