[courier] imap en relay

Pagina: 1
Acties:

• majornono
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-02 14:55
Ik heb al tijden imap courier draaien, maar ik gebruikte altijd squirrelmail als imap client.

Nu wil ik vanaf een ander domein Thunderbird gebruiken als imap client. Echter, als ik een mail probeer te versturen naar een ander domein krijg ik een "relaying denied" error.

Dit is op te lossen door in /etc/courier/smtpaccess/default het ip-adres toe te voegen waarvandaan ik thunderbird gebruik.

Er moet een betere manier zijn, want op deze manier moet ik altijd eerst een ip-adres toevoegen voordat ik imap clients kan gebruiken. En wat als een ip-adres veranderd?

Problem Exists Between Chair And Keyboard

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

Authenticated SMTP gebruiken. Zie de docs hoe je dat op een specifieke MTA aanzet.

• R3b3l
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01 09:20
Ik maak b.v. op m'n werk ook gebruik van Thunderbird om m'n mail te lezen en te versturen. Naast het probleem dat ik altijd een ip toegang moet geven heb ik ook nog een probleem dat de firewall van m'n werk verkeer over port 25 en port 143 blockt.

Oplossing: SSH tunnel, gaat de communicatie ook nog netjes over een beveiligde lijn.

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
SSH Tunnel? Waarom niet gewoon TLS, is net zo veilig, toch? Courier kan dat wel. En inderdaad je clients laten authenticaten.

[ Voor 23% gewijzigd door chris op 04-02-2005 16:28 ]

• rhoekstra
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-10-2022
@Chris: Dat lukt natuurlijk niet als het netwerk 25 en 143 blokkeert... als 22 wel open staat is tunnelen een optie, maar wel vergaand.

Als optie is natuurlijk altijd de smtp server van de provider te gebruiken waar je op dat moment zit.. hoeft nl. niet per se dezelfde host te zijn als bij het ophalen van de mail.

Maar als je het _mooi_ wilt hebben, dan zet je inderdaad TLS en authenticatie voor smtp aan. dus niks relayen tenzij geautoriseerd.

• majornono
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-02 14:55
Bedankt voor de tips.

Ik zal eens uitzoeken hoe bij Courier de Authenticatie en TLS aan te zetten, want ik heb geen idee hoe. http://www.courier-mta.org/ dus.

Problem Exists Between Chair And Keyboard

Pagina: 1