[iBook]Kan deze USB2.0- harde schijven gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Topicstarter
Ik ben een fanatiek gebruiker van een iBook G4 en wil met diverse externe schijven werken (portability van grote hoeveelheden bestanden, backups). Nou heb ik een Maxtor FW-schijf (250GB FAT32) en 2 USB-schijven (1 Freecom 250GB, 1 LaCie 250GB, USB2 i.v.m. PC) maar die laatste 2 krijg ik dus niet werkend vanaf de iBook.

Ondersteunt Apple geen USB-2.0 harde schijven? Zo ja, waarom niet? :? Zo nee, wat doe ik fout? Ik weet inmiddels dat een externe schijf met NTFS niet zal werken, maar FAT32 toch wel gewoon? En anders als ik 'm HFS formatteer?

Op die vragen heb ik vooralsnog erg wisselende antwoorden gekregen/gevonden. Onder andere van onze Mac-systeembeheerder die dus beweerde dat USB2.0-schijven niet worden ondersteund 8)7

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
LaCie externe USB2 hardeschijven zijn gewoon via de apple store te krijgen dus die zullen zeker wel werken, ik denk dat je ze even moet formatteren en een nieuwe partitie moet aanmaken in FAT32. Succes :Y)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Well. Is er dan misschien een verschil in ondersteuning tussen een G4 desktop en een iBook G4???

Wellicht in de interface USB/IDE-ATA, intern. navraag leert dat die onderling kunnen verschillen...

[ Voor 35% gewijzigd door Ramzzz op 04-02-2005 15:55 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:08

botoo

💀 too old to die young

Nieuwere iBooks (en Powerbooks) ondersteunen wel USB2, de oudere niet.

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/ibook/images/specs_callouts041804.gif

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hij heeft het over een iBook G4. Probeer eens een complete format en partitie in FAT32?

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-02 13:45
iBook G4 heb je juist in oudere (bijv. 800MHz) en nieuwere (bijv. 1,2GHz) vormen dus dat lijkt me juist de bottleneck.

[ Voor 22% gewijzigd door HyperioN op 04-02-2005 16:29 ]

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Ik begrijp net van de Systeembeheerder in kwestie, dat de interface-chip tussen de IDE/ATA van de HD en de USB-2.0 (de converter eigenlijk) weleens 'dodgy' kan zijn bij bepaalde merken. Zeker eigen bouwsels zullen weigerachtig kunnen zijn.

LaCie zou het moeten doen.

<<Looking into the matter>>

Pagina: 1