Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

POP3 mail ophalen en in IMAP mailbox zetten *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eigenlijk op zoek naar een programmaatje wat het volgende doet:
- Een pop3-account ophalen om de x-minuten.
- Dit 'converteren' naar IMAP
- Zodat ik met oulook express en zelfgeschreven scripts de rest kan doen.

Bestaat zoiets of denk ik te simpel? Ik wil geen gezeur met DNS-shit, relaying enzo... hoeft allemaal niet. Ook hoef ik geen eigen POP3-accouts te beheren. Hij hoeft enkel gebruik te maken van een bestaand POP3-adres.

edit:
Werkt de 'lijst'-functie niet meer?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2005 14:49 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

converteren naar IMAP :? Ik snap er niets van; of je nou POP3 of IMAP gebruikt; je haalt exact hetzelfde formaat mailtje binnen hoor :) Wat wil je nou precies; heb je zelf een POP3 draaien of een IMAP server? En op welke OS'en? Welke taal wil je dit gaan maken / vinden?
offtopic:
• 1• 2• 3

[ Voor 4% gewijzigd door Spider.007 op 04-02-2005 14:52 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf een pop3 account bij mijn provider. Deze mail wil ik door middel van een programma (dus IMAP-server) ophalen om de x aantal minuten. Dit moet op de server gebeuren, dit is een Windows 2000 Advanced Server.

Met mijn normale computer (dus m'n desktop) wil ik dan d.m.v. Microsoft Outlook verbinding maken met de IMAP server, zodat al mijn email op de server blijft staan. Mijn desktop computer is een Windows XP SP2 ENG machine.

offtopic:
• Via de edit-knop
• werkt het
• niet : )

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2005 14:59 ]

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-11 18:18
fetchmail, exim (of andere MTA) en courier-imap (of andere imap server)

edit:
Laat maar, je hebt een windows server, echter zal een soortgelijk iets ook wel voor windows te vinden zijn

[ Voor 50% gewijzigd door robbert op 04-02-2005 15:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar je snapt dus wat ik wil? Waar moet ik dan op zoeken? op 'imap-sever'?

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

1e hit op Google:
Visendo popConnect 6 Informationen
Receive POP3 mails with Exchange! MS Exchange Server is not able to collect mails from external POP3 or IMAP4 accounts. popConnect is built to do that. It connects to POP3 or IMAP4 accounts, requests the mails and moves them to the right exchange mailbox. It works with Exchange version 4 and higher (including SBS). Why popConnect? popConnect is a reliable solution for receiving external mails. You don't need a permanent internet connection also if you have an internal exchange server running. Set popConnect to collect the mails e.g. each hour to save internet resources. You do not have additional costs for each mailaccount. The license is for the whole server without any limitations. Key features: more eMail addresses in the Internet without additional costs, each coworker personally attainable, each coworker can have several eMail addresses, marketing addresses like info@ppedv.de, works with each POP3 server, works with each IMAP4 server, works with multiple POP3 accounts ( private boxes), really cheap solution, you need only 1 modem or ISDN card for the whole network (also router), more security (store copys of all mails local), everything on a NT server installable ( also WIN95), mailinglist ( resolve mailheader) Free support hotline!
Kun je hier niets mee? :) Wat voor IMAP server draai je trouwens?

Verder pas ik je topictitel nog even aan.
[IMAP] Server, heel simpel > POP3 mail ophalen en in IMAP mailbox zetten *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor het aanpassen van de titel.
Ik draai nu helemaal geen mail server, dus ook geen exchange. Het is ook niet de bedoeling dat ik mailtjes ga versturen via de server hier (die het internet deelt).

Ik wil eigenlijk alleen maar dat al mijn mail op de server staat en dat die te benaderen is vanaf het internet door middel van m'n eigen geschreven PHP-scripts. Snap je? Het mooie van een IMAP server is dat ik ook op een andere computer bij mijn mail kan, gewoon door het invoeren van mijn IP-adres, aangezien daar dan dus die IMAP server op draait.

Oohja, mijn pop3-accout is maar 25 megabyte groot. Dus als de mails binnen zijn gehaald moeten ze direct verwijderd worden en bewaard blijven als IMAP.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 15:20:
Dank je voor het aanpassen van de titel.
Ik draai nu helemaal geen mail server, dus ook geen exchange. Het is ook niet de bedoeling dat ik mailtjes ga versturen via de server hier (die het internet deelt).

Ik wil eigenlijk alleen maar dat al mijn mail op de server staat en dat die te benaderen is vanaf het internet door middel van m'n eigen geschreven PHP-scripts. Snap je? Het mooie van een IMAP server is dat ik ook op een andere computer bij mijn mail kan, gewoon door het invoeren van mijn IP-adres, aangezien daar dan dus die IMAP server op draait.

Oohja, mijn pop3-accout is maar 25 megabyte groot. Dus als de mails binnen zijn gehaald moeten ze direct verwijderd worden en bewaard blijven als IMAP.
Je hebt dus een eigen server (die internet deelt); die wil je POP3 mail laten afhalen en laten droppen in ..?.. een IMAP server die je niet hebt :?

Misschien kun je iets met Fetchmail for Windows :)

---

Verwijderd

Topicstarter
Ja precies. En mijn vraag is dus: welke IMAP server moet ik hiervoor gebruiken? Is het niet makkelijker dat zo'n IMAP server zelf kan inloggen op een POP3-accout om de mailtjes op te halen? Is is dit niet mogelijk?

• antimute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-11 15:29

antimute

Developer

Ik zou es kijken naar Vpop3(ff googlen) die kan wat jij wil, draait als een service op je server en je kan dan inloggen vanaf je client(via outlook), werk ook perfect samen met exchange server, maar is niet noodzakelijk, documentatie mbt tot installatie en configuratie is vrij overzichtelijk(is namelijk door gebruikers aangeleverd ;) )

i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:36
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 16:32:
Ja precies. En mijn vraag is dus: welke IMAP server moet ik hiervoor gebruiken? Is het niet makkelijker dat zo'n IMAP server zelf kan inloggen op een POP3-accout om de mailtjes op te halen? Is is dit niet mogelijk?
Zit hier niet iets tussen.....
602Lan Suite is gratis en kun je veel. Max 5 gebuikers... Daarnaast zijn Desknow en een paar andere nog gratis... Wellicht dat er iets tussen zit :? :?

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Verwijderd

Als straks een IMAP server iedere paar minuten je mail ophaalt, dan houdt dat ook in dat je straks wanneer je buiten de deur bent niet meer bij je e-mail kunt.
Als je het belangrijk vind om toch nog bij je email te kunnen van buiten moet je er misschien één kiezen met een webmail functionaliteit.

Ik heb zelf goede ervaring met Kerio en ben momenteel Magic Winmail aan het testen. (beide zijn niet gratiss btw)

succes.

Verwijderd

Topicstarter
Hoezo kan ik niet meer bij mijn mail als ik buiten de deur ben? Als ik daar dan Outlook zo configureer dat ie connect met mijn server (publiek IP-adres), dan heb ik toch gewoon toegang tot m'n mail?

En op publieke computers en op vakantie enzo maak ik wel gebruik van zelfgeschreven scripts enzo. Dat komt wel goed.
Pagina: 1