Toon posts:

tft en w2000 toolbar weergave probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
de leesbaarheid van mijn toolbars is zeer matig op mijn nieuwe tft scherm, oip mijn sony crt had ik dit probleem niet. zie link:
http://home.deds.nl/~pepijn/windows2000.gif
dit probleem doet zich niet voor onder XP maar wel onder windows2000, dus het ligt niet aan de monitor. wie weet waar dit aan ligt? heb al alles geprobeerd....en gezocht op google

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:47
Ik zie niks mis aan je toolbars? :?

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-08 23:38
Fire69 schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 13:19:
Ik zie niks mis aan je toolbars? :?
Ik ook niet hoor. Niets mis mee :Y)

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 18:28
denk dat je even een digitale foto moet maken van je scherm :)

Verwijderd

IDD, ff fototoestel/digicam pakken. Probeer in ieder geval eerst het volgende uit:

Windows op de native resolutie zetten van je TFT (je vertelt ons niets, dat is lastig helpen!, maar de meeste 17" TFT's werken het beste op 1280*1024), en op de "auto" knop drukken van je tft, zodat hij het beeld uitlijnt, mits je een D-SUB kabel gebruikt, bij DVI is dat niet nodig (en zal hoger dan native niet kunnen, en lager er aangenamer uitzien).

Je screenshot ziet er hier 100% perfect mooi scherp uit (het is geen volle screenshot, alleen van een window, maar als je hem een beetje in de buurt hebt staan van maximaal, heb je 800*600, waar al zo'n 5 jaar geen LCD's meer voor worden gemaakt voor bij de PC, geen wonder dat hij wazig is). Overigens niet gek dat het hier scherp is: 17" Iiyama PLE431S-S via DVI aangesloten is :9~

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2005 13:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 13:28:

Windows op de native resolutie zetten van je TFT (je vertelt ons niets, dat is lastig helpen!, maar de meeste 17" TFT's werken het beste op 1280*1024), en op de "auto" knop drukken van je tft, zodat hij het beeld uitlijnt, mits je een D-SUB kabel gebruikt, bij DVI is dat niet nodig (en zal hoger dan native niet kunnen, en lager er aangenamer uitzien).
ik heb hem op 1280 * 1024 true color staan. refreshrate 70 hertz.maar de weergave van de letters op de balken is marginaal, dat heb ik omkadert zoals je kunt zien.
http://home.deds.nl/~pepijn/windows2000.gif

Verwijderd

Ik snap écht niet wat je bedoeld, een screenshot is een volledig digitale opname, de "fout" treed duidelijk op in de digitaal-analoog conversie die de videokaart uitvoert, of de analoog-digitaal conversie die de TFT uitvoert. Maak eens een FOTO van wat je bedoeld. Dus geen screenshot.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-08 12:41

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 13:54:
[...]
ik heb hem op 1280 * 1024 true color staan. refreshrate 70 hertz.
Zet hem eens op 60 Hertz. Voor tft's is dat niet hinderlijk.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 14:18:
Ik snap écht niet wat je bedoeld, een screenshot is een volledig digitale opname, de "fout" treed duidelijk op in de digitaal-analoog conversie die de videokaart uitvoert, of de analoog-digitaal conversie die de TFT uitvoert. Maak eens een FOTO van wat je bedoeld. Dus geen screenshot.
dat screenshot geeft letterlijk weer wat ik met mijn eigen ogen zie. zie link

Verwijderd

En hier istie perfect, bekijk dat screenshot voor de gein eens op een andere PC. Je geeft zowiezo weinig info:

Welke videokaart? misschien een waarvan bekend is dat hij een dergelijk crappe RAMDAC heeft dat het analoog beeld erg slecht is.

Wat voor TFT scherm? Honkietonkie met PAJO backlight, of kwalitatief goed?

Wat voor resolutie?

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2005 15:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 15:16:
[...]

Zet hem eens op 60 Hertz. Voor tft's is dat niet hinderlijk.
maakt niks uit

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 15:35:
En hier istie perfect, bekijk dat screenshot voor de gein eens op een andere PC. Je geeft zowiezo weinig info:

Welke videokaart? misschien een waarvan bekend is dat hij een dergelijk crappe RAMDAC heeft dat het analoog beeld erg slecht is.

Wat voor TFT scherm? Honkietonkie met PAJO backlight, of kwalitatief goed?

Wat voor resolutie?
1280 * 1024 70 hertz
op mijn andere (crt) monitor oogt ie inderdaag goed, die screenshot.

ik heb een philips 170S5FB 17 inch. net nieuw

zou het de videokaart zijn....

videokaart ABIT Siluro GF4 MX440

ik vrees dat ik moet gaan upgraden naar XP, want dit heeft waarschijnlijk te maken met ClearType van microsoft en dat wordt niet ondersteund in 2000

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2005 18:12 ]

Pagina: 1