[Photoshop] -> Illustrator, achtergrond vrijstaand maken

Pagina: 1
Acties:
  • 853 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100776

Topicstarter
Sorry voor vage topictitel!

Ik moet op mijn stage een stoel losmaken van de achtergrond. Dit heb ik gedaan in photoshop en dat ging goed.

Vervolgens sloeg ik de foto op en heb hem doorgestuurd.
Als mijn collega hem nu opent in Illustrator dan heeft 'ie weer een achtergrondkleur.
Gewoon een witte achtergrond.

Ik heb het nu al geprobeerd als jpg, png, psd en gif bestand. Allemaal hetzelfde resultaat!
Wie weet hoe ik de uitgeknipte stoel zonder achtergrond(transparant dus ;) ) in Illustrator kan krijgen?

Alvast bedankt.
jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:47

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

-Die stoel zet je eerst in een aparte laag
-daarna kun je de achtergrond uitzetten (visibility van de laag uitklikken)
-opslaan als .png (het formaat om afbeeldingen met transparantie op te slaan)
-wist niet zeker of t uitmaakte, maar je krijgt vervolgens een instelling; normaal en nog iets,
kies voor die 2de optie en het moet goed komen.

-in illustrator kiezen voor bestand> plaatsen
-afbeelding kiezen en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024

MantaMania

Pray Hard

dat kan alleen dus in psd en in gif maar alleen als je hem daar meteen in opslaat als je hem dus al eerder in jpg hebt opgeslagen ben je het kwijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Welke versie heb je van Illustrator met CS moet het gewoon werken met een .psd file, oudere versies van illustrator kunnen dit niet altijd.

APPLYitYourself.nl - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-04 15:56

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Goeiemensen, dit topic roept bij mij zowel vragen als uiterste verbazing op! :D

Wat voor opleiding heb jij gedaan, dat je op je stage een afbeelding in Photoshop vrijstaand moet maken voor Illustrator? Ik hoop geen DTP of dergelijke, want daar is dat echt het _eerste_ waar je mee doodgegooid wordt... en gezien het nu februari is zou je dat dan al wel moeten kunnen ;)

Goed, genoeg gezeken. De afbeeldingsformaten die jij noemt zijn niet juist. jpeg, gif, slaan geen paden op! dus eigenlijk maak je een pad en gooit hem daarna met het saven weer weg.
psd slaat wel paden op, maar zal waarschijnlijk dat niet zo goed aan Illustrator doorgeven en heb je dus nog steeds een achtergrond; png zal misschien ook wel paden opslaan, maar ga er maar niet van uit.

Het formaat dat jij nodig hebt is TIFF of EPS.
Eerst leg je in Photoshop een pad om je stoel heen, ik doe dat meestal door een selectie te maken en die met het menuutje 'paden' tot 'Maak werkpad' om te zetten in een pad. Ik weet ook niet alles meer :P dus het zal best sneller kunnen, blame me. Dat werkpad is nu nog niet opgeslagen, dus ga weer naar het paden menuutje, en kies nu 'Save path' aan. Path gesaved, klaar. Nu je afbeelding opslaan in TIFF of EPS formaat. Bij Tiff kun je zelfs geloof ik nog instellen of hij de paden moet meenemen.

Nu in Illustrator -> hup plaats, en hij zal er zonder achtergrond staan. If not, ga dan even terug naar Photoshop en ga weer in het paden menuutje -> Uitknippad / Clipping path kiezen. Daarvan weet ik niet echt wat het deed maar het werkte meestal wel :)

Succes :)

ik wil niet arrogant overkomen, het klinkt misschien een beetje als 'ze hangt hier wel de wijsneus uit maar als het erop aan komt weet ze het zelf ook niet helemaal; ik heb zelf er een opleiding voor gedaan, alleen die was ivm mn vooropleiding zo verkort dat ik het meeste niet uitgelegd kreeg maar zelf moest uitvinden, en mijn trial en error manier van werken kan ik moeilijk op anderen overbrengen.

[ Voor 13% gewijzigd door Dark Blue op 04-02-2005 16:05 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100776

Topicstarter
Mmm, ik doe ICT op de MTS.....

Ik doe dit echt niet op mijn stage maar er kwam iemand naar me toe die wist dat ik een beetje kon photoshoppen en die had dat nodig. Eh ik ben de allerberoerdste niet, dus ik heb het maar even gedaan! Alleen het invoegen in Illustrator ging niet.

Bedankt voor de uitleg, ik ga het proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-04 15:56

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Anoniem: 100776 schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 16:05:
Mmm, ik doe ICT op de MTS.....

Ik doe dit echt niet op mijn stage maar er kwam iemand naar me toe die wist dat ik een beetje kon photoshoppen en die had dat nodig. Eh ik ben de allerberoerdste niet, dus ik heb het maar even gedaan! Alleen het invoegen in Illustrator ging niet.

Bedankt voor de uitleg, ik ga het proberen!
ok :P nou sorry voor alle vooroordelen en succes :D

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Pagina: 1