Toon posts:

"Merkloze" accu's in camcorder > risico?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een Sony HC14 camcorder. Deze werkt met Lithium-Ion accu's. De FM50 accu van Sony kost in de winkel 75 euro en een lader 45. Belachelijk duur dus.

Nu heb ik op www.akkuinternational.de 2 accu's bestel en een lader. De lader kost 17 euro, de accu's kosten 13,85 per stuk. Enorme verschillen dus. Daarbij is ook de capaciteit iets hoger.

Sony meldt overigens in de handleiding dat andere accu's ook werken maar een errorcode kunnen geven omdat niet kan worden gemonitort wat de laadtoestand van het ding is. Bij deze compatible accu's geeft ie echter netjes alles aan alsof het een originele is.

Mijn vraag: Zou je met kloonaccu's risico lopen op beschadiging. Verhalen van mobiele telefoons zijn maar al te bekend, maar bij camera's heb ik er nog nooit van gehoord en zou uje met dit soort prijzen toch wel gestiird moeten zijn om een originele te gaan halen... Iemand met negatieve ervaringen mbt kloonaccu's?

Verwijderd

Bij digitale fotocamera's komt het ook veel voor (vooral Lenmar als vervanging van Canon batterijen) en daar heb ik nog nooit van problemen gehoord. Ook is de capaciteit zoals je zelf ook al aangeeft vaak nog 10-15% hoger. Dus alleen maar voordelen lijkt me. :)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Naar mijn bescheiden mening kun je met een accu in principe (in principe dus he ;) ) niet veel mis doen... Als het werkt werkt het... Daarbij vraag ik mij af hoeveel feitelijke batterij/accu fabrikanten er zijn... Net zoals met televisies zal het aantal merken niet echt een maatstaf zijn voor het werkelijke aantal productiefaciliteiten en daarmee producten...

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 13:57

Xanax959

relax...

Het hangt er natuurlijk ook vanaf of de kloonfabrikant kwaliteitsonderdelen gebruikt. Dat er b.v. gebruik is gemaakt van panasonic e.d. cellen, en geen goedkope chinese zooi. (nee, niet alle chinese zooi is slecht...)

Atari portfolio Dos 2.11

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Meestal is het zo dat de fabrikant dat maar voor jan lul zegt. Gewoon dat mensen hun DURE batterijen kopen. Er is wel een kans jah dat er minder goede kwaliteits spul wordt gebruikt maar dat hangt weer van de fabrikant af. Imo kan er niet veel misgaan. :)

Verwijderd

Je moet niet vergeten dat je die ene keer een batterij hebt die niet goed is

(zoek naar exploderende Nokia's met foute batterijen maar dat heeeeeeel weinig voor)

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:28
Ik Heb al 1.5 jaar de Hahnel HL-IQM51 accu op mijn sony dcr-pc105 zitten.
Werkt perfekt en nog een iets grotere capaciteit als de originele sony.
Pagina: 1