Toon posts:

Draytek 2600We Netwerkprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb Draytek 2600We waarop 4 PC's wireless zijn aangesloten. Twee Labtops zonder noemens waardige problemen ( Soms geen verbinding, dan PMCIA kaart erin en eruit en meestal pakt het signaal weer op, evt een reboot van de router ). Nu mijn probleem, heb een Aldi titanium Desktop voor een van de kids aangeschaft en die in 2 minuten tijd op het netwerk kunnen aansluiten via de Netwerk verbindings tool binnen Windows Xp. Dit heeft 4 maanden naar behoren gefunctioneerd en nu niet meer. Opnieuw XP laten zoeken naar bestaande netwerken geeft soms reslutaat. Echter het maken van een verbinding lukt echter niet. Nu het gekke, heel soms zetten we de PC aan en dan is er wel een verbinding die echter bijzonder traag is? Apparaten beheer geeft aan dat alles naar behoren functioneerd. Alles weggooien en opnieuw installeren heeft ook niet tot betere resultaten geleidt. Zou zoonlief met zijn pogingen het probleem op te lossen een instelling/parameter hebben kunnen omzetten die ik over het hoofd zie waardoor er geen verbinding gemaakt kan worden?

Of is de PMCIA kaart stuk en moet ik terug naar de ALDI
Moet ik nieuwe drivers installeren voor mijn Draytek 2600We?

Verwijderd

Topicstarter
Helaas nog geen reacties :? .http://gathering.tweakers.net/global/smileys/confused.gif
http://gathering.tweakers.net/global/smileys/confused.gif

Tips zijn zeer welkom. Bijvoorbaaat hartelijk dank voor de tijd en moeite ;)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:28

lier

MikroTik nerd

Theo,

Misschien kan je je opmaak een keer aanpassen, zodat er geen totale blur van informatie op "ons" af komt...

Je geeft aan dat het vier maanden heeft gewerkt en daarna niet meer...
Is er misschien een update uitgevoerd, waarna dit probleem ontstaan is ?
Heeft iemand bij jou in de buurt sinds die tijd een AP, welke voor jouw exemplaar gepakt wordt ?
Wordt jouw AP getoond ?
Wat werkt niet ?
Encryptie aan staan ?
Mac filtering ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Lier,

Probleem, desktop maakt geen verbinding meer met de router.Heel soms wel verbinding dan zeer traag ?
Geen update uitgevoerd. Thuisnetwerk naam=zwak punt "default", zal ik moeten gaan gaan wijzigen, ben voorzichtig hiermee daar de andere 3PC's wel nog gewoon toegang hebben.Buren geen nieuw Access point, zitten bij mij op de router. Router, staat geen encryptie aan. Filter ja, in de router staan de mac adressen die toegang tot internet mogen krijgen.
Geeft dit meer inzicht?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Nieuwste firmware (2.5.4) er al eens opgezet?

Verwijderd

Topicstarter
Om e.e.a. uit te sluiten wil ik dat pas doen als duidelijk is waardoor deze Desktop geen verbinding kan maken terwijl de overige 3 PC's geen centje last hebben.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:28

lier

MikroTik nerd

Misschien is het nog interessant om een test te doen met behulp van een Knoppix CD-Rom (of een andere niet-Windows bootend medium).

Aangezien de rest wel werkt is het van belang om het onderscheid hardware/software te kunnen maken.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Een Knoppix CD-rom heb ik niet maar een ander niet Windows bootend medium? Misschien heb je nog een voorbeeld..

Verwijderd

Topicstarter
Kreeg gisteren verbinding met internet, kon naar een URL. Toen ik een andere website probeerde toen kwam de windows mededeling, "toegang geweigerd "? Aan de website kon het niet liggen iemand nu enig idee waar deze vage foutboodschap vandaan komt??? Daarna was er weer geen land mee te be zijlen.

Bedankt voor de tip Theowl.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 16:29:
Kreeg gisteren verbinding met internet, kon naar een URL. Toen ik een andere website probeerde toen kwam de windows mededeling, "toegang geweigerd "? Aan de website kon het niet liggen iemand nu enig idee waar deze vage foutboodschap vandaan komt??? Daarna was er weer geen land mee te be zijlen.

Bedankt voor de tip Theowl.
err.. je bedankt jezelf? :X..

Verder is Knoppix een Linux-distro die volledig vanaf de cd boot, gratis te downloaden vanaf oa www.linuxiso.org...

Verwijderd

Topicstarter
Zullen dat eens gaan proberen! Nog andere tips?
Alvast bedankt!
Pagina: 1