[PHP] commando's koppelen aan array?

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:34

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Met het volgende stukje script is het mij gelukt een overzicht te maken van een lijst met diverse usernames. Deze username worden overzichtelijk onder elkaar weer gegeven.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
$users = Array();
while (($line = fgetcsv($fd, 1000, ":")) !== FALSE) {
    $users[] = $line[0];
}
fclose($fd);
for ($x = 0, $count = count($users); $x < $count; $x++) {
    echo $users[$x]."<br>";
}

Nu wil ik dit script verder uitbreiden door de array in een commando te plaatsen. De bedoeling is dat het commando meerdere malen wordt uitgevoerd, met iedere keer de volgende waarde in de array. Zelf had ik al iets van dit:

code:
1
2
3
$overzicht = ($users[$x]);
exec("netstat -ea | grep $overzicht", $result);
echo nl2br(implode("\n",$result));

Helaas geeft dit nog niet het gewenste resultaat. Weet iemand hoe je dit het beste kan aanpakken?

http://www.xbmcfreak.nl/

Verwijderd

Een array kun je doorlopen met foreach?

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-04 13:41
array_walk gebruiken?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Zie ook Array toevoegen aan record

Een array kun je doorlopen met o.a.forearch. Strings aan elkaar plakken mag echt geen probleem zijn. Dit is vrij basic PHP te noemen.

Daarnaast zeg je dat je niet het gewenste resultaat krijgt. Maar wat krijg je dan wel? Wat is het verschil met wat je verwacht had? Heb je de regel die exec uitvoert al eent geecho'd? Wat staat daar precies in? (lees: je had zelf makkelijker kunnen controleren wat er is mis gegaan. Dan was je al vrij snel bij zaken als forearch aangekomen).

Zie ook: P&W FAQ - Leer **** debuggen!!

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.