[Wifi ad-hoc] Pingen kan niet, wel met static ARP

Pagina: 1
Acties:

• Fl4sh3r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-03 21:19
Een naar mijn idee vreemd probleem waar ik tegenaan loop.

Ik wilde een beetje doorgaan op het idee van gisteren ([rml][ Routing] Tweede subnet in netwerk[/rml]) en de verbindingen tussen 192.168.0.1 en 192.168.0.2 Ad-hoc maken. In eerste instantie zat er nog een AP tussen.

Dit wil echter niet bepaald meezitten.

Ik heb het inmiddels voor elkaar met wat geknij met ifconfig/iwconfig en de windows instellingen dat ze alleen bij "connected" zeggen te zijn. Beide een static ip laten hebben (192.168.0.1 en x.x.x.2). Toen kon ik helaas niet pingen. Vervolgens op internet gezocht waar ik deze link vond http://www.linuxquestions...chive/41/2005/01/1/272449. Het advies wat daar stond opgevolgd en mn subnet veranderd in 192.168.1.0 Helaas, nog steeds geen ping.

Gewoon om een beetje verder te experimenteren heb ik de hardware adressen static in de ARP-tabel gezet. Toen kon ik opeens wel over en weer pingen. Verder gespeeld en ik kon weer niet pingen, totdat ik tcpdump draaide.

Het verkeerd over en weer komt alleen als de netwerk kaarten in promiscuous mode werken en de MAC adressen in de ARP tabel staan.

Heeft iemand hiervoor een verklaring, of nog beter een oplossing :D

• Fl4sh3r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-03 21:19
*kickje* aangezien ik nogsteeds met dit probleem worstel