Wake on Lan via internet wil niet goed met USR 8054

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-02 16:54

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Topicstarter
Ik heb hier een US Robotics 125 mbit turbo acces point & router (USR8054).
Nu wil ik via het internet m'n pc 'wakker maken' mbv wake on lan.
Dit wil wel lukken allemaal (ik heb dit gebruikt: Wake up on lan via het internet), maar als mijn pc meer dan een half uur uit staat, werkt het niet meer. Ik had dacht ik ergens gelezen dat dat komt omdat m'n router dan m'n Mac-adres niet meer heeft gekoppeld aan m'n ip-adres. Het rare is dat hij nog wel in de dhcp-table staat (lease is voor 7 dagen). Hoe komt dit / kan ik hier wat aan doen :? ?

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Topicstarter
Niemand?

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Topicstarter

Verwijderd

Staat er niet iets in je (adsl)modem ingesteld, dat hij na een half uurtje iets niet meer doet?

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 20:33:
Staat er niet iets in je (adsl)modem ingesteld, dat hij na een half uurtje iets niet meer doet?
Nee, ik heb echt elke pagina 4 keer bekeken.

Verwijderd

zet je pc eens op een vast ip dan, miss helpt dat.

• parpes
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09-2025

parpes

I know things

De lease time van DHCP is de tijd dat een computer X gebruik mag maken van ip adres Y, dit heeft niets te maken met de tijd dat je router onthoud dat ip adres Y hoort bij MAC adres Z (jammer genoeg, want dan had het wake on lan gebeuren ook gewoon op m'n oude router gewerkt).
Van belang is hou lang de router zijn ARP tabel bijhoudt, hier staat namelijk in welk ip adres bij welk mac adres hoort, op deze manier weet de router dus naar welk ip adres het wake on lan signaal gestuurt moet worden. Gewoonlijk wordt de ARP tabel na 5-10 minuten geflusht.

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Topicstarter
parpes schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 14:40:
De lease time van DHCP is de tijd dat een computer X gebruik mag maken van ip adres Y, dit heeft niets te maken met de tijd dat je router onthoud dat ip adres Y hoort bij MAC adres Z (jammer genoeg, want dan had het wake on lan gebeuren ook gewoon op m'n oude router gewerkt).
Van belang is hou lang de router zijn ARP tabel bijhoudt, hier staat namelijk in welk ip adres bij welk mac adres hoort, op deze manier weet de router dus naar welk ip adres het wake on lan signaal gestuurt moet worden. Gewoonlijk wordt de ARP tabel na 5-10 minuten geflusht.
En is dit op wat voor een manier dan ook te wijzigen ?

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Handleiding van je router staat het vast wel in.
Met mijn speedtouch moest ik met telnet inloggen en een paar commando's geven en klaar !

Alleen het jammere was m'n pc ondersteund het niet echt :(
Maar toen ik die wake on lan functie aanhad ging mijn pc soms wel spontaan aan, alleen niet op commando.
Iemand die dit kan verklaren :? en als je de wake on lan functie wel aan hebt moet je het dan voor lief nemen dat je pc soms spontaan aan gaat :?

And this !! Is to go even further beyond!!!

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-03-2022

newpegasus

Hertog

lamko schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 16:10:
Met mijn speedtouch moest ik met telnet inloggen en een paar commando's geven en klaar !

Maar toen ik die wake on lan functie aanhad ging mijn pc soms wel spontaan aan, alleen niet op commando.
Iemand die dit kan verklaren :? en als je de wake on lan functie wel aan hebt moet je het dan voor lief nemen dat je pc soms spontaan aan gaat :?
Dan heb je waarschijnlijk de wake on ping functie aanstaan: als je netwerkkaart gepingd word, dan start ie op.

GuitarFacts | Last.fm | Google Zoekmachine Optimalisatie

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Topicstarter
lamko schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 16:10:

Het staat niet in de handleiding (er staat maar heel weinig in mn handleiding :? ) en ik kan er ook niet naar telnetten.

• lamko
XiN-eViL
Dan zal je router het wel niet ondersteunen en heb je denk ik gewoon pech !

newpegasus
met m'n realteknetwerkkaartje ging ie dus bij een ping wel aan.
Maar dat wake on ping staat niet in m'n bios dus hoe kan je dat dan regelen ?
Zal vast wel in windows staan, maar daar heeft windows niks mee te maken want dat draait dan nog niet als de pc compleet uit staat.
Heb wel een wake up on pme in het bios (=signaaltje van pci) en dat heb ik aangezet maar dan reageert hij dus ook op een ping.
En dat wil ik dus niet want dan gaat m'n pc midden in de nacht aan :(

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-03-2022

newpegasus

Hertog

bij mijn 3com kon ik gewoon instellen welk 'soort' wake on lan ik wilde gebruiken: wake on ping of magic packet. dit stond gewoon bij de geavanceerde instellingen van mijn netwerkkaart,

GuitarFacts | Last.fm | Google Zoekmachine Optimalisatie

• lamko
Hmm, dus je zegt dat hij wel naar de instellingen kijkt die je in windows maakt.

Op internet heb ik op verschillende plekken gelezen dat de instellingen die je in windows maakt voor wake on lan alleen van kracht waren als de pc in standby stond en niet als hij uit was.

• batsma
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Als windows afsluit geeft hij een bepalde flag aan de netwerkkaart waarin staat wat er allemaal mag gebeuren, dus windows heeft er inderdaad mee te maken.

edit:

sorry ik had niet gezien dat het topic al een jaar oud was. excuses.

[ Voor 23% gewijzigd door batsma op 12-01-2006 19:17 ]

Verwijderd

check
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.