[PHP]Gemodificeerd bestand verzenden, origineel intact laten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig om een fingerprintsysteem te maken voor downloads vanaf de site. Hiervoor heb ik een standaardfile die mensen downloaden. Echter, ergens in die file wil ik een fingerprint wegzetten, uniek voor elke user. Nou zou het het mooiste zijn als ik die file met fopen() zou kunnen openen, waarna ik de stream kan editen. Daarna volgt de fpassthru(). Dit dus zonder het originele bestand aan te passen. Ik zou natuurlijk ook als iemand een download begint, een aangepaste versie van de file in een random dir kunnen zetten, maar dat werkt een stuk onprettiger.

Alvast bedankt!
Wesley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Wat is nu precies je vraag? Dat fopen/fpassthru verhaal lijkt me geen probleem, evenals een copy maken van het bestand dat je laat downloaden.

Overigens hoef je je naam niet onder je post te zetten, die staat er ook al naast ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag een aangepast bestand naar iemand willen versturen, zonder dat het aangepaste bestand op de server staat (enkel het origineel). Het gaat hier om een simpele string search/replace in het originele bestand. Dit omdat ik elke downloader een uniek bestand wil geven.

Via een temp copy werken kan ik ook doen (dus file kopieren, daar wijizgingen in aanbrengen, versturen, copy verwijderen) maar ik wou eerst weten of er geen makkelijkere manier was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 11:21
Waarom maak je dan niet on the fly een bestand en verstuur je hem met de juiste headers?

[ Voor 13% gewijzigd door dev icey op 04-02-2005 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Mwah dat is toch niet zo moeilijk?
Gewoon de fingerprint eerst echo'en en daarna met fpassthru het bestand.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 16:14:
Ik zou graag een aangepast bestand naar iemand willen versturen, zonder dat het aangepaste bestand op de server staat (enkel het origineel). Het gaat hier om een simpele string search/replace in het originele bestand. Dit omdat ik elke downloader een uniek bestand wil geven.

Via een temp copy werken kan ik ook doen (dus file kopieren, daar wijizgingen in aanbrengen, versturen, copy verwijderen) maar ik wou eerst weten of er geen makkelijkere manier was.
Je hoeft toch geen kopie te maken? Gewoon met PHP het bestand lezen, wijzingen erin maken en het laten downloaden? Kwestie van headers en een echo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad, hier het ik nog niet aan gedacht. Bedankt!
Pagina: 1