Toon posts:

Zeeer Vaaag probleem plzz hellup

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds 1 dag last van het feit dat mijn monitor eerst helemaal niet meer opstartte en nu start hij wel op maar bij het laden van windows als de ikonntjes op het scherm komen springt i op zwart en krijg ik de volgende melding.

Hij verspringt tussen 37/38 mhz en 0
En me beeldschem blijft dus op zwart.

Ik heb een illyama vision master pro 450 als monitor en een matrox g4000 als videokaart.

Nou heb ik de connectors ook even los geplugd die tussen het beeldscherm en de videokaart loopt en toen zag ik dat er 1 pinnetje verbogen was en 1 verdwenen.

Kan het zo zijn dat precies dat ene pinnetje die verdwenen die frequentie doorgeeft aan mijn monitor en dat i daardoor op zwart springt, of is er iets anders aan de hand.

Alvast bedankt voor de hulp

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Heb je niet gewoon lopen kloten, dat windows niet meer weet wat voor monitor je hebt en dat je frequentie te hoog staat ??
Hoe dat met dat pinnetje zit weet ik ook niet, je krijgt dus wel opstartbeeld enzo, maar ik weet niet of het signaal via andere pinnetjes verloopt bij een hogere resolutie en meer Hz, volgens mij niet hoor

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 12:37
missende pinnetje is ok, gebogen niet.

ga na winhoso safe mode ( f8 tijdens boot ) fliker zowel je video adapter als je monitor uit het apparaatbeheer ( start->instellingen->configuratie scherm-systeem->apparaat beheer)

reboot en als het goed wordt wordt dan je hardware weer oki gevonden en geinstalleerd. helpt dat niet dan zou ik eens een andere monitor op het system gooien om te kijken of je monitor mischein dood is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij de beelscherm eigenschappen niks veranderd kwa resolutie dus daar kan het probleem niet liggen. Heeft maanden gewerkt op de resolutie die ik draaide.

Ik zou wel in veilige modus willen op starten maar ik krijg dat niet te zien.
Als ik me comp aan doe zie ik niks. Dus niet dat i me bios laadt en ook niet het keuze schermpie tussen windows 98 en windows millenium. Ik neem dan altijd de 2de optie dan begint met laden van windows. Ik zie het schermpie van windows98 niet met de wolkjes. Als i bezig is met het laden van de icoontjes op me beeldscherm dan springt me monitor in 1 keer aan en dan blijft i paar seconden aan. Daarna springt i weer op zwart en zie ik de hele tijd

Monitor status
fh=--.-khz
fv=---hz D-SUB
en
fh=37/38.0Khz
fv=---hz BNC

En daar blijft in de hele tijd in hangen. Ik heb geen beeld meer en moet rebooten en dan begint het weer van voor af aan.

Het gekke is dat als whistler selecteer dat i dan in 1 keer aanspringt bij het gedeelte van loading personel settings en dan laadt i door. Dan laadt i alles wel door en kan ik met whistler wel gewoon werken

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 12:37
dan lijkt het alsof monitor zijn settings 'vergeten' is. kan je mischien een 'reset' doen ( ben ff goede woord ervoor vergeten :) )