[IE] openen links met applicatie

Pagina: 1
Acties:

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-04 19:47
Ik ben op zoek naar een methode om links in IE in een bepaald formaat te openen met een bepaald programma. Net als bijvoorbeeld ed2k links die na een klik geopend worden in b.v. emule. Dit principe wil ik voor wat anders gaan gebruiken. Heb al in het register rond zitten zoeken maar kan het niet vinden. Ook vraag ik me af of het zonder een BHO kan. Op internet kan ik er ook niet veel over vinden of ik gebruik te verkeerde zoektermen.

edit: sorry verkeerde forum, kan iemand hem verplaatsen naar P&W?

[ Voor 8% gewijzigd door stp_4 op 04-02-2005 15:00 ]

stp - PSN ID: stp_4

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-05 20:46
Je kan toch per extensie aangeven met welke app het geopend moet worden??

• stp_4
Het zijn alleen geen links met een bepaalde extensie...

Verwijderd

gewoon het juiste mime type mee sturen, als ie het niet kent gaat ie vragen welk programma je er voor wilt gevruiken

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Volgens mij moet je dan een protocol registreren, das wel per pc.

Ik weet niet precies wat je wilt, maar misschien kan je hier wat mee, gewoon in een shortcut te plaatsen:
code:
1
"C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE" javascript:window.open("javascript:(window.opener.opener=window.opener.self).close();window.location.href='http://www.jouwurl.nl'", "_blank", "toolbars=0, width=720, height=610")

Dit kan je vanaf een andere app denk ik ook wel aanroepen op de een of andere manier.

Maar maak eens duidelijk wat je precies wilt?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• stp_4
Wil het eigenlijk zonder tussenkomst van javascript doen. Het principe is hetzelfde als met emule. Ben wat aan het experimenteren om zelf verzonnen links b.v. "app://|file|blaat" in een zelf gemaakt programmaatje te openen.

• stp_4
Ah, dat komt omdat ik keyword "protocol" nooit gebruikt heb in mijn zoektocht..

Pagina: 1