Toon posts:

[XP] 2de installatie verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

ik heb een pc met 2 partities (C: D:) en nu had ik op de C: mijn windows staan alleen die miste opeens een paar bestanden en was niet meet bootable. ik wilde geen risico lopen en ben geen held in dos dus ik zette op de andere partitie ook een versie van winxp. nu heb ik via die versie de oude weer weten te fixen alleen wil ik nu van die versie op D: af.

Hoe doe ik dit zonder resten en problemen?

• lvnielen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-02 06:44
Windows starten van af C:\ en dan de partitie D:\ rechtermuis knop, formateren.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-04 17:36

lordsnow

I know nothing

Als je D: formateerd ben je gelijk al je bestanden op die partitie kwijt! Ik weet niet of dat zomaar de bedoeling is...

Je kan opstarten in de XP die op de C: partitie staat. Daarna:
Start -> rechtermuisknop Deze Computer -> tabblad Geavanceerd -> bij Opstarten en Herstal op de knop Instellingen -> daarna knop Bewerken.

Als het goed is heb je nu Boot.ini geopend in kladblok.
Daar kan je de verwijzing naar de tweede XP verwijderen en dan de veranderingen bewaren.

Als dat gelukt is kan je gewoon de windows map op D: verwijderen.

Verwijderd

Topicstarter
mijn boot.ini ziet er nu zo uit:

code:
1
2
3
4
5
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect

klopt dit? hij geeft nu geen 2de OS meer aan alleen is het wel de bedoelling dat er nog steeds een default wordt aangegeven in boot.ini

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:02
Met je huidige boot.ini heeft je pc er geen flauw benul meer van dat er een 2de versie van windows op de pc staat, je kan die dus rustig verwijderen... (behalve als je boot.ini, ntldr etc op je d: staan, maar normaal is dat niet zo...)