[Photoshop] Kanalen verenigen

Pagina: 1
Acties:

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-05 18:30

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Topicstarter
Ik heb hier een dcs eps bestand, het is een achtergrond voor een kaart die gedrukt moet worden.

Nu heb ik hier een magenta laag in en een pms 288 laag, nu wil ik deze 2 verenigen, zodat ze zeg maar allebij pms 288 worden, nu blijft deze optie grijs bij kanalen.

De magenta laag knippen en plakken in de pms 288 laag is geen optie omdat het beeld een aflopend raster bevat en deze kan ik niet goed selecteren, dus word de ondergrond wit, en dat is niet de bedoeling.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 09:01

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik snap er geen bal van, kun je een screenshotje posten?

Kun je niet eerst een monotone image er van maken, daarbij alleen voor die PMS kiezen en dan hou je alvast maar één kleurkanaal over... of zeg ik nu zoiets vaags dat je toch echt even die screenie moet posten ;)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Freddy_Fish

Freddy_Fish

Topicstarter
Kan er helaas geen screenie van posten, is voor me werk, en weet niet of die klant het op prijs stelt als ik zijn werk hier post.

Je moet het zeg maar zo zien, je hebt een vierkant blokje in magenta, en een vierkant blokje in PMS 288, nu wil ik deze 2 allebij in PMS 288 hebben. Nu zit er een optie bij kanalen, kanalen verenigen, maar deze blijft grijs.

Nu gaat het niet op 2 blokjes. maar je snapt me punt hopelijk.

Er zitten btw nog meer kleuren in, dus dat monotone verhaal gaat niet op.

[ Voor 9% gewijzigd door Freddy_Fish op 04-02-2005 15:58 ]

• Willem
  • Laatst online: 15-05 23:38
"Verenigen" bedoel je niet gewoon mergen :? CTRL-E, werkt dat misschien? :P

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Freddy_Fish

Freddy_Fish

Topicstarter
willem169 schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 15:58:
"Verenigen" bedoel je niet gewoon mergen :? CTRL-E, werkt dat misschien? :P
Dat gaat over lagen, ik heb t over kanalen, en zit hier met NL versie op me werk dus verenigen we :P.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:33

BCC

Eeh, omzetten naar GreyScale en dan weer terug naar Duotone (in dit geval Mono) gaat niet goed? Maar waarom zou je geen verlopen kunnen selecteren? Gewoon Control Click op de layer.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

doe eens split channels

dan heb je 2 afbeeldingen in gray, die gooi je over elkaar in 1 bestand en met de blending mode op multiply

en heb je 1 mooie grayscale die je weer kan omzetten naar monotone eventueel

• Dark Blue
  • Laatst online: 07-05 09:01

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ja maar er zitten meer kleuren in, dus kan hij geen monotone gebruiken!

Naar wat ik er nu van begrijp heeft hij een meerkleurige afbeelding waarin zowel PMS 288 als een magenta wordt gebruikt, en alleen die twee kleuren moeten gelijk worden, de rest van de kleuren moet blijven zoals ze zijn.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

nou, dan kwak je dat gemergede grijskanaal toch in het magenta en gooi je die 288 weg

Verwijderd

bedacht me net dat de spotkleur van dat 288 kanaal veranderen naar magenta en dan de hele boel omzetten naar cmyk ook wel eens een oplossing zou kunnen zijn

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-05 14:53

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Als je nou in dat bestand zit, CTRL-A doet (alles selecteert) en daarna in het Edit menu voor "Copy Merged" kiest, en dan paste in een nieuwe lms 288 laag? Werkt dat niet? Ze zijn echter daarna niet meer te editen natuurlijk, iig de text etc niet. (heb geen ervaring met die 2 lagen dus als het onzin is, never mind mijn post ;))

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Pagina: 1