Toon posts:

[XP] Harde Schijf verwisselen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje. Ik wil namelijk mijn oude pc vervangen door een andere. Het gaat om de verandering van een p3-900 naar een thunderbird 1300.

Mijn harde schijf uit de p3-900 wil helaas niet werken in mijn 1300. Hij komt niet eens bij het opstartscherm van windows. Er staat in de bios wel dat er een schijf aan hangt enzo, maar meer ook niet, hij blijft dan in zo'n tabel-scherm hangen.

Als ik mijn oude harde schijf gebruik kan ik wel op de schijf bladeren en dingen doen, maar als ik partitioning Magic opstart zegt hij dat schijf 2 fouten heeft in de indeling van de partities ofzo :S

Ook kan ik niet zomaar op C: nieuw windows installeren want dan zegt hij dat er een fout is, maar dat ik hem alleen maar kan afsluiten.

In mijn oude pc werkt de oude harde schijf wel en de harde schijf uit de "goede" pc werkt ook in de oude. Wat kan er fout zijn en wat kan ik doen om mijn harde schijf zonder formatteren te gebruiken in mijn betere computer?

Pls help me want ik kom er zelf en met de search niet uit....

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dus als ik het goed begrijp wil jij een HD (uit een Intel computer) met windows :? zo overhangen in een AMD computer :? Dat zal niet gaan lukken, dus zal je wel degelijk windows opnieuw moeten instaleren. Als dit tenminste is wat je hierboven omschrijft..

[ Voor 9% gewijzigd door Br@m op 04-02-2005 16:10 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• rhoekstra
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-10-2022
@Bram,

Ik geloof dat dat nog niet eens zijn issue is. Als je een hd in een ander systeem met ander mobo / chipset hangt krijg je bij opstarten (let wel, het eerste levensteken van windows komt altijd) een blauw scherm dat ie iets niet goed kan initialiseren / benaderen.

Hier gaat het erom dat de bios een probleem lijkt te hebben.

Maargoed, tot de orde... Ik veronderstel dus dat je niet verwacht dat windows zomaar gaat opstarten en dat je hem gewoon erin hangt om data over te zetten en eventueel windows opnieuw wilt installeren ?

In dat geval zou je kunnen proberen in de oude compu eerst een disk check te doen alvorens je hem omhangt.. dan weet je dat de disk verder goed is. Dan.. In de 'nieuwe' compu, kan je van een bootflop / disk opstarten en dan de disk met partitionmagic benaderen? of krijg je dan wat je beschirjft, de foutmeldingen?

Heb je bepaald dat het niet aan de faltcables kan liggen? maw, neem je de flatcable 'mee' met de harddisk ? Of prik je de harddisk bij een andere harddisk op de controler? (aannemende dat we het over PATA hebben).

Succes in ieder geval!... post als het niet lukt..

Verwijderd

Br@m schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 16:07:
Dus als ik het goed begrijp wil jij een HD (uit een Intel computer) met windows :? zo overhangen in een AMD computer :? Dat zal niet gaan lukken, dus zal je wel degelijk windows opnieuw moeten instaleren. Als dit tenminste is wat je hierboven omschrijft..
Zelfs het verschil in moederbord zou al niet werken, want de chipset heeft ook zo zijn drivers hè ;)
tabel-scherm
een wat ??

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2005 16:21 ]

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-04 23:20

Coach4All

I'm a Coach 4 All

En dan praten we nog niet eens over LBA/etc/etc

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Topicstarter
nou kijk, dat tabel scherm is een scherm met wat waardes uit de bios in de vorm van een tabel. Normala gesproken en dus ook met die oude harde schijf blijft dat scherm ongeveer 1 seconde voordat het verandert naar het logo van windows xp. Bij de andere harde schijf echter blijft er een cursor knipperen en gebeurt er niks.

De kabel zit er goed in want anders zou ik met hem als slave, niet uit kunnen lezen.

Ik wil ivm Itunes en agenda software liever niet formatteren dus ik ben op zoek naar een manier die er voor zorgt dat de harde schijf nu wel door de amd wordt geaccepteerd.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 00:30:
Ik wil ivm Itunes en agenda software liever niet formatteren dus ik ben op zoek naar een manier die er voor zorgt dat de harde schijf nu wel door de amd wordt geaccepteerd.
Succes, maar ik geef je heel weinig kans hiermee.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-04 19:43

Gé Brander

MS SQL Server

Gebruik sysprep op je huidige computer om je harddisk klaar te stomen voor een nieuw leven in een nieuw systeem. Dan kan je dat prima doen.

Maar ik begrijp uit je verhaal dat je niet eens langs het verhaal van het bios opstarten komt waarbij op het scherm alle informatie over processor, geheugen en andere hardware komt?
Welke hardware gaat het om?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 00:30:
nou kijk, dat tabel scherm is een scherm met wat waardes uit de bios in de vorm van een tabel.
Ow ik weet al wat je bedoelt ;)
Maar ik begrijp uit je verhaal dat je niet eens langs het verhaal van het bios opstarten komt waarbij op het scherm alle informatie over processor, geheugen en andere hardware komt?
Jij bedoelt het "echte" BIOS start scherm, maar daar komt hij dus wel voorbij ;)
Maar na de systeem-piep (POST enzo) verdwijnen die gegevens en krijg je (soms, ligt aan de pc) een tabel met allerei waardes te zien. :) En daar blijft hij dus hangen, tenminste dat begrijp ik uit zijn verhaal :/

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2005 15:16 ]

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-04 19:43

Gé Brander

MS SQL Server

Dat bedoelde ik ook. Ik heb een klein detail (dat het na de post is) over het hoofd gezien. Maar het is volgens mij toch echt het BIOS die die tabel weergeeft...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Pagina: 1