Array toevoegen aan record

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 16:08

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
In een formulier heb ik een aantal selectmenu's. Deze krijgen een naam als naam[]. Er zijn een stuk of 20 select menu's en de waardes daarvan stop ik in een array. Deze array gaat tezamen met enkele andere gegevens in een database, althans, dat wil ik voor elkaar krijgen.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
$sql = "INSERT INTO tabel 
    (
        veld1 (naam van de record),
        veld2,
        veld3,
        veld4,
        veld5,
        veld6,
        veld7,
        veld8,
        veld9,
        enz,
    )
VALUES
    (
        '$String (behoort niet tot array)',
        ".foreach ($array as $value)
            {
                $value = "'$value',";
            }."
    )";
?>

Hoe krijg ik nou een array met gegevens (ze zijn allemaal gevuld, dus ik heb geen lege plekken) in een record gestopt?
Bovenstaande werkt dus niet. Ik krijg een unexpected T_FOREACH.

[ Voor 33% gewijzigd door Rexomnium op 04-02-2005 14:04 ]

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
Zet die foreach eens boven je $sql. En bouw een andere string eerst op, en plak die in je query?

Bovendien is $value een referentie naar je waarde van je array, die moet je dan niet assignen.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:35

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

De foutmelding is vrij duidelijk ;) In je toekenning aan de SQL variabele zit een loop statement (foreach). Iets wat niet kan.

Je zult je query dus anders moeten opbouwen zoals Grijze Vos al aangeeft. Hoe je foreach kunt gebruiken staat prima uitgelegd in de PHP documentatie :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.